Hyundai: Στο κόκκινο για πρώτη φορά ύστερα από οκτώ χρόνια
Να και μια είδηση που δεν μας έχουν συνηθίσει οι Κορεάτες. Αναπτυσσόμενοι εδώ και πολλά χρόνια, σήμερα ανακοινώνουν αρνητικό αποτέλεσμα. Παρά τις αυξανόμενες πωλήσεις. Τι συνέβη;
Οι Κορεάτες κατασκευαστές είναι σήμερα ότι ήταν οι Ιάπωνες πριν από 20 χρόνια: Ατμομηχανές που απέκοπταν μερίδιο αγοράς από τους Ευρωπαίους. Με αυξανόμενες πωλήσεις και ευνοϊκά οικονομικά αποτελέσματα. Αλλά σύντομα θα πούμε ότι «αυτό γινόταν παλιά»; Σαφώς, όχι! Είναι λίγο νωρίς, ακόμα κι αν μπορούμε να φανταστούμε, ότι τελικά είναι οι Κινέζοι που θα αναλάβουν προσεχώς τα ηνία, όταν θα βγουν πιο δυναμικά εκτός της εγχώρια αγορά τους...
Ωστόσο, τα τελευταία στοιχεία της Hyundai, του πέμπτου μεγαλύτερου κατασκευαστή στον κόσμο μαζί με τη θυγατρική Kia, είναι εκπληκτικά. Ο κορεατικός όμιλος, που αναπτύσσεται συνεχώς από το 2010, δεν παρουσίασε ποτέ αρνητικό αποτέλεσμα μέχρι σήμερα, ανακοινώνοντας για πρώτη φορά κάτι τέτοιο το τελευταίο 3μηνο του 2018. Μολονότι, τα στοιχεία για τις πωλήσεις είναι θετικά, καθώς τα 1,23 εκατ. αυτοκίνητα που πωλήθηκαν παγκοσμίως τους τελευταίους τρεις μήνες του περασμένου έτους, συνιστούν αύξηση 0,6%. Τον Δεκέμβριο, η αύξηση ήταν 0,4%. Δεν είναι απαραίτητα μεγάλη δυναμική, αλλά αποτελεί μια δυναμική ούτως ή άλλως, που οφείλεται στις θετικές τάσεις στην Ευρώπη και σε ορισμένες αναδυόμενες χώρες, όπως η Βραζιλία ή η Ρωσία.
Άνοδος στις πωλήσεις, αρνητικά αποτελέσματα
Εκτός από το γεγονός ότι το λειτουργικό κέρδος μειώθηκε κατά 35%, στα 501 δισ. γουόν ή 390 εκατ. ευρώ. Αυτό είχε αποτέλεσμα μια καθαρή απώλεια 203 δισ. γουόν ή 158 εκατομμυρίων ευρώ. Την πρώτη, επομένως, ύστερα από οκτώ χρόνια.
Η εξήγηση είναι απλώς η διεθνής χρηματοδότηση. Πρόκειται για άμεση συνέπεια της εξασθένισης των νομισμάτων και των συναλλαγματικών ισοτιμιών στις αναδυόμενες χώρες, όπου η Hyundai τα πάει καλά. Όσο περισσότερο πουλάει σε αυτές τις χώρες τόσο χειρότερα είναι δυνητικά τα αποτελέσματα αν τα τοπικά νομίσματα χάνουν αξία –σ.σ. εκτός αν προσαρμόζεις γρήγορα τις τιμές, κάτι που δεν είναι πάντα εφικτό.
«Λόγω της αποδυνάμωσης των νομισμάτων των αναδυόμενων αγορών, σε συνδυασμό με άλλους εξωτερικούς παράγοντες (...), η κερδοφορία υποχώρησε το 2018 σε σχέση με το προηγούμενο έτος» γράφει ο Κορεάτης κατασκευαστής στο δελτίο Τύπου. «Θα επικεντρωθούμε στην ταχεία εξομάλυνση των επιχειρήσεων σε βασικές αγορές, περιλαμβανομένης της Κίνας και των Ηνωμένων Πολιτειών, ενισχύοντας παράλληλα την απόκρισή μας στις αναδυόμενες αγορές, όπως η Ινδία και οι χώρες ASEAN», πρόσθεσε ολοκληρώνοντας.
Για το σύνολο της χρήσης του 2018, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 1,8% στα 4,59 εκατ. αυτοκίνητα, σε σύγκριση με 4,51 εκατ. το 2017. Ωστόσο, το καθαρό κέρδος, ακόμα θετικό, υποχώρησε σχεδόν κατά 64% στα 1,6 τρισεκατομμύρια γουόν, το ισόποσο των 1,25 δισ. ευρώ.
Συμπερασματικά, φαίνεται ότι στις αγορές δεν ίδρωσε το αυτί τους με αυτά τα νέα, καθώς η μετοχή της Hyundai έκλεισε 0,78% πάνω στο Χρηματιστήριο της Seoul.