H Lucid χάνει $338.000 για κάθε Lucid Air που πουλάει
Και με 1.550 πωλήσεις στο τρίτο τρίμηνο του έτους, δεν θα πιάσει τον στόχο των 10.000 πωλήσεων που είχε θέσει για το 2023.
Το Lucid Air είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, το οποίο κοιτάει στα μάτια το ορόσημο της κλάσης, Tesla Model S. Αυτό καθίσταται ακόμη πιο εντυπωσιακό, αν αναλογιστεί κανείς ότι προήλθε από μια εταιρεία που είναι ακόμα στα σπάργανα.
Όσο καλό κι αν είναι όμως το Air, η τιμή του είναι πολύ υψηλή και δυσκολεύεται να προσελκύσει τους υποψήφιους αγοραστές. Αρχικά ξεκίνησε να διατίθεται στην αμερικανική αγορά, ενώ κατέφτασε σε επιλεγμένες ευρωπαϊκές χώρες εδώ κι ενάμιση χρόνο, με τιμή εκκίνησης τα €218.000.
Τα Lucid Air δεν θα καταφέρουν να φτάσουν τις 10.000 πωλήσεις τη χρονιά. Αλλά με $338.000 ζημία ανά αυτοκίνητο, ποιος θέλει να πουλήσει παραπάνω;
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την καταβαράθρωση των πωλήσεων κατά το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, με σημαντική πτώση και στην παραγωγή.
Τα στοιχεία που δημοσίευσε η αμερικανική εταιρεία αποκαλύπτουν ότι παρήγαγε συνολικά 1.550 οχήματα κατά το προαναφερθέν χρονικό διάστημα, καθώς κι άλλα 700 που κατευθύνονται στη Σαουδική Αραβία για την τελική συναρμολόγηση.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Lucid Air Sapphire, πιο γρήγορo κι από F1!
Τον Ιούλιο, τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο, η Lucid κατάφερε να παραδώσει 1.457 αυτοκίνητα στους αγοραστές τους. Ενώ ο αριθμός παράδοσης ήταν ελάχιστα αυξημένος από τα 1.404 Air το προηγούμενο τρίμηνο, η παραγωγή μειώθηκε σημαντικά από τις 2.173 μονάδες που κατασκευάστηκαν το δεύτερο τρίμηνο του 2023.
Όπως καταλαβαίνετε, ο στόχος των 10.000 ετήσιων πωλήσεων δεν θα μπορέσει να επιτευχθεί τη χρονιά που διανύουμε. Αυτό όμως ίσως είναι για καλό, αφού το Bloomberg εκτιμά ότι η Lucid ζημιώνεται $338.000 για κάθε Air που κατασκευάζει, σημαντικά περισσότερα από τα $33.000 που χάνει η Rivian σε κάθε όχημα που πουλάει.
Το δημοσίευμα αναφέρει ότι η είδηση έχει τρομοκρατήσει τους επενδυτές, προκαλώντας περαιτέρω πτώση της τιμής της μετοχής της Lucid, η οποία έχει αθροιστικά πέσει κατά 25% μέσα στη χρονιά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η πτώση σε σχέση με το ιστορικό υψηλό της μετοχής αγγίζει το 91%! Υπάρχει μάλιστα αυξημένος κίνδυνος, η νεοφανής αυτοκινητοβιομηχανία να μην μπορεί μελλοντικά να εξυπηρετήσει τις δανειοληπτικές της υποχρεώσεις.