Γαλλία και Γερμανία λένε «όχι» στους αυστηρούς περιβαλλοντικούς στόχους της ΕΕ
Φόβοι ότι η εφαρμογή τους θα επηρεάσει αρνητικά την αυτοκινητοβιομηχανία και θα φέρει έκρηξη ανεργίας στον κλάδο.
Η Γαλλία λέει «όχι» στην Ευρωπαϊκή Ένωση που θέλει σταδιακά την κατάργηση πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης έως το 2035, υποστηρίζοντας έναν πιο χαλαρό στόχο έως το τέλος της δεκαετίας που θα δίνει και ένα χρονικό εύρος στα plug-in hybrid μοντέλα.
Η γαλλική κυβέρνηση υποστηρίζει έναν στόχο μείωσης των εκπομπών από αυτοκίνητα στο 55% έως το 2030 (από τα επίπεδα του 2021) και ζητά τα υβριδικά να παραμείνουν στην αγορά για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, δήλωσε αξιωματούχος του γραφείου του προέδρου Macron.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να παρουσιάσει την Τετάρτη σχέδια που απαιτούν μείωση των εκπομπών κατά 65% ως το 2030 και μείωση στο μηδέν από το 2035.
Ο Γάλλος αξιωματούχος είπε πως ο Macron συναντήθηκε με ανώτερα στελέχη εταιρειών αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων των Stellantis και Renault, προμηθευτών όπως οι Valeo, Faurecia και Plastic Omnium, καθώς και με εκπροσώπους εργαζομένων στον κλάδο για να συζητήσουν τη μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα.
Από την πλευρά του, ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Andreas Scheuer προειδοποίησε επίσης την επιτροπή να μην θέσει υπερβολικά αυστηρούς στόχους για την αυτοκινητοβιομηχανία.
«Πιστεύω ότι όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων και φορτηγών γνωρίζουν ότι έρχονται αυστηρότερες προδιαγραφές. Αλλά πρέπει να είναι τεχνικά εφικτές», δήλωσε στο γερμανικό πρακτορείο Τύπου DPA και τόνισε πως υποστηρίζει τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση για τα επιβατικά αυτοκίνητα, ενώ για τα βαρέα φορτηγά πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη προσοχή στο υδρογόνο.
Οι γαλλικές και γερμανικές θέσεις θα μπορούσαν να σηματοδοτήσουν μια μάχη στην ΕΕ για τους νέους κλιματικούς στόχους που θα επηρεάσουν την αυτοκινητοβιομηχανία. Η ολική απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης έως το 2035 αποτελεί μέρος ενός φιλόδοξου σχεδίου και θα σήμαινε επίσης την ταχύτερη κατάργηση των υβριδικών αυτοκινήτων.
Η σταδιακή κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης θα μπορούσε να οδηγήσει σε απώλεια περίπου 100.000 θέσεων εργασίας αυτοκινήτων στη Γαλλία έως το 2035 και το κλείσιμο πολλών εργοστασίων.
Ανάλογους φόβους έχουν εκφράσει κατά καιρούς και συνδικάτα εργαζομένων στη Γερμανία, αλλά και αξιωματούχοι της χώρας.