Διαρκείς απώλειες για τη μετοχή της Ferrari
H Ferrari βρίσκεται σε δεινή θέση στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, καθώς η επιβράδυνση της οικονομίας της Κίνας πιέζει ασφυκτικά τη μετοχή της.
Η τιμή της μετοχής ολισθαίνει. Η τιμή της μετοχής ρατάρει. Χρησιμοποιείστε όποια αυτοκινητική ορολογία σας ταιριάζει. Η χτεσινή ημέρα πάντως ήταν πολύ κακή για τη Ferrari στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.
Με την προειδοποίηση ότι ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων της ιταλικής εταιρείας θα επιβραδυνθεί λόγω της οικονομικής ύφεσης στην Κίνα, η Ferrari NV είδε τη τιμή της μετοχής της να πέφτει σημαντικά. Οι μετοχές έπεσαν περισσότερο από 13% στο χτεσινό απογευματινό trading, φτάνοντας τα $34,64.
Εισηγμένη από τη Fiat Chrysler Automobiles πριν από περίπου τέσσερις μήνες, η μετοχή της Ferrari έχει χάσει ήδη το ένα τρίτο της αξίας της από την αρχική δημόσια προσφορά, τον Οκτώβριο, και σχεδόν τη μισή από την αξία της από τα $62 που είχε ανέβει αμέσως μετά.
Σε μια συνδιάσκεψη μετόχων, ο πρόεδρος Sergio Marchionne είχε πει ότι η εταιρεία θα πουλήσει περίπου 7.900 αυτοκίνητα το 2016. Ο Marchionne είχε πει ότι η εταιρεία θα μπορούσε να είναι «καλά» για μεγάλο χρονικό διάστημα και για όσο διατηρεί την από δεκαετιών φιλοσοφία της για ισχυρή ζήτηση. Αυτό σημαίνει ότι η Ferrari δεν θα ακολουθήσει το παράδειγμα κάποιων ανταγωνιστών της που διεύρυναν την γκάμα τους μέχρι και με την προσθήκη SUV. Σε αντίστοιχη πρόταση θα πέφταν τα μαλλιά του Marchionne.
«Προηγουμένως θα πρέπει να πυροβολήσετε», δήλωσε στο Bloomberg
Στην πολιτική και τις μπίζνες όμως δεν πρέπει ποτέ να λες «ποτέ!». Πριν από καιρό, η Ferrari είχε περιορίσει αυτοβούλως την παραγωγή της στα 7.000 αυτοκίνητα. Το νούμερο αυτό αποτελεί ήδη παρελθόν και ο Marchionne προέβλεψε την πιθανότητα να ανέβει στις 9.000 αυτοκίνητα το 2019.
Σε μια παλιότερη δήλωσή της, η Ferrari είχε πει στην αμερικανική ομοσπονδιακή επιτροπή προστασίας των επενδυτών [Securities and Exchange Commission (SEC)] ότι η παραγωγή των 9.000 αυτοκινήτων θα ανταποκριθεί «στην αυξανόμενη ζήτηση στις αναδυόμενες αγορές και στις δημογραφικές μεταβολές, όπως το μεγαλύτερο μέγεθος και η αυξημένη ικανότητα δαπάνης του δυνητικού πελατολογίου».
Όσον αφορά τις ανησυχίες που εξέφρασαν υφιστάμενοι μέτοχοι και δυνητικοί επενδυτές, η Ferrari είχε απαντήσει τότε με τον καθόλου πειστικό τρόπο ότι «θα διατηρήσουμε τη φήμη της αποκλειστικότητας και της σπανιότητας μεταξύ των αγοραστών των μοντέλων, μας και συνειδητά θα παρακολουθούμε και θα διατηρήσουμε τον όγκο παραγωγής και το χρόνο παράδοσης, προκειμένου να προωθήσουμε έτι περαιτέρω τη φήμη αυτή».
Για την ώρα, οι αγορές αυτές δεν περιλαμβάνουν την Κίνα. Οι φορτώσεις παρουσίασαν μείωση 22% το 2015, παρά την παγκόσμια αύξηση της παραγωγής αυτοκινήτων.