Η Γερμανία μελετά απαγόρευση των αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες

Η Γερμανία μελετά απαγόρευση των αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες

Κυβερνητικοί αξιωματούχοι στη Γερμανία θέλουν μόνο αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων να επιτρέπεται να πωλούνται στην γερμανική αγορά.

Υψηλόβαθμο στέλεχος της γερμανικής κυβέρνησης δήλωσε ότι από το 2030 και μετά μόνο αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων θα πρέπει να επιτρέπονται να ταξινομηθούν στην εγχώρια αγορά.

Ο Rainer Baake, αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών, δήλωσε ότι θα πρέπει να καινούρια αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι μηδενικών ρύπων για να επιτρέψουν στην χώρα του να πετύχει τον στόχο μείωσης κατά 80% των εκπομπών CO2 ως το 2050. «Δεν έχει υπάρξει καμία ουσιαστική μείωση στις εκπομπές CO2 των μεταφορών από το 1990», εξήγησε ο Baake σε ένα φόρουμ της γερμανικής εφημερίδας Tagesspiegel.

Η ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Γερμανία είναι αργή, με περίπου 25.000 οχήματα αυτή τη στιγμή σε κυκλοφορία. Ενώ από την άλλη τα ντίζελ είναι 14,5 εκατομμύρια. Το πρόσφατο σκάνδαλο dieselgate της VW έφερε στην επιφάνεια ένα πρόβλημα. Οι εργαστηριακές μετρήσεις των κατασκευαστών σχετικά με τις εκπομπές CO2 στους ντίζελ κινητήρες απέχουν πολύ από τις πραγματικές εκπομπές στην κανονική κυκλοφορία του αυτοκινήτου. Έτσι η μόλυνση που προέρχεται από τέτοια οχήματα είναι μεγαλύτερη από αυτή που καταγράφουν οι διάφορες έρευνες.

Θέλοντας να ενισχύσει την αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων η γερμανική κυβέρνηση παρέχει κίνητρα στους υποψήφιους αγοραστές. Και στοχεύει ως το 2020 να κυκλοφορούν στους γερμανικούς δρόμους μισό εκατομμύριο αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών ρύπων, ενώ το 2030 ο στόχος είναι ο στόλος των ηλεκτρικών και υβριδικών να φτάσει τα 6 εκατομμύρια αυτοκίνητα.

Οι Γερμανοί κατασκευαστές γνωρίζοντας τις προθέσεις της κυβέρνησης, προφανώς, εδώ και χρόνια σπρώχνουν την εξέλιξη των μοντέλων τους προς αυτή την κατεύθυνση. Η BMW έχει δημιουργήσει ένα ρεύμα με την Σειρά i που θα επεκταθεί και πέραν των i3 και i8. Η Mercedes έχει ήδη λανσάρει τη νέα ηλεκτροκίνητη πλατφόρμα της και σύντομα θα μας παρουσιάσει το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο με αυτονομία 500 km. Ενώ η Volkswagen, που θέλει να πουλάει 3 εκ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2025, επενδύει σε εργοστάσια ακόμη και για την κατασκευή δικών της μπαταριών.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Δοκιμάζουμε το BMW i8 σε δρόμο και πίστα

Πρόσφατα η ολλανδική πόλη Rotterdam απαγόρευσε την κυκλοφορία στα ντίζελ αυτοκίνητα κατασκευής πριν το 2001 για να μειώσει την ατμοσφαιρική ρύπανση. Πρόθεση να προβούν σε ανάλογες κινήσεις έχουν επίσης εκφράσει οι Αρχές στο Παρίσι και η νορβηγική κυβέρνηση.


Πηγή Autocar

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube