Honda: Είναι οριστική η απόφαση για το κλείσιμο του εργοστασίου στο Swindon της Βρετανίας
Η κίνηση δεν έχει σχέση με το Brexit αλλά εντάσσεται σε ένα γενικότερο σχέδιο αναδιάρθρωσης με στόχο την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.
Μόλις χθες αποκαλύφθηκε πως η Honda προτίθεται να κλείσει το εργοστάσιό της στο Swindon της Βρετανίας, με τις πρώτες εκτιμήσεις να μιλούν ότι η κίνηση αυτή είναι άμεσα συνδεδεμένη με το ενδεχόμενο ενός άτακτου Brexit.
Ωστόσο σήμερα, αποκαλύπτεται πως η απόφαση της Honda να κλείσει το εργοστάσιο στο Swindon από το τέλος του 2021, έχει να κάνει με ένα γενικότερο σχέδιο αναδιάρθρωσης της εταιρείας στο πλαίσιο της ενίσχυσης της ηλεκτροκίνησης. Βέβαια καθοριστικό ρόλο παίζει η αβεβαιότητα σχετικά με τη θέση της Βρετανίας μετά το Brexit, όπως και η εφαρμογή της συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου μεταξύ Ευρωπαϊκής Ένωσης και Ιαπωνίας.
Από το Τόκιο, ο διευθύνων σύμβουλος της Honda, Takahiro Hachigo ανακοίνωσε και επίσημα την πρόθεση της Honda να κλείσει το εν λόγω εργοστάσιο. Η απόφαση, τονίστηκε, δεν έχει σχέση με το Brexit αλλά ταυτίζεται με το τέλος του κύκλου ζωής του Civic. Το εργοστάσιο στο Swindon, το οποίο άνοιξε το 1985, κατασκευάζει επί του παρόντος το Civic πέντε θυρών για τις παγκόσμιες αγορές συμπεριλαμβανομένης της Ευρώπης και των Η.Π.Α. Απασχολεί 3.500 άτομα και παράγει περίπου 150.000 οχήματα ετησίως.
Με την έναρξη της επόμενης γενιάς Civic, άλλες περιοχές θα είναι αυτές που θα σηκώσουν το βάρος της παραγωγής που θα φύγει από το Swindon, διευκρίνισε η Honda. Το μεγαλύτερο μερίδιο της παραγωγής θα πάει στα εργοστάσια της Honda στη Βόρεια Αμερική. Παρόλα αυτά, η εταιρεία είπε πως το ευρωπαϊκό της κέντρο θα παραμείνει στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Τέλος η Honda διευκρίνισε πως το εργοστάσιό της στην Τουρκία το οποίο κατασκευάζει το Civic sedan σε περίπου 38.000 οχήματα ετησίως, θα σταματήσει να κατασκευάζει το μοντέλο το 2021, αλλά θα συνεχίσει τις εργασίες του, δίχως να αποσαφηνιστεί ποιο μοντέλο θα κατασκευάζεται εκεί.
Για τη Honda πλέον το στοίχημα είναι η ηλεκτροκίνηση καθώς έχει σαν στόχο το 2030 τα 2/3 των παγκόσμιων πωλήσεών της να αφορούν σε αυτά τα αυτοκίνητα.
«Οι σημαντικές προκλήσεις της ηλεκτροκίνησης οδηγούν την Honda να αναθεωρήσει και να επικεντρώσει τη δραστηριότητά της σε περιοχές όπου αναμένεται να έχει υψηλό όγκο παραγωγής», ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της, υπογραμμίζοντας πως «η αναδιάρθρωση ερμηνεύεται σαν δέσμευση μας για προώθηση της ηλεκτροκίνησης».