Επιστροφή στην κερδοφορία για την Alfa Romeo
Μετά την επιστροφή στην κερδοφορία, επόμενος στόχος της Alfa Romeo είναι η περαιτέρω βελτίωση της ποιότητας και ο μετασχηματισμός της σε μια αμιγώς ηλεκτρική μάρκα από το 2027.
Η Alfa Romeo θα επιτύχει λειτουργικό περιθώριο κέρδους αρκετών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ φέτος, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Jean-Philippe Imparato. Ένα σημαντικό επίτευγμα για την μιλανέζικη φίρμα που ήταν για χρόνια ζημιογόνα μέχρι να σχηματιστεί ο όμιλος Stellantis το 2021.
Η Stellantis δεν αναφέρει λεπτομερώς τα οικονομικά αποτελέσματα για τις περισσότερες από τις επιμέρους μάρκες της. Και ο Imparato αρνήθηκε να γίνει πιο συγκεκριμένος σχετικά με τα κέρδη, προσθέτοντας μόνο ότι η Alfa Romeo θα πουλήσει 70.000 έως 80.000 αυτοκίνητα παγκοσμίως φέτος, περίπου 30% περισσότερα από το 2021 και το 2022.
Περίπου το 60% των πωλήσεων θα προέλθει από την Tonale, η οποία, όπως είπε ο Imparato, «προσφέρει το επίπεδο κερδοφορίας που χρειάζεται η Alfa Romeo».
Ο ρυθμός παραγωγής της Tonale είναι επί του παρόντος περίπου 6.000 μονάδες το μήνα ή περίπου 70.000 το χρόνο. Το επόμενο έτος, η Alfa Romeo θα λανσάρει το πρώτο της πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο, το μικρό SUV Milano. Ενώ κάθε νέο μοντέλο που θα λανσάρεται μετά το 2025 θα είναι μόνο ηλεκτρικό, με τις πωλήσεις των μοντέλων με κινητήρα εσωτερικής καύσης να σταματούν μέχρι το 2027.
Τη Milano θα ακολουθήσουν το 2025 και το 2026 δύο πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα που θα βασίζονται στην πλατφόρμα STLA Large και θα αντικαταστήσουν τις Giulia και Stelvio, με τον Imparato να μην ανακοινώνει ποιο από τα δύο μοντέλα θα έρθει πρώτο. Και τα δυο πάντως θα παράγονται στο εργοστάσιο της Stellantis στο Cassino της κεντρικής Ιταλίας, στο οποίο συναρμολογούνται τώρα οι Giulia και Stelvio.
Όσον αφορά τις πωλήσεις της μιλανέζικης φίρμας. Στην Ευρώπη, οι πωλήσεις της Giulia μειώθηκαν κατά 9,3% σε 4.322 μονάδες μέχρι τον Οκτώβριο, ενώ της Stelvio μειώθηκαν κατά 27% σε 10.320 μονάδες, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας έρευνας αγοράς Dataforce.
Η Tonale κατέγραψε 27.928 πωλήσεις την ίδια περίοδο και οι πωλήσεις της μάρκας στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 5,1% σε 42.607 μονάδες τους πρώτους 10 μήνες του έτους.
Διόρθωση της ποιότητας
Ο Carlos Tavares, ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, ζήτησε από τον Imparato να αναλάβει την Alfa Romeo μετά από επτά χρόνια στο τιμόνι της Peugeot. Η Alfa Romeo ήταν για χρόνια ένα ζημιογόνο τμήμα της Fiat Chrysler Automobiles και ο Imparato δήλωσε ότι βρήκε αρκετά πράγματα που έπρεπε να διορθώσει γρήγορα.
«Την πρώτη φορά που πήγα στο Cassino, ανακάλυψα ότι υπήρχαν περίπου 4.000 επιλογές -συμπεριλαμβανομένων 47 ζαντών- και τις μείωσα σε 1.500 για να μειώσω την πολυπλοκότητα», είπε.
Η Tonale επρόκειτο επίσης να λανσαριστεί ως πετρελαιοκίνητο με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Ο Imparato όμως αναθεώρησε τη στρατηγική ώστε να το λανσάρει ως plug-in υβριδικό βενζινοκίνητο μοντέλο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
«Διαπίστωσα επίσης ότι η ποιότητα δεν ήταν εκεί που έπρεπε να είναι, οπότε καθυστέρησα το λανσάρισμα κατά έξι μήνες για να διορθώσω την ποιότητα πριν από την έναρξη της παραγωγής», συμπλήρωσε.
Ο Imparato λέει ότι η προσπάθειά του να βελτιώσει την ποιότητα των μοντέλων της Alfa απέδωσε καρπούς και το κόστος της εγγύησης μειώθηκε στο μισό. Στις ΗΠΑ, η Alfa Romeo κατατάχθηκε ως η Νο. 1 premium μάρκα και η Stelvio Νο. 1 στην κατηγορία της, στην έρευνα ποιότητας της J.D. Power για το 2023.
Μόνο EV από το 2027
Η Milano θα είναι το τελευταίο μοντέλο που θα προσφέρει και παραλλαγή θερμικού κινητήρα. Από το 2025, όλες οι νέες Alfa Romeo θα είναι αμιγώς ηλεκτρικές -ξεκινώντας από τους αντικαταστάτες της Giulia και της Stelvio- και από το 2027 η μάρκα θα πουλάει μόνο ηλεκτρικά μοντέλα.