Consumer Reports: Οι πιο αξιόπιστες μάρκες του 2020
Η Mazda κατακτά την κορυφή της κατάταξης αξιοπιστίας στην έρευνα του Consumer Reports
Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του Consumer Reports για την αξιοπιστία των αυτοκινήτων, η Mazda κατέκτησε την πρώτη θέση στη γενική κατάταξη, με τις Toyota και Lexus να ακολουθούν.
Πώς γίνεται η έρευνα;
Περισσότερα από 300.000 αυτοκίνητα συμμετέχουν στην έρευνα για το 2020, με τους αναλυτές να συνυπολογίζουν την αξιοπιστία των μοντέλων για τα προηγούμενα 3 χρόνια (δεδομένου ότι το μοντέλο δεν έχει αλλάξει γενιά μέσα σε αυτό το διάστημα). Κάθε χρόνο οι ιδιοκτήτες αναφέρουν τα προβλήματα που αντιμετώπισαν με τα οχήματά τους μέσα σε διάστημα 12 μηνών. Στη συνέχεια οι αναλυτές συλλέγουν τα δεδομένα και βγάζουν το τελικό σκορ αξιοπιστίας δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση σε σοβαρές και κοστοβόρες βλάβες.
Οι πρωταθλητές αξιοπιστίας για το 2020
Ένας παράγοντας που οδήγησε την Mazda στην πρώτη θέση της κατάταξης για το 2020, είναι η στρατηγική της να ανανεώνει με συντηρητικό τρόπο τα μοντέλα της, αποφεύγοντας την παρουσίαση νέων κινητήρων και συστημάτων ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Αντίθετα, ολόκληρη η γκάμα της κάνει χρήση αρκετών κοινών εξαρτημάτων με μικρές αλλαγές καθόλη τη διάρκεια ζωής του κάθε μοντέλου. Ενδεικτικό είναι πως το 44% των νέων ή ανανεωμένων μοντέλων όλων των κατασκευαστών έχει αξιοπιστία αρκετά κάτω από το μέσο όρο, με την εικόνα να βελτιώνεται στα επόμενα χρόνια καθώς δέχονται μικροβελτιώσεις.
Όσο για τις Toyota και Lexus που τα προηγούμενα χρόνια κυριαρχούσαν, φέτος βρέθηκαν στην 2η και την 3η θέση. Όλα τα μοντέλα της Toyota ήταν στο μέσο όρο αξιοπιστίας ή πάνω από αυτό - το RAV4 πήρε βαθμολογία "average" λόγω μικρών προβλημάτων με το κιβώτιο ταχυτήτων και άλλων θεμάτων. Όλα τα μοντέλα της Lexus είχαν εξαιρετική αξιοπιστία - εκτός από τη ναυαρχίδα LS που ήταν αρκετά κάτω από το μέσο όρο και ουσιαστικά ήταν αυτή που έριξε την ιαπωνική φίρμα στην 3η θέση.
Η Honda ήταν η θετική έκπληξη του 2020 καθώς βρέθηκε στην 5η θέση πίσω από την Buick, ανεβαίνοντας εφτά ολόκληρες θέσεις σε σύγκριση με το 2019. Τα μοντέλα της που δεν πήγαν και τόσο καλά ήταν το Passport (προβλήματα σε μετάδοση και infotainment) και το Odyssey (προβλήματα σε infotainment και συρρόμενες πόρτες) ενώ πολύ πιο αξιόπιστα από το μέσο όρο ήταν τα Insight Hybrid, Clarity και HR-V.
Στην 6η θέση έχουμε την Hyundai με τα Kona, Tucson και Palisade να σκοράρουν πάνω από το μέσο όρο. Εντύπωση προκαλεί η 15η θέση της συγγενικής KIA που έπεσε έξι θέσεις σε σύγκριση με το 2019 κυρίως λόγω του προβληματικού κιβωτίου CVT που εξοπλίζει τα Forte και Soul.
Από τον όμιλο FCA η RAM ήρθε 7η, η Dodge 10η και η Jeep 19η παρόλο που το Gladiator είχε εντυπωσιακό σκορ αξιοπιστίας στην κατηγορία των pick-up.
Η Subaru παραμένει ψηλά στην 8η θέση, λόγω του προβληματικού Ascent και παρόλο που τα Forester και Crosstrek είναι άνω του μέσο όρου και τα Outback και Legacy βρίσκονται στο μέσο όρο.
Η Porsche είναι ο πιο αξιόπιστος κατασκευαστής από την Ευρώπη, καθώς για το 2020 κατέκτησε την 9η θέση (πέντε θέσεις χαμηλότερα από το 2019). Η BMW ήρθε 12η, δηλαδή πέντε θέσεις υψηλότερα από πέρυσι με βελτιωμένη επίδοση από την 3 Series και την Χ5. H Audi παραμένει σταθερή στην 14η θέση με τα A4 και A5 να παρουσιάζουν κορυφαία αξιοπιστία, το Q5 και το A6 μέτρια αλλά τα καινούρια Q8 και e-Tron πολύ κάτω του μετρίου.
Ποιες μάρκες προβληματίζουν με την αξιοπιστία τους;
Στο στρατόπαιδο της General Motors έχουμε προβληματισμό με την GMC να τερματίζει 16η, και τις Chevrolet και Cadillac αρκετά χαμηλότερα. Η Volvo ανέβηκε ελαφρώς στην 18η θέση με καλά σκορ από τα S60, V60 και XC40 αλλά χειρότερες επιδόσεις από τα XC90 και XC60. Στην 20η θέση ακολουθεί η Mercedes-Benz η οποία είχε πολλά νέα και ανασχεδιασμένα μοντέλα για το 2020.
Πολύ χαμηλά βρέθηκε και η Ford λόγω του Explorer που ήταν το λιγότερο αξιόπιστο μοντέλο ανεξαρτήτως κατασκευαστή για το 2020 (κιβώτιο ταχυτήτων, ηλεκτρονικά, κινητήρας, αμάξωμα κτλ). Προβληματισμός για την Volkswagen που βρέθηκε στην 24η θέση με άσχημη επίδοση από το Atlas και επιδόσεις κάτω του μετρίου για τα Jetta και Tiguan. Το μικρομεσαίο Golf ήταν το μοναδικό μοντέλο της γερμανικής φίρμας που σκόραρε αρκετά πάνω από το μέσο όρο.
Προτελευταία (25η) ήρθε η Tesla που πληγώθηκε από το Model Y με κάτω του μετρίου αξιοπιστία (πάνελ αμαξώματος, βαφή κ.α.). Τα Model S και Model X ήταν κάτω από το μέσο όρο και μόνο το Model 3 σημείωσε καλό σκορ αξιοπιστίας. Τέλος, στην τελευταία 26η θέση βρίσκεται η Lincoln λόγω των SUV της σε συνδυασμό με την απόφαση να καταργήσει τα ιστορικά αξιόπιστα σεντάν της.
[Πηγή: Consumer Reports]