Η ΕΕ καθιστά σχεδόν αδύνατη τη χρήση e-fuel

Η ΕΕ καθιστά σχεδόν αδύνατη τη χρήση e-fuel

Ακόμη και μετά το 2035, η αγορά ενός νέου βενζινοκίνητου ή ντίζελ θα παραμείνει δυνατή, υπό την προϋπόθεση ότι θα λειτουργεί με ανθρακικά ουδέτερο καύσιμο. Ωστόσο, η EE θέτει τον πήχη πολύ ψηλά για τη χρήση αυτών των e-fuel.

e-fuel

Φαίνεται ότι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο κέρδισε τελικά τη μάχη. Από το 2035, κανένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ακόμη και με e-fuel δεν θα μπορεί να πουλιέται στην Ευρώπη. 

Η συμφωνία που επικυρώθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις 14 Φεβρουαρίου του 2023 φαινόταν βέβαιη. Μέχρι έως ότου η Γερμανία άρχισε να διστάζει στο Συμβούλιο της Ευρώπης στις 7 Μαρτίου, θέτοντας την παραπάνω συμφωνία εν κινδύνω.

Οι απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη σύννομη χρήση e-fuel περιγράφονται από τη βιομηχανία ως πρακτικά ανέφικτες

e-fuel

Η Γερμανία υπερασπίστηκε τότε τα συμφέροντα της εθνικής αυτοκινητοβιομηχανίας της, της οποίας οι κατασκευαστές πρότειναν τα συνθετικά καύσιμα για κινητήρες εσωτερικής καύσης ως εναλλακτική λύση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. 

Ύστερα από τη σύγκρουση που προέκυψε, επιτεύχθηκε τελικά συμφωνία με την υπόλοιπη Ευρώπη: Η απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, η οποία επρόκειτο να τεθεί σε ισχύ το 2035, χαλάρωσε. Και τα βιοκαύσιμα κλήθηκαν τότε να σώσουν τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.

e-fuel

Αλλά η Ευρώπη αντεπιτέθηκε. Με το νομοσχέδιο που ρυθμίζει τη χρήση e-fuel να θέτει τον πήχη πολύ ψηλά. Τόσο ψηλά που ο κινητήρας εσωτερικής καύσης θα εξακολουθήσει ουσιαστικά να υπόκειται σε απαγόρευση πωλήσεων. 

Για παράδειγμα, τα ίδια τα αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι εξοπλισμένα με έναν πολύπλοκο αισθητήρα ικανό να ανιχνεύει εάν τροφοδοτούνται από κανονικό ή ουδέτερο καύσιμο σε άνθρακα. Εάν δεν είναι e-fuel, το αυτοκίνητο δεν θα πρέπει να μπορεί να πάρει εμπρός. Επιπλέον, αυτά τα e-fuel θα πρέπει να είναι 100% κλιματικά ουδέτερα: Το ίδιο ισχύει για την παραγωγή και τη μεταφορά αυτών των καυσίμων... Απαιτήσεις που περιγράφονται από τη βιομηχανία ως πρακτικά ανέφικτες.

Πηγή Reuters

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube