Έφυγε από τη ζωή ο σχεδιαστής Luigi Colani
Εκκεντρικός, οραματιστής με ιδιαίτερη προσωπικότητα, άφησε το στίγμα του στο χώρο του βιομηχανικού σχεδιασμού.
Ο Luigi Colani, γνωστός για τις εκκεντρικές δημιουργίες του στο χώρο του βιομηχανικού σχεδιασμού και της αυτοκίνησης, έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 91 ετών στην πόλη Karlsruhe της Γερμανίας.
Ο Colani γεννήθηκε το 1928 στο Βερολίνο και σπούδασε γλυπτική και αεροδυναμική. Στην πολυετή καριέρα του σχεδίασε πάνω από 5.000 προϊόντα διαφόρων ειδών (έπιπλα, οικιακά ήδη, ηλεκτρονικές συσκευές, ρουχισμό, αεροσκάφη, τρένα κτλ), τα οποία χαρακτηρίζονταν από καμπύλα σχήματα εμπνευσμένα από τη φύση.
Όπως είχε δηλώσει ο ίδιος: «Η Γη είναι στρογγυλή, όλα τα ουράνια σώματα είναι στρογγυλά και κινούνται σε κυκλικές ή ελλειπτικές τροχιές. Το ίδιο ισχύει και για το μικρόκοσμο. Ακόμη και εμείς νιώθουμε ερωτική έλξη για καμπυλωτές φόρμες στην πορεία για την αναπαραγωγή των ειδών. Γιατί λοιπόν θα πρέπει να ακολουθήσω τη λογική που τα θέλει όλα γωνιώδη; Θα συνεχίσω να κυνηγώ τη φιλοσοφία του Γαλιλαίος Γαλιλέι – ο κόσμος μου είναι επίσης στρογγυλός.»
Ανάμεσα στα πιο αναγνωρίσιμα έργα του είναι τα φορτηγά με φουτουριστικό σχήμα καμπίνας, τα οποία έκαναν την εμφάνισή τους στα τέλη της δεκαετίας του '70, ως απάντηση στην πετρελαϊκή κρίση.
Όσον αφορά τις αυτοκινητοβιομηχανίες, ο Γερμανός σχεδιαστής συνεργάστηκε με τις FIAT, Alfa Romeo, Lancia, Volkswagen και BMW ενώ αρκετές φορές δημιούργησε πρωτότυπα βασισμένα σε μηχανικά μέρη μοντέλων παραγωγής αποδεικνύοντας το σημαντικό ρόλο της αεροδυναμικής.
Οι σημαντικότερες δημιουργίες του σχεδιαστή πάνω σε τέσσερις τροχούς ήταν η BMW 700 (1959) - το πρώτο σπορ μοντέλο με πλαστικό monocoque αμάξωμα, το Colani GT (1960) - το πρώτο kit car παραγωγής και το πρωτότυπο C-Form (1968) με αεροδυναμική διαμόρφωση του πατώματος για παραγωγή κάθετης δύναμης, περίπου μια δεκαετία πριν η τεχνολογία κάνει την εμφάνισή της στους αγώνες.
Στο ίδιο κλίμα και το Colani 2CV που το 1981 σημείωσε μέση κατανάλωση 1,7 lt/100km χάρη στο αεροδυναμικό του αμάξωμα, παρόλο που χρησιμοποιούσε μηχανικά μέρη του Citroën 2CV.
Ένα ακόμα ενδιαφέρον πρωτότυπο ήταν η Ferrari Testa D’Oro Colani (1989), βασισμένη στο πάτωμα της Testarossa με V12 κινητήρα και αεροδυναμικό αμάξωμα που επέτρεπε τελική ταχύτητα 351 km/h.