Ford: Ευρωπαϊκό κουτσούρεμα στο Edge
Το μεγάλο SUV θα εξαφανιστεί από τους ευρωπαϊκούς καταλόγους του Μπλε Οβάλ. Χαμηλές πωλήσεις, αλλά και περιορισμοί που σχετίζονται με το CO₂ είναι οι εξηγήσεις.
Με ανανέωση μόλις πριν από έναν χρόνο, το μεγαλύτερο SUV της Ford στην Ευρώπη ήδη μας κουνάει το μαντίλι! Όπως αναφέρει η Automotive News, η Ford θα περιορίσει την εμπορία του Edge σε ένα μικρό μέρος της Γηραιάς Ηπείρου. Το Edge θα παραμείνει προς πώληση σε επτά χώρες, οι οποίες και αντιπροσώπευσαν το 82% του όγκου πωλήσεων στην δική μας πλευρά του Ατλαντικού για το 2019. Και η Ελλάδα δεν είναι μία από αυτές, καθώς κανένα Edge δεν πουλήθηκε ούτε το 2018 ούτε το 2019.
Με τέτοιο εμπορικό αποτέλεσμα λοιπόν δεν αποτελεί έκπληξη η απόφαση του Μπλε Οβάλ. Και πράγματι, όλοι εδώ στο DRIVE διανύουμε μπόλικα χιλιόμετρα και κανένας μας δεν θυμάται πότε είδε για τελευταία φορά ένα Edge. Σε αυτό όμως, το μέγιστο μερίδιο ευθύνης δεν έχει ούτε ο δίλιτρος κινητήρας ούτε η τιμή του. Φταίει μάλλον η Ford, που στα 4,83 m του αυτοκινήτου δεν φρόντισε να προβλέψει τρίτη σειρά καθισμάτων, την ίδια στιγμή που πολλά ανταγωνιστικά μοντέλα μπορούν να φιλοξενήσουν έως και επτά άτομα.
Βέβαια για να μην είμαστε αιθεροβάμονες, από τον ανασχεδιασμό του μοντέλου, το Edge διατίθετο αποκλειστικά με δίλιτρο μοτέρ ντίζελ, 190 και 238 PS που επίσης δυσκόλευε την πώλησή του. Ακόμη, σε γενικές γραμμές, το Edge είναι πολύ «αμερικανικό» και διεκδικεί δύσκολα το ενδιαφέρον της πελατείας εναλλακτικά του Kuga, ενώ δυσκολεύεται να προσελκύσει premium πελάτες.
Πάντως, για όποιον ενδιαφέρεται, η ελληνική αντιπροσωπεία έχει ακόμη τέσσερα ετοιμοπαράδοτα Edge 2.0 TDCi ST-Line με 238 PS έναντι €61.568.
H διακοπή του Edge θα επιτρέψει στη Ford να βελτιώσει λίγο το ισοζύγιό της σε CO2, πριν από την εφαρμογή κυρώσεων για τις εταιρείες που ρυπαίνουν πολύ στην Ευρώπη. To Μπλε Οβάλ δεν θα εγκαταλείψει όμως την κατηγορία των μεγάλων SUV. Θα λανσάρει ένα ακόμη πιο επιβλητικό μοντέλο στη Γηραιά Ήπειρο, το Explorer. Και αυτή τη φορά, το μεγάλο Ford θα επωφελείται από επτά θέσεις και έναν επαναφορτιζόμενο υβριδικό κινητήρα.