Εξτρίμ πρωτότυπα της Toyota που έμειναν κρυφά για χρόνια

Εξτρίμ πρωτότυπα της Toyota που έμειναν κρυφά για χρόνια

Από σπορ κεντρομήχανα μέχρι τροχόσπιτα, το κέντρο σχεδιασμού της Toyota στην Καλιφόρνια αποκαλύπτει τα πρωτότυπα οχήματα που έμειναν για χρόνια κρυμμένα στα συρτάρια του.

Το στούντιο Calty Design Research Incorporated, που άνοιξε η Toyota στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ το 1973, κλείνει φέτος 50 χρόνια δραστηριότητας.

Για να γιορτάσει αυτό το ορόσημο, η Toyota αποφάσισε να ανοίξει τα συρτάρια και να μας παρουσιάσει μερικά από τα έργα της σχεδιαστικής του ομάδας. Ανάμεσα στις δημιουργίες περιλαμβάνονται και αρκετές ιδέες ή πρωτότυπα που δεν έχουν παρουσιαστεί ποτέ ξανά στο κοινό.

Αν και συμμετείχε στη δημιουργία της Toyota Celica του 1978, η αποστολή του στούντιο ήταν να παρατηρεί και να εξερευνά τις μελλοντικές σχεδιαστικές τάσεις. Οι άνθρωποι του οπότε, δούλευαν σε καθεστώς απόλυτης ελευθερίας και αυτό οδήγησε στη δημιουργία μερικών πολύ εξτρίμ προτάσεων -πάντα για τα δεδομένα της Toyota.

Toyota Calty MX-1

Ταξιδεύοντας πίσω στο 1983, η ομάδα του Calty είχε οραματιστεί ένα κεντρομήχανο σπορ αυτοκίνητο με «scissor doors» αλλά Lamborghini! Ονομάστηκε «MX-1» και ήταν κάτι περισσότερο από ένα σκίτσο, αφού κατασκευάστηκε ως μοντέλο σε κλίμακα πλήρους μεγέθους. Αρκετά ανώτερα στελέχη της Toyota είχαν την ευκαιρία να δουν και να εξετάσουν το πρωτότυπο από κοντά, αλλά το σχέδιο δεν πήρε ποτέ το πράσινο φως για παραγωγή. Υπενθυμίζουμε ότι το πρώτο Toyota MR2 παρουσιάστηκε ένα χρόνο αργότερα, είχε και αυτό τον κινητήρα του πίσω από τα καθίσματα, αλλά όχι τις ιδιαίτερες πόρτες του MX-1.

Μια άλλη σπορ πρόταση του στούντιο ήταν «MX-2» που δημιουργήθηκε μερικά χρόνια αργότερα. Είχε επίσης τον κινητήρα πίσω από τα καθίσματα και σχεδιάστηκε με gullwing πόρτες, μέρος ενός καμπυλωτού αμαξώματος που θύμιζε πρωτότυπο του Le Mans. Στο εσωτερικό του το τιμόνι είχε έναν περιστρεφόμενο βραχίονα ώστε να μπορεί να οδηγηθεί τόσο από αριστερά όσο και από δεξιά.

Το Calty εργάστηκε επίσης σε ένα σχέδιο για την τέταρτη γενιά της Toyota Supra. Ήθελε να κάνει την A80 ένα «καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο» με επιμηκυμένο καπό και ένα εξόγκωμα ώστε να χωρέσει ένας εν σειρά 6κύλινδρος κινητήρας μεγάλου κυβισμού. Θυμίζουμε ότι η Supra Mk4 προσφερόταν με τον θρυλικό 2JZ σε ατμοσφαιρικές και twin-turbo εκδόσεις. Αν και το σχέδιο απορρίφθηκε, αρκετές σχεδιαστικές λεπτομέρειες υιοθετήθηκαν στην τέταρτη γενιά της Supra.

Toyota Calty NYC

Η πιο ιδιόρρυθμη σχεδιαστική μελέτη του στούντιο ωστόσο, είναι με διαφορά αυτή για ένα αυτοκίνητο πόλης της -καταργημένης σήμερα- μάρκας Scion. Δημιουργήθηκε το 2012 και ονομάστηκε NYC. Πέρα από την εξωτερική εμφάνισή του, το πιο παράδοξο χαρακτηριστικό του ήταν ότι ο οδηγός και οι επιβάτες στέκονταν σχεδόν όρθιοι στο εσωτερικό του, αντί για καθιστοί.

Όσο για το μέλλον του στούντιο CALTY, όπως τονίζει ο Simon Humphries, Chief Branding Officer και Head of Design της Toyota Motor Corporation, «Καθώς συνεχίζουμε το ταξίδι μας από την εποχή της αυτοκινητοβιομηχανίας στην εποχή της κινητικότητας, υπάρχει ένα πράγμα που μπορώ να πω με βεβαιότητα. Το CALTY θα είναι εκεί στην πρώτη γραμμή».

 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube