Η BYD πιέζει τους προμηθευτές της να μειώσουν το κόστος για τα EV

Η BYD πιέζει τους προμηθευτές της να μειώσουν το κόστος για τα EV

Η μεγαλύτερη κατασκευάστρια εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων στον κόσμο επιδιώκει τη μείωση κόστους στην εφοδιαστική της αλυσίδα για να ενισχύσει κι άλλο την ανταγωνιστικότητά της έως το 2025.

BYD

Η BYD, η κορυφαία κατασκευάστρια ηλεκτρικών και εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων παγκοσμίως, εντείνει την πίεση για κυριαρχία στην αγορά, απαιτώντας μειώσεις τιμών από τους προμηθευτές της.

Ένα email που διέρρευσε αποκαλύπτει ότι η εταιρεία ζητά περικοπές κόστους έως 10% μέχρι το 2025, κλιμακώνοντας τον έντονο «πόλεμο τιμών» στην κινεζική αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Το email που υπογράφει ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της BYD, He Zhiqi, και διέρρευσε στα κινεζικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης, έχει τίτλο «Απαιτήσεις Μείωσης Κόστους για τα Επιβατικά Οχήματα BYD το 2025». Στο μήνυμα, ο He Zhiqi αναφέρει: «Για να ενισχύσουμε την ανταγωνιστικότητα των επιβατικών μας οχημάτων, χρειάζεται να συνεργαστεί ολόκληρη η εφοδιαστική αλυσίδα για τη συνεχή μείωση του κόστους».

Η επιβεβαίωση και οι επιπτώσεις
Η BYD επιβεβαίωσε την αυθεντικότητα του email, με εκπρόσωπο της εταιρείας να δηλώνει ότι η ετήσια διαπραγμάτευση με τους προμηθευτές είναι μια συνηθισμένη πρακτική στη αυτοκινητοβιομηχανία. Παρότι η εταιρεία θέτει στόχους για μειώσεις τιμών, αυτοί, σύμφωνα με την ίδια, δεν είναι «υποχρεωτικοί» και υπόκεινται σε διαπραγμάτευση.

Η ένταση στον κινεζικό «πόλεμο τιμών» στα EV έχει ήδη οδηγήσει σε ανακατατάξεις. Μικρότεροι κατασκευαστές έχουν εγκαταλείψει την αγορά, ενώ άλλοι στρέφονται σε συνεργασίες, όπως αυτή της Volkswagen με την κινεζική Xpeng. Παράλληλα, οι χαμηλότερες τιμές ευνοούν τους καταναλωτές, αλλά αυξάνουν την πίεση στις αυτοκινητοβιομηχανίες να περικόψουν κόστη για να παραμείνουν βιώσιμες.

Η BYD, ωστόσο, εμφανίζεται ισχυρότερη μέσα από τη δίνη αυτής της ανταγωνιστικότητας. Η εταιρεία αναμένεται να ξεπεράσει τα 3,6 εκατ. πωλήσεις φέτος, σημειώνοντας ακαθάριστο περιθώριο κέρδους 21,9% για το τρίτο τρίμηνο, αρκετά υψηλότερο από τους ανταγωνιστές της. Τα έσοδά της για το ίδιο τρίμηνο ξεπέρασαν αυτά της Tesla, με την BYD να εδραιώνει τη θέση της ως παγκόσμια δύναμη στον κλάδο.

BYD

Η αντίδραση των ανταγωνιστών
Η BYD δεν είναι η μόνη εταιρεία που πιέζει για περικοπές. Η SAIC Maxus Automotive ζήτησε πρόσφατα από τους προμηθευτές της μείωση κόστους κατά 10%, επικαλούμενη τον κορεσμό της κινεζικής αγοράς. Παράλληλα, η Tesla ανακοίνωσε νέα μείωση 4% στην τιμή του Model Y στην Κίνα, αφαιρώντας περίπου 1.400 δολάρια από την αρχική τιμή, σε μια προσπάθεια να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά της απέναντι στην BYD και άλλες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube