Groupe PSA: Δεν θα αντικατασταθούν τα Citroën C1 και Peugeot 108
Σε αντίθεση με το ξαδέρφι τους, το Toyota Aygo, τα Citroën C1 και Peugeot 108 θα εξαφανιστούν από τους καταλόγους στο τέλος του 2021 χωρίς άμεσο διάδοχο. Η συνταξιοδότηση θα ξεκινήσει τον Απρίλιο με τη διακοπή της 3θυρης έκδοσης.
Η τριπλέτα των Citroën C1, Peugeot 108 και Toyota Aygo που λανσαρίστηκε το 2014 θα μας κουνήσει το μαντήλι τον Απρίλιο του 2021 για την 3θυρη έκδοση, ενώ στο τέλος του 2021 θα ακολουθήσει και το 5θυρο. Αλλά το μέλλον τους θα έχει διαφορετική πορεία ανάλογα με την εθνικότητα. Όπως αποκαλύψαμε τον περασμένο Δεκέμβριο, το ιαπωνικό αυτοκίνητο πόλης θα αντικατασταθεί στις αρχές του 2022 από μια τρίτη γενιά που θα προέρχεται από το Yaris και μάλιστα, σύμφωνα με τελευταίες πληροφορίες, από την crossover εκδοχή του. Και το οποίο πιθανότατα θα παρουσιαστεί πριν από το εφετινό καλοκαίρι.
Από την άλλη πλευρά, τα δύο γαλλικά μίνι δεν θα έχουν άμεσο διάδοχο, καθώς το Groupe PSA έχει πουλήσει τις μετοχές του στο εργοστάσιο της Τσεχίας στο Kolin στην Toyota στο τέλος του 2018. Η τέως κοινοπραξία από την 1η Ιανουαρίου μάλιστα έχει μετονομαστεί σε TMMCZ (Toyota Motor Manufacturing Czech Republic) αντί TCPA. Μια απόφαση που μπορεί να εξηγηθεί ιδίως από το γεγονός ότι το νέο Aygo θα διατίθεται μόνο σε θερμική/υβριδική έκδοση. Ερωτηθείς στις αρχές Ιανουαρίου, ο Jean-Philippe Imparato επιβεβαίωσε ότι το Peugeot 108 δεν θα έχει συνέχεια αφού το μέλλον των μίνι είναι ηλεκτρικό.
Ο επικεφαλής της Peugeot θεωρεί ότι το Groupe PSA δεν διαθέτει τεχνική πλατφόρμα στα ράφια του για να εξελίξει ένα μικρό ηλεκτρικό μοντέλο. Ειδικά όταν η οικονομική εξίσωση (κόστος και κόστος της μπαταρίας) δεν ικανοποιείται. Προσθέτοντας ότι το 208, στις βασικές εκδόσεις Access και Like μπορούν να αντικαταστήσουν το 108 στον κατάλογο της εταιρείας.
Από την πλευρά της, η Citroën έχει το AMI, ενώ το μελλοντικό C3 (2023) θα έχει δύο λεγόμενες «οικολογικές» εκδόσεις με ελκυστική οικονομική τοποθέτηση.
Ενώ η τεχνική λύση δεν υπάρχει σήμερα στο τραπέζι, το Groupe PSA εξετάζει τις επιλογές κινητικότητας για το μέλλον. Ειδικά επειδή η νέα οντότητα με τη συγχώνευση με την FCA, η Stellantis, θα ανακατέψει τα χαρτιά στην γκάμα της κάθε συνιστώσας εταιρείας. Προς το παρόν, τη θέση του ομίλου στην κατηγορία των μίνι θα αναλάβει το FIAT 500 (από €24.290 το ηλεκτρικό και από €13.800 το υβριδικό). Αλλά ο νέος ευρω-αμερικανικός όμιλος δεν θα αφήσει το πεδίο ελεύθερο για να αλωνίζει η Volkswagen, η οποία εργάζεται πάνω σε ένα οικονομικά προσιτό ηλεκτρικό ID.1. Ένα μίνι BEV που εξελίχτηκε στην Κίνα, και θα παραλάβει τη σκυτάλη από τα SΕΑΤ Mii Electric, Škoda Citigoᵉ iV και VW e-up! το 2025.