Η Ιταλία εξετάζει αντικίνητρα για τα κινεζικά EV
Η Ιταλία θα μπορούσε να ακολουθήσει το παράδειγμα της Γαλλίας στα αντικίνητρα που στοχεύουν στα EV από την Κίνα.
Η Ιταλία εξετάζει το ενδεχόμενο να προσφέρει αντικίνητρα που θα έβλαπταν τα κινεζικά EV που κατασκευάζονται σε εργοστάσια που λειτουργούν με άνθρακα.
Η Ιταλία ψάχνει τρόπους για να περιορίσει τον αριθμό των EV από την Κίνα που πωλούνται στη χώρα κι εξετάζει το ενδεχόμενο οι επιδοτήσεις να δίνονται μόνο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που βγαίνουν από «πράσινα» εργοστάσια.
Μετά τη Γαλλία, τώρα κι η Ιταλία θα θέσει ως όρο της EV επιδότησης την παραγωγή σε εργοστάσιο που δεν καταναλώνει άνθρακα.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξέφρασε την ανησυχία της για τον αριθμό των κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων που πωλούνται σε όλη την ήπειρο. Η Γαλλία πρότεινε νομοθεσία που θα μπορούσε να αποκλείσει από την επιδότηση όσα ηλεκτρικά μοντέλα δεν παράγονται με οικολογικό τρόπο. Στην ουσία όλο αυτό γίνεται για να αποκλειστούν τα EV που φτιάχνονται στην Κίνα, αλλά με εύσχημο τρόπο.
Μιλώντας στο Reuters, δύο ανώνυμες πηγές ισχυρίζονται ότι η Ιταλία εξετάζει παρόμοιους κανονισμούς για να αποθαρρύνει την πώληση κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων που κατασκευάζονται κατά κόρον σε εργοστάσια που χρησιμοποιούν ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από άνθρακα.
Έτσι, η Ιταλία κι η Γαλλία θα παρακάμψουν τους κανονισμούς ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης που δεν επιτρέπουν στις χώρες να ευνοούν τους τοπικούς παραγωγούς. Η Γαλλία ισχυρίστηκε ότι η νομοθεσία της είναι νόμιμη, καθώς οι νόμοι του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου επιτρέπουν εξαιρέσεις για περιβαλλοντικούς κι υγειονομικούς λόγους.
Αν εφαρμοστεί παρόμοια νομοθεσία στην Ιταλία, θα αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου για την προστασία και την οικοδόμηση της τοπικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η ίδια έκθεση προσθέτει ότι η ιταλική κυβέρνηση πιέζει τη Stellantis να αυξήσει την εγχώρια παραγωγή στο ένα εκατομμύριο οχήματα ετησίως.
Η είδηση ότι η Ιταλία δυνητικά θα ακολουθήσει παρόμοια πορεία με τη Γαλλία έρχεται λίγο αφότου ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Volker Wissing δήλωσε ότι δεν υποστηρίζει το να πλήξουν τα κινεζικά EV με πρόσθετους δασμούς.
«Γενικώς, δεν σκέφτομαι να δημιουργώ φραγμούς στην αγορά», συμπλήρωσε. «Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι παράγουμε ανταγωνιστικά ηλεκτρικά οχήματα».