Horse, θερμική συμμαχία της Renault με τους Κινέζους
Η Renault δεν λέει πολλά για τον βραχίονα Horse που προορίζεται για τα θερμικά μοντέλα αντίθετα με την οντότητα «Ampère», επικεντρωμένη στα ηλεκτρικά, για την οποία κάνει περισσότερο θόρυβο.
Από την 1η Ιουλίου η οντότητα Horse είναι μια πραγματικότητα και συνίσταται σε μια στενή συνεργασία της Renault με την κινεζική Geely, προκειμένου να εξελίσσουν θερμικά μοντέλα.
Αναμφισβήτητα, το μέλλον του Groupe Renault εξαρτάται περισσότερο από ποτέ από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Είτε αφορά στενά την Billancourt είτε τις εταιρείες που ανήκουν στο γαλλικό γκρουπ, την Alpine και την Dacia. Τα ηλεκτρικά πρότζεκτ που τρέχουν οι παραπάνω εταιρείες πολλαπλασιάζονται και σύντομα θα αποτελέσουν τη βασική ραχοκοκαλιά του ομίλου.
H Horse θα αριθμεί 19.000 εργαζόμενους σε όλον τον κόσμο, σε 22 διαφορετικές εγκαταστάσεις που περιλαμβάνουν 17 εργοστάσια και πέντε κέντρα Έρευνας και Εξέλιξης.
Ωστόσο, ο γίγαντας της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας παραμένει επί του παρόντος εξαρτημένος από την τεχνολογία των θερμικών κινητήρων. Τομέας που εξακολουθεί να αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο μερίδιο των πωλήσεών της και προφανώς θα παραμείνει ζωτικής σημασίας δραστηριότητα για τα επόμενα χρόνια.
H οντότητα Horse, η οποία ανήκει εξίσου στη Renault και στην Geely, θα σχεδιάζει πλέον θερμικά συστήματα κίνησης (περιλαμβανομένων των υβριδικών συστημάτων) και θα προμηθεύει τη Renault, την Dacia, τη Nissan και τη Mitsubishi εκτός από τις μάρκες της Geely και, ενδεχομένως, άλλους πελάτες της αυτοκινητοβιομηχανίας στο μέλλον.
H Horse, που λανσαρίστηκε επίσημα την 1η Ιουλίου, θα αριθμεί 19.000 εργαζόμενους σε όλον τον κόσμο, σε 22 διαφορετικές εγκαταστάσεις που περιλαμβάνουν 17 εργοστάσια και πέντε κέντρα Έρευνας και Εξέλιξης. Η νέα εταιρική οντότητα σχεδιάζει να παράγει τουλάχιστον 15 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως σε κύκλο εργασιών. Με την Aramco επίσης να δηλώνει παρούσα, αν και μέχρι στιγμής έχει υπογράψει μόνο μια επιστολή προθέσεων. Η σαουδαραβική κρατική εταιρεία πετρελαίου κατά τα φαινόμενα θα ενταχθεί επίσης σε αυτή τη διεθνή εταιρεία χαρτοφυλακίου και θα εργαστεί πάνω στα συνθετικά καύσιμα.
Ακόμα κι αν το ηλεκτρικό αυτοκίνητο γίνει το κυρίαρχο μέσο στην Ευρώπη μέχρι το τέλος της δεκαετίας, το Groupe Renault εκτιμά ότι περισσότερο από το 50% των αυτοκινήτων στον κόσμο το 2040 θα είναι θερμικά. Αρκεί να πούμε ότι η επιτυχία της Horse θα είναι καθοριστική για το μακροπρόθεσμο μέλλον της γαλλικής φίρμας.
Το ερώτημα που τίθεται όμως είναι πώς θα εξελιχθούν οι σχέσεις μεταξύ της Renault, της Nissan και της Mitsubishi σε αυτόν τον νέο οργανισμό όπου η θερμική τεχνολογία θα μοιράζεται σε μεγάλο βαθμό με την κινεζική Geely;
Όσον αφορά το αντίπαλο δέος και ηλεκτρικό βραχίονα Ampère που προορίζεται για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η Renault έχει ήδη ανακοινώσει ότι καθυστερεί η δημιουργία του.