H Honda αναδιαρθρώνει ριζικά την παραγωγή της
«Κόβει» μοντέλα και εκδόσεις για να μειώσει τα κόστη και να αυξήσει την αποδοτικότητα της παραγωγής.
Ο CEO της Honda Motor, ο Takahiro Hachigo, στοχεύει στο μέλλον μέσα από μια διαδικασία απλοποίησης της γραμμής παραγωγής της εταιρείας. Στόχος να μειωθούν τα λειτουργικά κόστη αλλά και να αυξηθεί η αποδοτικότητα της παραγωγής της. Στο πλαίσιο αυτό η Honda σχεδιάζει να εφοδιάσει με τους δύο υβριδικούς της κινητήρες όλο το φάσμα των μοντέλων της. Παράλληλα, η νέα γενιά του Honda Jazz που θα παρουσιαστεί στο Τόκιο, θα ενσωματώνει μια πιο συμπαγή έκδοση υβριδικού κινητήρα που θα χρησιμοποιείται στα μικρότερα αυτοκίνητα της εταιρείας.
Την ίδια στιγμή, η νέα μέθοδος εξέλιξης οχημάτων, η Honda Architecture, αποτελεί ένα ακόμη μέρος του σχεδίου απλούστευσης της παραγωγικής διαδικασίας της εταιρείας, αυξάνοντας τα μηχανικά και άλλα μέρη που θα είναι κοινά σε πολλά από τα μοντέλα της, βελτιώνοντας έτσι την αποδοτικότητα της παραγωγής. Το πρώτο όχημα που θα βασιστεί σε αυτή τη νέα στρατηγική θα είναι ένα «παγκόσμιο μοντέλο» που θα παρουσιαστεί την επόμενη χρονιά.
Στόχος της Honda είναι μέχρι το 2030 τα δύο τρίτα των παγκόσμιων πωλήσεών της να είναι είτε υβριδικά, είτε αμιγώς ηλεκτρικά. Ανάμεσα σε αυτά θα βρίσκεται σε περίοπτη θέση στη γκάμα της και το Honda e, ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο πόλης με εκτιμώμενη αυτονομία πάνω από 200 χιλιόμετρα.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις του Hachigo, μέχρι το 2025 η εταιρεία θα έχει μειώσει τις παραλλαγές εκδόσεων του κάθε της μοντέλου στο ένα τρίτο αυτών που προσφέρονται σήμερα. Και αυτό διότι πιστεύει ότι η Honda αυτή τη στιγμή προσφέρει πάρα πολλούς συνδυασμούς ειδικά σε επίπεδο εξοπλισμού σε μια προσπάθεια να προσελκύσει όσο το δυνατό περισσότερους πελάτες από διαφορετικές αγορές. Αυτό, σύμφωνα με τον Hachigo, μειώνει σημαντικά την αποδοτικότητα της παραγωγής.
Από οικονομικής άποψης, η απλούστευση αυτή θα οδηγήσει σε μια μείωση του συνολικού παραγωγικού κόστους κατά 10% μέχρι το 2025.
Αυτό θα επιτρέψει στην εταιρεία να επανεπενδύσει σημαντικά κεφάλαια στην έρευνα και την εξέλιξη νέων τεχνολογιών, κάτι που είναι απαραίτητο στο πλαίσιο του ισχυρού ανταγωνισμού που επικρατεί γενικότερα στην αυτοκινητοβιομηχανία.