Geely, Volkswagen αλά κινεζικά
Ο όμιλος Geely στρατηγικά και τακτικά, στις εξαγορές και στην ανάπτυξη, ταιριάζει όλο και περισσότερο με το Volkswagen Group.
Ο Li Shufu είναι ένα όνομα που πιθανώς δεν σας λέει τίποτα, αλλά αυτός ο Κινέζος δισεκατομμυριούχος φαίνεται να επιφυλάσσει για τον εαυτό του το ρόλο ενός Matthias Müller κινεζικού στιλ.
Ο πάμπλουτος Ασιάτης επιχειρηματίας αγοράζει με σθένος αλλά και επιλεκτικά, έτσι ώστε η Geely να κινείται πολύ κοντά στη φιλοσοφία της Volkswagen.
Μέσα σε επτά χρόνια, η άγνωστη κινεζική Geely βγήκε από τη σκιά στο φως. Η εξαγορά της Volvo από τη Ford το 2010 ήταν ένα σημαντικό πρώτο βήμα για τη σουηδική μάρκα, η οποία πέρυσι πούλησε περισσότερα από 530.000 αυτοκίνητα παγκοσμίως και σιγά σιγά πλησιάζει στο γερμανικό premium τρίο. Από τότε, η Geely έχει αποδυθεί σε ένα φρενήρη ρυθμό εξαγορών: Lotus (51%) και Proton (49,9%), και σήμερα μια νέα αύξηση κεφαλαίου, και όχι κάποια οποιαδήποτε.
Σύμφωνα με το Bloomberg, η Geely αναμένεται να γίνει μέτοχος πλειοψηφίας της AB Volvo, κατασκευαστή των ομώνυμων φορτηγών, με εξαγορά περίπου 3,3 δισ. ευρώ (8,2% του κεφαλαίου, 15,6% των ψήφων). Ας μην ξεχνάμε δε ότι η AB Volvo είναι ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές φορτηγών στον κόσμο, ακριβώς πίσω από την Daimler. Ο σουηδικός Τύπος δεν διστάζει μάλιστα να αναφέρει και μια πιθανή συγχώνευση της Volvo Cars με την AB Volvo.
Σήμερα, η φιλοσοφία του ομίλου Geely είναι πιο κοντά από ποτέ στη φιλοσοφία της Volkswagen. Το high-end κομμάτι του κινεζικού ομίλου αντιπροσωπεύεται από τη Volvo, ενώ στη συνέχεια τεχνολογίες διατίθενται σε πιο προσιτά αυτοκίνητα, και δη στην πρόσφατη μάρκα Lynk & Co, η οποία προσβλέπει στην προσεχή άφιξή της στην Ευρώπη. Προσθέστε σε αυτό την παρουσία φορτηγών στο πορτφόλιο της εταιρείας -όπως ακριβώς είναι η Scania για τη Volkswagen!- και έχετε έναν κινέζο ομόλογο του γερμανικού ομίλου που είναι πιο απειλητικός από ποτέ.
Τελειώνοντας να αναφέρουμε ότι η Geely προσεγγίζει διά της πλαγίας οδού τη Renault Trucks, τη Mack, και τη UD που είναι θυγατρικές της AB Volvo, αλλά . Στην περίπτωση που οι Κινέζοι εξαγοράσουν πάνω από το μισό του Σουηδού κατασκευαστή, ουσιαστικά παίρνουν και τα φορτηγά των τριών παραπάνω.
Εάν η επιτυχημένη αναβίωση των Volvo Cars υπό τoν Li αποτελεί προηγούμενο για μελλοντικές εκτιμήσεις, η συναλλαγή θα αποβεί ωφέλιμη και για φορτηγά Volvo. Ο Li ξεκίνησε κατασκευάζοντας εξαρτήματα ψυγείων και αργότερα κατέστησε έναν πτωχευμένο κρατικό κατασκευαστή στην μεγαλύτερη ιδιωτική αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας. Ατσάλωσε δε τη φήμη του ως καταξιωμένου διαπραγματευτή ύστερα την αναβίωση της Volvo Cars, ενώπιον ενός ευρέως διάχυτου σκεπτικισμού από μεριάς της βιομηχανίας που ακολούθησε την αγορά της από τη Ford το 2010.
Ο Li Shufu έδωσε στην ομάδα των μηχανολόγων της Volvo Cars τους πόρους για να επενδύσουν σε νέα μοντέλα. Ταυτόχρονα, μείωσε το υψηλό κόστος του Σουηδού κατασκευαστή, αναπτύσσοντας πλατφόρμες από κοινού με την Geely, υποστηρίζοντας ταυτόχρονα ένα εργοστάσιο χαμηλού κόστους στην Κίνα για εξαγωγές προς άλλες αγορές, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ.
Ο όμιλος Geely αποτελεί αυτή τη στιγμή τον πιο καλοδεχούμενο επενδυτή στη Σουηδία. Ο Σουηδός υπουργός Βιομηχανίας, Mikael Damberg, δήλωσε ότι καλωσόρισε τον νέο επενδυτή στη Volvo, η οποία είναι η μεγαλύτερη εταιρεία της χώρας, όσον αφορά τα έσοδα. «Η νέα ιδιοκτήτρια Geely έχει αποδειχθεί σοβαρός επενδυτής που συνδέεται με την ανάπτυξη της Volvo Cars, έκανε σημαντικές επενδύσεις στη Σουηδία, αύξησε τον αριθμό των εργαζομένων και έχει μέχρι στιγμής επιτυχία», δήλωσε στο πρακτορείο ειδήσεων TT.
Η κινεζική εταιρεία δήλωσε ότι σκοπεύει να χρησιμοποιήσει τη νέα συνεργασία με την AB Volvo για να ενισχύσει την ηλεκτροκίνηση στα φορτηγά, την αυτόνομη οδήγηση και τη συνδεσιμότητα, τις τεχνολογίες που ακολουθεί και στις επιχειρήσεις του επιβατικού αυτοκινήτου.