Η Ferrari βγάζει... χρυσάφι από κάθε αυτοκίνητο που πουλάει!
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πούλησαν λιγότερα αυτοκίνητα το 2021 αλλά τα κέρδη τους εκτοξεύτηκαν, με την Ferrari να κερδίζει με τεράστια διαφορά τα περισσότερα χρήματα ανά αυτοκίνητο.
Οι άνευ προηγουμένου προκλήσεις που αντιμετώπισε η αυτοκινητοβιομηχανία το 2021 οδήγησαν σε αντιφατικό οικονομικό αποτέλεσμα: Το 2021 πουλήθηκαν πολύ λιγότερα αυτοκίνητα από ό,τι πριν από την πανδημία, αλλά τα κέρδη των αυτοκινητοβιομηχανιών εξακολουθούν να αυξάνονται.
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις των Aston Martin, BMW Group, Daimler, Ferrari, Ford, Geely Group, General Motors, Honda, Hyundai Motor Group, Isuzu, Mazda, Renault-Nissan, Stellantis, Subaru, Suzuki, Tata Group, Tesla, Toyota και Volkswagen Group, τα έσοδα ανήλθαν συνολικά σε $1,89 τρισ. Πρόκειται για αύξηση 13% σε σύγκριση με το 2020 και μείωση 6% σε σύγκριση με το 2019. Είναι ενδιαφέρον ότι οι συνολικές μονάδες που πωλήθηκαν δεν ακολούθησαν το ίδιο μοτίβο.
Το 2021, οι συγκεκριμένες εταιρείες πούλησαν 69,54 εκατομμύρια οχήματα, που ήταν 2% περισσότερα από το 2020 και 14% λιγότερα από το 2019. Αυτό σημαίνει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες αύξησαν τις τιμές ή μείωσαν τις εκπτώσεις κατά τη διάρκεια του έτους. Αυτή η παράξενη σχέση μεταξύ πωλήσεων και κερδών εξηγείται εν μέρει από την έλλειψη νέων διαθέσιμων αυτοκινήτων λόγω της έλλειψης microchip. Τα λιγότερα διαθέσιμα αυτοκίνητα σε συνδυασμό με την υψηλότερη ζήτηση μετά τα lockdown λόγω COVID έχουν οδηγήσει σε άνοδο τιμών.
Πράγματι, τα μέσα έσοδα ανά μονάδα πωλήσεων το 2021 ήταν $27.270, αυξημένα κατά 11% από το 2020 και 10% από το 2019.
Τα λειτουργικά κέρδη αποκάλυψαν ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο. Παρά τον αντίκτυπο της πανδημίας στις παγκόσμιες οικονομίες και τα επακόλουθα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας που επηρεάζουν την αυτοκινητοβιομηχανία, αυτοί οι 19 κατασκευαστές κέρδισαν περισσότερα χρήματα από ό,τι το 2020 και το 2019.
Τα κέρδη που προέκυψαν από τις δραστηριότητες των εταιρειών (συνολικά έσοδα μείον το κόστος παραγωγής και τα έξοδα πώλησης/διαχείρισης) ανήλθε σε $143,97 δισ. το 2021. Με άλλα λόγια, για κάθε πώληση αξίας $100, αυτές οι εταιρείες κατάφεραν να διατηρήσουν κέρδη $7,60.
Αντίθετα, το 2020 ο αριθμός αυτός ήταν μόλις $3,60 για κάθε $100 πώλησης. Ως εκ τούτου, κοιτάζοντας το από την προοπτική των κερδών ανά όχημα που πωλήθηκε, το κέρδος έπεσε από $1.270/αυτοκίνητο το 2019 σε $892/αυτοκίνητο το 2020 και στη συνέχεια εκτοξεύτηκε στα $2.069/αυτοκίνητο το 2021.
Ανάμεσα σε όλες τις μάρκες, η Ferrari συνεχίζει να είναι η πιο κερδοφόρα αυτοκινητοβιομηχανία με διαφορά. Το λειτουργικό της περιθώριο αυξήθηκε από 21,4% το 2020 σε 25,5% πέρυσι. Με βάση τα στοιχεία, η εταιρεία κέρδισε $106.078 ανά αυτοκίνητο που πωλήθηκε το 2021. Με πολύ μεγάλη διαφορά στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Tesla, με κέρδη $6.693 ανά όχημα.