Ford Focus RS (MK1) vs Honda Civic Type R (EP3)
Μια μάχη ανάμεσα σε δύο από τα καλύτερα προσθιοκίνητα hot hatch της δεκαετίας του '00.
Αντίπαλο δέος - μια φράση που περιγράφει αυτό που έχουμε αισθανθεί αρκετές φορές στον χώρο της αυτοκίνησης, ιδιαίτερα όταν έχουμε να κάνουμε με ανταγωνιστές που βρίσκονται πολύ κοντά στο κομμάτι της στόχευσης και των τεχνικών χαρακτηριστικών. Κάτι τέτοιο θα μπορούσαμε να πούμε πως ισχύει και στην περίπτωση των Ford Focus RS (MK1) και Honda Civic Type R (EP3) - δύο από τα καλύτερα προσθιοκίνητα hot hatchback της δεκαετίας του '00 που έχουν κερδίσει επάξια τη θέση τους στο πάνθεον της αυτοκίνησης.
Ας δούμε λοιπόν αυτή την άτυπη μάχη μεταξύ των δύο πριν ζητήσουμε τη δική σας ψήφο που θα καθορίσει το νικητή.
Σύντομη Περιγραφή
Ford Focus RS (MK1): Η πρώτη γενιά του Focus RS παρουσιάστηκε το 2002 και παρήχθει μεταξύ σε περιορισμένο αριθμό 4501 μονάδων για την αγορά της Ευρώπης εμπνευσμένη από τις επιτυχίες της Ford στο WRC. Ένας υπετροφοδοτούμενος κινητήρας 2,0 λίτρων με 215 PS έστελνε τη δύναμη στους εμπρός τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου 5 σχέσεων και διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης. Η επιτάχυνση 0-100 km/h απαιτούσε 6,7" ενώ η τελική ταχύτητα έφτανε τα 232 km/h. Τα φρένα ήταν της Brembo ενώ η ανάρτηση είχε σαφώς πιο επιθετική ρύθμιση από το αντίστοιχο Focus ST170.
Αισθητικά, η έκδοση RS ξεχώριζε από την αποκλειστική απόχρωση Imperial Blue Metallic, τις πεντάκτινες ζάντες 18" OZ Racing και το ανασχεδιασμένο bodykit που παρέπεμπε στο αγωνιστικό του WRC, ενώ αντίστοιχες σπορ πινελιές είχαμε και στο εσωτερικό με επενδύσεις από δέρμα και alcantara και λεπτομέρειες από αλουμίνιο.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Αφιέρωμα στα Ford Focus RS
Honda Civic Type R (EP3): Η δεύτερη γενιά του Type R με κωδικό EP3 παρουσιάστηκε το 2001 και ανανεώθηκε το 2004. Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας 2,0 λίτρων i-VTEC απέδιδε 200 PS και συνεργαζόταν με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων που είχε κοντή κλιμάκωση. Η επιτάχυνση 0-100 km/h απαιτούσε 6,8" και η τελική ταχύτητα έφτανε τα 237 km/h. Η ανάρτηση είχε πιο σφιχτή ρύθμιση σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του Civic, ενώ τα αναβαθμισμένα ήταν και τα φρένα με μεγαλύτερους δίσκους.
Αισθητικά, το Type R, που ήταν διαθέσιμο αποκλειστικά ως τρίθυρο, ξεχώριζε από τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, τις προεκτάσεις των μαρσπιέ τα σκουρόχρωμα φώτα, τα κόκκινα εμβλήματα, την αεροτομή οροφής, τις πολυάκτινες ζάντες 17" και τις διπλές απολήξεις της εξάτμισης. Στο εσωτερικό είχαμε σπορ καθίσματα με ενιαία προσκέφαλα, λευκό φόντο στον πίνακα οργάνων, αλουμινένιο λεβιέ και κόκκινο έμβλημα της Honda στο κέντρο του τριάκτινου τιμονιού.
Σχεδίαση
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Ψηφοφορία
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Alfa Romeo 147 GTA vs VW Golf IV R32
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Lancia Delta HF Integrale vs Ford Escort RS Cosworth