H Tesla θέλει περισσότερες πωλήσεις, με μικρότερο κέρδος, για να χτυπήσει την BYD
Ο Elon Musk δήλωσε ότι στην παρούσα φάση προτεραιότητα για την Tesla είναι να αυξήσει τον όγκο των πωλήσεων της, θυσιάζοντας μέρος του κέρδους της, προκειμένου να χτυπήσει τους Κινέζους κατασκευαστές!
«Το οικονομικό περιβάλλον τη δεδομένη χρονική στιγμή είναι αβέβαιο. Είναι καλύτερο για εμάς να μειώσουμε τα περιθώρια κέρδους μας, αυξάνοντας τις πωλήσεις μας, παρά να βρεθούμε σύντομα μπροστά σε δυσάρεστες εκπλήξεις».
Ο Elon Musk μιλώντας σε τηλεδιάσκεψη με το Δ.Σ. της εταιρείας του, ξεκαθάρισε προς όλους τη νέα στρατηγική της Tesla για το επόμενο διάστημα. Η αμερικανική φίρμα θα προχωρήσει και σε νέες μειώσεις τιμών στα μοντέλα της, προκειμένου να αντιμετωπίσει τον κινέζικο ανταγωνισμό και κυρίως για να μπορέσει να κοντράρει την BYD, η οποία κυριαρχεί στην κινέζικη αγορά, την μεγαλύτερη του κόσμου.
Με την ανακοίνωση βέβαια αυτής της αλλαγής στην πολιτική της εταιρείας από τον Elon Musk, οι μετοχές της Tesla υποχώρησαν κατά 6% στο αμερικανικό χρηματιστήριο αλλά αυτό κάθε άλλο παρά απασχολεί τον ιδρυτή της φίρμας.
Ο Musk έχει αντιληφθεί ότι οι Κινέζοι και συγκεκριμένα ο κολοσσός που ακούει στο όνομα BYD, είναι έτοιμος να κυριαρχήσει στο παγκόσμιο στερέωμα των ηλεκτρικών οχημάτων.
Η BYD έχει αφθονία σε πρώτες ύλες, πιο φθηνά εργατικά χέρια και τεράστια ποικιλία ηλεκτρικών μοντέλων σε προσιτές μάλιστα τιμές, «πλεονεκτήματα», που όπως αποδεικνύεται δε διαθέτουν οι υπόλοιποι ανταγωνιστές της.
Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών και plug-in hybrid μοντέλων της BYD αυξήθηκαν το πρώτο 3μηνο του 2023 κατά 69%, καταλαμβάνοντας μερίδιο της τάξεως του 11% στην κινέζικη αγορά! Κι όλα αυτά δίχως ο όμιλος να έχει ακόμα ξεφύγει από τα σύνορα της χώρας, κάτι που αναμένεται να συμβεί σύντομα, με την απόβαση των ηλεκτρικών του μοντέλων σε όλες σχεδόν τις αγορές του κόσμου!
Ο Musk βλέποντας αυτό που έρχεται, θέλει ουσιαστικά να χτίσει ένα ακόμα πιο δυνατό brand name στη συνείδηση του κοινού, γι' αυτό και προτιμά να μειώσει σημαντικά το κέρδος του, αυξάνοντας όμως τις πωλήσεις των ηλεκτρικών του μοντέλων.
Επιθυμεί επίσης να κερδίσει και χρόνο. Η Tesla αυτή τη στιγμή εξελίσσει μια νέα γενιά μπαταριών η οποία όταν περάσει στην παραγωγή θα προσφέρει μεγαλύτερη αυτονομία στα μοντέλα της και πιο προσιτές τιμές πώλησης. Βέβαια το πρότζεκτ δε φαίνεται να προχωρά βάσει του αρχικού χρονοδιαγράμματος, καθώς εδώ και μια 3ετία εξελίσσεται χωρίς ακόμα να υπάρχει κάτι χειροπιαστό.
Ουσιαστικά, το προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο των $25.000 που υπόσχεται να ρίξει η Tesla στην αγορά, βασίζεται πάνω στην ανάπτυξη αυτής της νέας γενιάς μπαταριών. Όταν αυτές οι μπαταρίες είναι έτοιμες τότε και το «Tesla του λαού» θα ξεκινήσει να παράγεται.
Ο Musk, είχε θέσει ως στόχο για το 2023 την πώληση 2 εκατ. μοντέλων αλλά όπως παραδέχτηκε και στα μέλη του Δ.Σ της εταιρείας, ακόμα και με 1,8 εκατ. πωλήσεις φέτος θα είναι απόλυτα ικανοποιημένος.