Ferrari: Ετοιμάζει συλλογή ρούχων και αλυσίδα εστιατορίων
Η Ferrari στις πασαρέλες μόδας και στις γκουρμέ γεύσεις; Όσο κι αν ηχεί στα αυτιά σας περίεργο είναι πέρα για πέρα αληθινό ως είδηση.
Σε μια προσπάθεια να προσελκύσει περισσότερους πλούσιους πελάτες στις τάξεις της πέραν των πιστών οπαδών της, η Ferrari, θα παρουσιάσει νέες δράσεις, που ξεφεύγουν από τα αυτοκινητικά ή αγωνιστικά πρότυπα.
Συγκεκριμένα, η θρυλική φίρμα είναι έτοιμη να λανσάρει μια premium σειρά ρούχων που θα φέρουν την υπογραφή του πρώην σχεδιαστή της Armani, Rocco Iannone, ενώ την επιμέλεια των εστιατορίων που θα ανοίξει θα αναλάβει ο πολλάκις βραβευμένος με αστέρια Michelin Ιταλός σεφ, Massimo Bottura. Το πρώτο εστιατόριο που θα φέρει την υπογραφή του διάσημου σεφ, δεν είναι άλλο από το διάσημο «Il Cavallino» που βρίσκεται στο αρχηγείο της Ferrari και συνήθιζε να δειπνεί σε αυτό ο ιδρυτής της φίρμας, Enzo Ferrari.
Ο Licola Boari, υπεύθυνος για το νέο αυτό πρότζεκτ της Ferrari, δήλωσε στον Reuters: «Στόχος μας είναι να προσφέρουμε νέα ποιοτικά προϊόντα και υπηρεσίες σε περισσότερους πελάτες της φίρμας». Θυμίζουμε πως η Ferrari κατασκευάζει λιγότερα από 10.000 αυτοκίνητα ετησίως που σημαίνει πως αυτές οι νέες δραστηριότητες της, έχουν ως στόχο, να της αποφέρουν μια αύξηση στα κέρδη της της τάξεως του 10%, σε βάθος 5ετίας. Τουλάχιστον, αυτό υποστηρίζουν οι άνθρωποι της ιταλικής φίρμας.
Σίγουρα, η είδηση μπορεί να προκαλεί ένα κάποιο μούδιασμα στους φανατικούς οπαδούς της φίρμας αλλά η Ferrari δεν είναι η πρώτη -και σίγουρα δε θα είναι η τελευταία- luxury αυτοκινητοβιομηχανία που πράττει κάτι ανάλογο. Στα ίδια βήματα έχουν βαδίσει τόσο η Lamborghini όσο και η Bentley, με την πρώτη βέβαια φίρμα που διεύρυνε τους ορίζοντες της σε νέους τομείς δράσης να μην είναι άλλη από τη Harley Davinson.
O πρώην CEO της Ferrari, Louis Camilleri, είχε παρουσιάσει το εν λόγω στρατηγικό πλάνο εδώ και καιρό στην οικογένεια Ανιέλι αλλά η πανδημία του κορονοϊού ανέτρεψε το προγραμματισμένο λανσάρισμα του το 2020. Πλέον, Camillieri δεν υπάρχει τη θέση του πήρε ο Benedetto Vigna, ο οποίος ως ο νέος CEO θα έχει την υψηλή επίβλεψη και αυτού του πρότζεκτ. Η Ferrari, στοχεύει να πουλήσει τις πολυτελείς σειρές ρούχων και αξεσουάρ της στα καταστήματα της αλλά και μέσω διαδικτύου. Η ιταλική φίρμα εισβάλλει σε μια αγορά αξίας άνω των 280 δισ. ευρώ, με ανταγωνιστές όμως γίγαντες του χώρου όπως τη γαλλική LVMH (Luis Vuitton), την Kering (Gucci), Prada, Dior κ.α.
Βέβαια η Exor, εταιρεία της οικογένειας Ανιέλι, έχει αποκτήσει ποσοστό 24% στο διάσημο οίκο Christian Louboutin και προσφάτως επένδυσε και στον Κινέζο γίγαντα Shang Xia, στον οποίο συμμετέχει με υψηλό ποσοστό επίσης και ο οίκος Hermes.
Σύμφωνα με οικονομικούς αναλυτές της UBS τα προϊόντα μόδας και τα αξεσουάρ της Ferrari δεν θα τοποθετηθούν στο άνω άκρο των luxury brands (όπως Luis Vuitton, Hermes, Dior κ.α.) αλλά στο μέσον αυτού (middle luxury, όπως το χαρακτηρίζουν ακριβώς) και αναμένεται να έχουν εμπορική επιτυχία δεδομένου του ονόματος και τους κύρους που αποπνέει το όνομα Ferrari σε παγκόσμια κλίμακα.