H Γερμανία διαφωνεί με τα μέτρα κατά των κινεζικών EV
Απίστευτο κι όμως αληθινό. Η Γερμανία αντιτίθενται σε κυρώσεις και κάθετα μέτρα εναντίον των κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Δεν έχει περάσει παρά ελάχιστος καιρός από τότε που η Γαλλία αποφάσισε δια νόμου, να καταργήσει την επιδότηση για τα κινεζικά EV. Το ίδιο θα ανέμενε κανείς να πράξει και η Γερμανία.
Δεν χωρά αμφιβολία πως η Γερμανία αποτελεί την πιο ισχυρή χώρα της Ευρώπης στον τομέα της αυτοκίνησης. Η λογική λοιπόν υποδεικνύει πως η δυναμική είσοδος των κινεζικών EV θα θορυβούσε «τα Πάντσερ». Και ασφαλώς θα αποτελούσε μια πολύ καλή αφορμή για τη Γερμανία να πρωτοστατήσει στις ευρωπαϊκές κυρώσεις.
Η Γερμανία είναι κατά των κυρώσεων προς τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οι οποίες μπορεί να ανοίξουν τον ασκό του Αιόλου
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η Γαλλία σταματά τις επιδοτήσεις στα κινεζικά EV
Κάτι τέτοιο όμως δεν φαίνεται να ισχύει σε καμία περίπτωση. Τουναντίον. Ο Υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας Volker Missing, μίλησε σε γερμανικά μέσα τόσο για τις κυρώσεις της γαλλικής κυβέρνησης, όσο και για τα μέτρα που εξετάζει η Ευρωπαική Ένωση για να ανακόψει την ξέφρενη πορεία των κινέζων. Οι δηλώσεις του σίγουρα προκαλούν μεγάλη έκλπηξη.
«Είναι πάγια αρχή μου να μην τίθεμαι υπέρ μέτρων που ορθώνουν εμπόδια στην αγορά. Αν αρχίσουμε να παίρνουμε τέτοια μέτρα, δεν υπάρχει γυρισμός. Σήμερα είναι τα αυτοκίνητα, αύριο τα χημικά προϊόντα, κι όλα αυτά κάνουν τον κόσμο φτωχότερο. Πρέπει να διασφαλίσουμε πως θα παράγουμε τα αυτοκίνητά μας ανταγωνιστικά, τόσο για την αγορά της Γερμανίας όσο και όλου του πλανήτη».
Δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να αμελήσουμε το γεγονός ότι η σινική αγορά αποτελεί μία από τις πιο κερδοφόρες μεριές του πλανήτη για τα πολυτελέστατα γερμανικά αυτοκίνητα.
Τον Σεπτέμβριο, η πρόεδρος της Κομισιόν, Ursula von der Leyen, υποστήριξε πως τα κινεζικά EV εξαιτίας των κρατικών επιδοτήσεων πετυχαίνουν πολύ χαμηλές τιμές, τις οποίες τα αυτοκίνητα ευρωπαϊκής κατασκευής δεν μπορούν να προσεγγίσουν.
Συγκεκριμένα, τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα πωλούνται κατά μέσο όρο σε τιμές έως και 20% χαμηλότερες από δυτικά μοντέλα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το MG4, το οποίο ακόμα και χωρίς την κρατική επιδότηση, παραμένει 3.000 ευρώ φθηνότερο από κανονικά επιδοτούμενο Renault Mégane!
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: MG4 Excite 51 kWh
Κινέζοι αξιωματούχοι απάντησαν στην έρευνα της Κομισιόν, θεωρώντας πως οι ευρωπαϊκοί οργανισμοί «προχωρούν σε ενέργειες στυγνού προστατευτισμού, που θα διαταράξει σε τεράστιο βαθμό την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και την αλυσίδα τροφοδοσίας, περιλαμβανομένης της Ευρωπαϊκής Ένωσης».
Μένει να δούμε τις ενέργειες των λοιπών χωρών της ΕΕ. Μέχρι στιγμής, δύο από τις μεγαλύτερες αγορές τους, ακολουθούν διαφορετική πολιτική.