Η ΕΕ έδωσε το «οk» για την χρήση ηλεκτροκαυσίμων σε θερμικά σύνολα
Οι ηγέτες των 27 χωρών της ΕΕ μπορεί να ενέκριναν την κατάργηση των θερμικών κινητήρων από το 2035, ψήφισαν όμως υπέρ στη χρήση ηλεκτροκαυσίμων, δίνοντας ουσιαστικά παράταση ζωής στους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Και στο τέλος, κερδίζουν οι Γερμανοί... Η ΕΕ παρά τις έντονες αντιδράσεις χωρών όπως η Ιταλία, η Πολωνία, η Γαλλία, η Βουλγαρία και η Ρουμανία, κατέληξε σε συμβιβαστική συμφωνία με τους Γερμανούς, ώστε και μετά από το 2035 να πωλούνται σε ευρωπαϊκό έδαφος, αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες, αρκεί αυτά τα μοντέλα να χρησιμοποιούν αποκλειστικά ηλεκτροκαύσιμα (e-fuels).
Ανάμεσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στη Γερμανία είχε ξεσπάσει μια πολύ μεγάλη διαμάχη το τελευταίο διάστημα και πολλοί ήταν αυτοί που πίστευαν ότι θα τινάξει στον αέρα ολόκληρη την περιβαλλοντική συμφωνία που είχαν -άτυπα- εγκρίνει πέρσι τα κράτη μέλη της ΕΕ.
Η Γερμανία ζητούσε μετά μανίας και τελικά έλαβε τις απαραίτητες ρητές διαβεβαιώσεις, ότι στην ΕΕ θα επιτραπεί η πώληση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης εάν τα τελευταία καταναλώνουν e-fuels.
Οι κακές γλώσσες βέβαια υποστηρίζουν ότι η γερμανική κυβέρνηση είχε δεχτεί μεγάλες πιέσεις από την Porsche (η οποία έχει επενδύσει πολλά στα ηλεκτροκαύσιμα) ώστε να μην κάνει πίσω σε οποιαδήποτε οριστική απόφαση κατάργησης των κινητήρων εσωτερικής καύσης το 2035.
Επίσης, δεν είναι λίγοι και αυτοί που κάνουν λόγο ότι το γερμανικό επιτελείο «πάγωσε» πρόσφατα από έρευνα που είδε το φως της δημοσιότητας στη χωρά και η οποία έδειξε πως 1 στους 3 Γερμανούς, το 30% δηλαδή, δήλωσε πως το επόμενο αυτοκίνητο του θα ήθελε να είναι με κινητήρα βενζίνης, με το ποσοστό να είναι αυξημένο κατά 8% σε σχέση με το αντίστοιχο πέρυσινο διάστημα!
Όπως και να 'χει, τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα μπορούν να κυκλοφορούν «ελεύθερα» στην Ευρώπη και μετά το 2035, εάν χρησιμοποιούν καύσιμα ουδέτερα σε CO2, δηλαδή ηλεκτροκαύσιμα (e-fuels).
To τυπικό κομμάτι αυτής της συμφωνίας θα επικυρωθεί με κάθε επισημότητα σήμερα, με τους υπουργούς Ενέργειας των 27 κρατών-μελών της ΕΕ, να βάζουν την υπογραφή τους στις Βρυξέλλες.
Όπως αντιλαμβάνεστε, στο άκουσμα και μόνο της είδησης πολλές περιβαλλοντικές οργανώσεις, εξέφρασαν τη δυσαρέσκειά τους για τον εν λόγω συμβιβασμό ΕΕ και Γερμανίας, κάνοντας λόγο για ένα μεγάλο βήμα πίσω σε ότι αφορά την προστασία του κλίματος.