To εργοστάσιο της BMW στο Μόναχο μπαίνει στην... πρίζα
Το εργοστάσιο που από το 1922 συναρμολογεί αυτοκίνητα της BMW, από το 2027 θα παράγει μόνον EV.
Η BMW επενδύει 650 εκατομμύρια ευρώ για να μετατρέψει το ιστορικό εργοστάσιό της στο Μόναχο (παράγει αυτοκίνητα από το 1922) έτσι ώστε αυτό να παράγει αποκλειστικά EV από τα τέλη του 2027.
Η BMW ανακοίνωσε ότι κατασκευάζει τέσσερα κτίρια, συμπεριλαμβανομένης μιας νέας γραμμής συναρμολόγησης οχημάτων και φανοποιείου, και έχει μεταφέρει την παραδοσιακή κατασκευή κινητήρων στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Αυστρία, με 1.200 υπαλλήλους να επανεκπαιδεύονται ή να μετακινούνται σε άλλες τοποθεσίες.
To 2023 μόνο το 15% των πωλήσεων της BMW ήταν ΕV με το πλάνο της εταιρείας να θέλει αυτό το ποσοστό να ανέβει στο 33% το 2026.
Σε αντίθεση με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, η BMW δεν έχει θέσει το δικό της στόχο για τον τερματισμό της παραγωγής αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης,κάτι που έρχεται σε αντίθεση με τον κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης που απαγορεύει ουσιαστικά την πώληση νέων αυτοκινήτων με κινητήρα βενζίνης ή ντίζελ από το 2035.
Να σημειώσουμε πως τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα αποτέλεσαν το 15% των πωλήσεων της BMW το 2023, ενώ το 2026 αναμένεται να έχουν φτάσει στο 33%.
Το στοίχημα για την BMW είναι με τα ηλεκτρικά της λεγόμενης Neue Klasse να πιάσει την Tesla. Το concept Vision Neue Klasse που αποκαλύφθηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου IAA Mobility του Μονάχου τον περασμένο Σεπτέμβριο ήταν στην ουσία ο προάγγελος των ηλεκτρικών οχημάτων επόμενης γενιάς της αυτοκινητοβιομηχανίας, ενώ πρώτα αναμένονται ένα σεντάν στο μέγεθος της Σειράς 3 και ένα μεσαίο SUV.
Η BMW θα ξεκινήσει την παραγωγή των πρώτων αυτοκινήτων Neue Klasse το 2025 στο νέο της εργοστάσιο στο Debrecen της Ουγγαρίας, ακολουθούμενη από παραγωγή στο εργοστάσιό της στο Μόναχο που ξεκινά το 2026 παράλληλα με αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης μέχρι το 2027, όταν θα κατασκευάζονται πλέον μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η BMW λέει ότι τα ηλεκτρικά της Neue Klasse θα είναι σημείο αναφοράς όσον αφορά στην αυτονομία, στην ταχύτητα φόρτισης και στην τιμή. Η ανάπτυξή τους αντιπροσωπεύει μια επένδυση πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ της εταιρείας για να κλείσει την ψαλίδα που την χωρίζει αππό άλλους ανταγωνιστές της στα EV πως είναι για παράδειγμα η Tesla.
Ωστόσο, καθώς οι Κινέζοι επεκτείνονται ραγδαία, η BMW θέλει να μην χάσει πωλήσεις στην μεγαλύερη αγορά του κόσμου. Έτσι, τα αυτοκίνητα Neue Klasse θα κατασκευάζονται επίσης στο εργοστάσιο της BMW στο Shenyang της Κίνας, ξεκινώντας από το 2026, και στο εργοστάσιό της στο San Luis Potosí στο Μεξικό, από το 2027.