Έρχονται αυξήσεις - φωτιά στις τιμές των αυτοκινήτων λόγω Euro 7
Σύμφωνα με την ACEA η αύξηση θα είναι από €2.000 για τα ΙΧ και έως €12.000 για φορτηγά και λεωφορεία.
Οι νέοι αυστηρότεροι κανονισμοί για τις εκπομπές ρύπων Euro 7 που θα εφαρμοστούν στην Ευρώπη αναμένεται να επηρεάσουν τις τιμές των αυτοκινήτων προς τα πάνω, σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA – European Automobile Manufacturers’ Association).
Οι αυξήσεις αυτές υπολογίζονται στα €2.000 για ΙΧ με κινητήρες εσωτερικής καύσης και μπορεί να φτάσουν τα €12.000 σε φορτηγά και λεωφορεία με κινητήρες πετρελαίου και βενζίνης.
Η αιτία πρέπει να αναζητηθεί στο γεγονός ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες για να ανταποκριθούν στις νέες προδιαγραφές να αυξήσουν το κόστος παραγωγής, κόστος που θα μετακινηθεί στη συνέχεια στη λιανική αγορά.
Ουσιαστικά, η πρόταση Euro 7 για τις εκπομπές ρύπων θα οδηγήσει σε άμεσες αυξήσεις του κόστους που είναι 4 έως 10 φορές υψηλότερες από αυτές που αναφέρει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σύμφωνα με νέα μελέτη που επικαλείται η Ένωση.
Πρόκειται για νέο σημαντικό βάρος για τους κατασκευαστές που θα αναγκαστούν να επενδύσουν περισσότερα χρήματα ώστε τα προϊόντα τους να ανταποκρίνονται στις πολύ πιο αυστηρές εκπομπές ρύπων. Την ίδια στιγμή η έκθεση της ACEA αναφέρει πως το Euro 7 είναι μάλλον άχρηστο καθώς θα μειώσει το πολύ κατά 4% τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx), την ώρα που τα πρότυπα Euro 7 θα έχουν σημαντικές επιπτώσεις στις επενδύσεις των καταναλωτών και των κατασκευαστών σε τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Stellantis: Άχρηστη η εφαρμογή των κανονισμών Euro 7
Κάπως έτσι η ACEA εκτιμά πως τα αυτοκίνητα Euro 7 έως το 2035 θα είναι μόλις το 10% των αυτοκινήτων που θα κινούνται στους ευρωπαϊκούς δρόμους.
Να θυμίσουμε πως η Γαλλία, η Ιταλία, η Τσεχία, η Βουλγαρία, η Ουγγαρία, η Πολωνία, η Ρουμανία και η Σλοβακία φέρονται να επιχειρούν να μπλοκάρουν την εφαρμογή του Euro 7, όχι γιατί δεν έχουν περιβαλλοντολογικές ευασθησίες, αλλά περισσότερο γιατί πιέζονται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Οι τελευταίες έχουν δηλώσει κατά καιρούς πως μια επένδυση για να ανταποκριθούν στις προδιαγραφές Euro 7 είναι έως και «πετάμενα λεφτά» καθώς εκείνο που προέχει είναι η ταχύτερη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση. Τα χρήματα που είμαστε αναγκασμένοι να επενδύσουμε στο Euro 7 λένε, αν τα δίναμε στην εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης θα έπιαναν τόπο και θα έφερναν πολύ θετικότερα αποτελέσματα στη μείωση των ρύπων.