Το dieselgate της VW στο Ευρωκοινοβούλιο
Τι κρύβεται πίσω από το σκάνδαλο; Ποιος γνώριζε πριν βγει στη δημοσιότητα τον περασμένο Σεπτέμβριο, τι γνώριζε η Κομισιόν και τι οι υπόλοιποι εθνικοί θεσμοί;
Θοδωρής Τσίκας |
Πολλά είναι τα ερωτήματα που θέλει να διερευνήσει η εξεταστική επιτροπή του Ευρωκοινοβουλίου και όπως έχει φανεί, η Κομισιόν δεν αντέδρασε στις ενδείξεις για πιθανή χειραγώγηση στα τεστ και παρά τις γνωστές παραβιάσεις σχετικά με τις εκπομπές ρύπων δεν φάνηκε να ενεργοποιείται. Αυτό τουλάχιστον σημειώνει το κόμμα των Πρασίνων με την Κομισιόν να έχει περάσει στην άμυνα.
Πήρε το μάθημά της και πλέον θέλει να αφαιρέσει κυριαρχικά δικαιώματα από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Κίνησης Οχημάτων και γιατί όχι να επιβάλλει στο μέλλον και ποινές.
Πήρε το μάθημά της και πλέον θέλει να αφαιρέσει κυριαρχικά δικαιώματα από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Κίνησης Οχημάτων και γιατί όχι να επιβάλλει στο μέλλον και ποινές.
“Εαν υπάρχει κάποιος που μπορεί να ξεπεράσει όλα αυτά τα εμπόδια και είναι σε θέση να μας εξαπατήσει τότε πρόκειται για μια παθολογική περίπτωση, ανέφερε ο Αντιπρόεδρος της Κομισιόν Jyrki Katainen, αρμόδιος για θέματα απασχόλησης, ανάπτυξης και ανταγωνιστικότητας.
Η VW έπρεπε να παραδεχθεί ότι σε όλο τον κόσμο περίπου 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα με diesel κινητήρα είχαν εγκαταστημένο λογισμικό το οποίο παραποιούσε τις εκπομπές των ρύπων. Τα τεστ γίνονταν στα εργαστήρια και έδειχναν ξεκάθαρα ότι οι τιμές κυμαίνονταν σε κανονικά επίπεδα. Όμως εφεξής όλα τα τεστ θα γίνονται στους δρόμους σε πραγματικές συνθήκες, με το ερώτημα γιατί τότε δεν γίνονταν σε πραγματικές συνθήκες να απασχολεί την Εξεταστική της Κομισιόν.
Την ίδια στιγμή, οι ευρωβουλευτές απέρριψαν νομοσχέδιο με το οποίο θα μπορούσαν να ασκήσουν βέτο σε ένα σχέδιο που αυξάνει προσωρινά τα όρια εκπομπών για τα ντιζελοκίνητα οχήματα.
Έχοντας σημειώσει, ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν καταφέρνουν να φτάσουν τα προβλεπόμενα επίπεδα εκπομπής ρύπων, η Κομισιόν τους επιτρέπει να τα ξεπερνούν κατά 110% μέχρι το 2019 και κατά 50% από το Γενάρη του 2020.
Σήμερα τα ντιζελοκίνητα μπορούν να εκπέμπουν κατά μέσο όρο 400% περισσότερο οξείδιο του αζώτου στο δρόμο σε σχέση με τους εργαστηριακούς ελέγχους, λέει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Οι Πράσινοι και οι Φιλελεύθεροι καλούσαν υπέρ της απόρριψης αυτού του συμβιβασμού αλλά τελικά δεν κατάφεραν να κατοχυρώσουν την απόλυτη πλειοψηφία.
Η κυρίαρχη ευρωομάδα της Κεντροδεξιάς στήριξε το συμβιβασμό που ευνοεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
«Είναι μία απογοητευτική ψήφος. Είναι ξεκάθαρο ότι κέρδισε το λόμπι του αυτοκινήτου. Ξέραμε ότι πρέπει να κάνουν νέους ελέγχους. Αλλά χρησιμοποίησαν αυτή τη συγκυρία για να αποδυναμώσουν το στόχο. Οπότε ναι. Έχουμε καλύτερους ελέγχους αλλά σχεδόν διπλασιάζουμε το στόχο για τις εκπομπές. Οπότε ούτε λίγο ούτε πολύ νομιμοποιούμε τα αυτοκίνητα να μολύνουν περισσότερο. Ενώ είναι μία απώλεια για τη δημοκρατία, την ατμοσφαιρική ρύπανση και τη δημόσια υγεία» δήλωσε ο ευρωβουλευτής των Πρασίνων Μπας Έικχουτ.
ΠΗΓΗ: DW/EURONEWS