Έρχονται δύσκολες μέρες για τη Volkswagen
O Διευθύνων Σύμβουλος της VW, παραδέχθηκε πως η στροφή του ομίλου στην ηλεκτροκίνηση είναι μια ανοιχτή πληγή, που αιμορραγεί δεκάδες δισ ευρώ...
Σε μια έκτακτη διαδικτυακή συνάντηση διάρκειας μιας ώρας, ο Thomas Schafer, ενημέρωσε περισσότερα από 2.000 διευθυντικά στελέχη του ομίλου σε όλο τον κόσμο για τις εξελίξεις και τη στρατηγική του Group από δω και στο εξής στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.
«Το κόστος είναι πολύ υψηλό σε όλους τους τομείς» δήλωσε ο Thomas Schafer.
Ο 53χρονος Schafer τόνισε στους συνομιλητές του, ότι οι επόμενες εβδομάδες αλλά και μήνες θα είναι «δύσκολοι» για τη Volkswagen. Η εταιρεία καλείται να ανταπεξέλθει τεράστιων προκλήσεων, γι' αυτό ζήτησε από τους διευθυντές του να προσπαθήσουν να κάνουν πολλές «μικρές νίκες» ώστε να κερδίσουν στο τέλος όλοι μαζί τον πόλεμο.
Με αυτές τις «μικρές νίκες» βέβαια, ο διευθύνων σύμβουλος της VW, ήθελε ουσιαστικά να πει ότι είναι επιτακτική ανάγκη να εξοικονομηθούν πολλά δισεκατομμύρια ευρώ, άμεσα. Για να επιτευχθεί αυτό, η νέα οικονομική στρατηγική του ομίλου προβλέπει «προγράμματα απόδοσης», τα οποία θα στοχεύουν σε περικοπές έως και 10 δισ ευρώ τα επόμενα τρία χρόνια.
Ο Thomas Schafer θεωρεί ότι «οι δομές και οι διαδικασίες» είναι «πολύ περίπλοκες, αργές και άκαμπτες», με αποτέλεσμα η τρύπα στα οικονομικά συνεχώς να μεγαλώνει.
Στο ίδιο μήκος κύματος όμως κινήθηκε και ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, Patrik Andreas Mayer, ο οποίος παραδέχτηκε επίσης ότι «η ηλεκτρική μεταστροφή δεν πάει καλά» και προειδοποίησε ότι αυτή είναι η «τελευταία ευκαιρία να δράσουμε».
Προφανώς τόσο η Volkswagen όσο και το σύνολο των κατασκευαστών επένδυσε τεράστια ποσά στον εξηλεκτρισμό του αλλά όπως αποδεικνύεται στην πράξη, η αγορά δεν ήταν και δεν είναι έτοιμη να δεχθεί μια τόσο έντονη και ξαφνική αλλαγή.
Σύμφωνα με έκθεση του περιοδικού Global Finance, ο δεύτερος κατασκευαστής με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στον κόσμο, ο όμιλος VW δηλαδή, είναι επίσης και ο δεύτερος πιο υπερχρεωμένος. Στην προσπάθεια του να εξελιχθεί σε παγκόσμιο ηγέτη της αγοράς των EV μέχρι το 2025, έχει δημιουργήσει ένα χρέος που ξεπερνά τα 165 δισ δολάρια.
Θέλοντας και μη, ο όμιλος θα χρειαστεί να δανειστεί ξανά χρήματα και οι τράπεζες, θα αναγκαστούν κι αυτές θέλοντας και μη να του τα δώσουν για να διασφαλίσουν ότι δε θα χάσουν τα χρήματα που ήδη έχουν δανείσει!
Με πιο απλά λόγια, ο καπιταλισμός ή... η ελεύθερη οικονομία, σε όλο τους το μεγαλείο.