Concours of Elegance 2021: H ανφάν γκατέ της αυτοκίνησης
Το Concours of Elegance έδωσε στη δημοσιότητα τη λίστα με τα αυτοκίνητα που θα συμμετέχουν στο φετινό event που θα ανοίξει τις πύλες του για το κοινό στις 3 Σεπτεμβρίου.
Το Concours of Elegance ιδρύθηκε το 2012 στη Μεγάλη Βρετανία και έκτοτε έχει εξελιχθεί σε σημείο αναφοράς για τους λάτρεις των τετράτροχων οχημάτων. Συγκεντρώνει κάθε χρόνο τα πιο σπάνια μοντέλα στην ιστορία της αυτοκίνησης, σε ένα ταξίδι που μαρτυρά την εξέλιξη της αυτοκινητοβιομηχανίας από την πρώτη μέρα σύστασης της μέχρι και σήμερα.
Φέτος, η εκδήλωση θα ανοίξει τις πύλες για το κοινό την Παρασκευή 3 Σεπτεμβρίου με το main event να περιλαμβάνει περισσότερα από 60 αυτοκίνητα, ενώ συνολικά οι θεατές θα έχουν την ευκαιρία να θαυμάσουν τουλάχιστον 1.000 από τα καλύτερα μοντέλα που έχουν παρουσιαστεί στο μαγικό κόσμο του αυτοκινήτου.
Ακολουθούν μερικά μόνο από τα «εκθέματα» που θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν από κοντά όσοι τυχεροί βρεθούν στην εκδήλωση του Concours of Elegance 2021.
Alfa Romeo P3 Tipo B
Η Alfa Romeo P3 Tipo B ήταν ουσιαστικά το πρώτο καθαρόαιμο αγωνιστικό αυτοκίνητο. Κινούνταν από έναν supercharged V8 κινητήρα και ζύγιζε μόλις 680 kg. Ο Tazio Nuvolari πέτυχε την πρώτη του νίκη μαζί της στα μέσα του 1932. Το συγκεκριμένο μοντέλο με αριθμό πλαίσιο 50007, είχε μάλιστα αγοραστεί από τη Scuderia Ferrari στα τέλη του 1932 προκειμένου να αναλυθεί το αγωνιστικό του DNA. Το 1935, ένας 19χρονος ονόματι Jose De Villapadierna έκλεψε τα κοσμήματα της πάμπλουτης θείας του και, με τα έσοδα, αγόρασε το εν λόγω μοντέλο από την Ferrari. Προσπαθώντας βέβαια να περάσει τα σύνορα με προορισμό την Ισπανία, συνελήφθη και φυλακίστηκε μέχρι η θεία του να αποφασίσει να τον συγχωρήσει. Αργότερα έτρεξε την P3 σε διάφορους αγώνες αλλά ο ισπανικός εμφύλιος πόλεμος σταμάτησε κάθε είδους αγωνιστική δραστηριότητα. Το αυτοκίνητο πουλήθηκε στην Αγγλία το 1938. Ο Frank Griswold ήταν ο αγοραστής και το 1939 προσέλαβε τον Louis Tomei για να οδηγήσει την P3 στο Indianapolis 500 Classic, όπου τερμάτισε 15ος. Ο Griswold πούλησε στη συνέχεια το αυτοκίνητο στο Tommy Lee στις ΗΠΑ το 1945.
Porsche 901
Όταν η Porsche παρουσίασε στο σαλόνι αυτοκινήτου του Παρισιού την 901 το 1964, η Peugeot, κινήθηκε νομικά εναντίον της διότι χρησιμοποιούσε παράνομα το «0» στη μέση του τριψήφιου αριθμού του μοντέλου της! Η Porsche αναγκάστηκε να αλλάξει την ονομασία του αυτοκινήτου της σε 911, παρά το γεγονός ότι είχε ήδη κατασκευάσει 82 αυτοκίνητα προ-παραγωγής που έφεραν τον τίτλο 901. Παρότι κανένα από αυτά τα οχήματα δεν πωλήθηκε επίσημα σε ιδιώτες πελάτες, αποδείχθηκε στο μέλλον ότι μερικά από αυτά τα συλλεκτικά μοντέλα «ξέφυγαν» από τις εγκαταστάσεις της γερμανικής φίρμας... Ένα από αυτά, είναι και η εικονιζόμενη 901 με αριθμό πλαισίου 300078. Όπως υποστηρίζουν ειδικοί του χώρου αυτή η 901 είναι ένα από τα έξι αυτοκίνητα που θεωρητικά «διέρρευσαν» από το αρχηγείο της Porsche.
Voisin Type C27 Aérosport
Ένα εντυπωσιακό όχημα που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο σαλόνι αυτοκινήτου του Παρισιού το 1934 αλλά ποτέ δεν κατάφερε να εκπληρώσει εμπορικά τις προσδοκίες του κατασκευαστή του. Κινούνταν από έναν 3λιτρο straight-six κινητήρα, είχε πλήθος καινοτομιών για την εποχή του, ενώ διατίθεντο και σε έκδοση targa με συρόμενη μάλιστα ηλεκτρική οροφή! Στα μέσα της δεκαετίας του 1950, το C27 Aérosport προσφέρθηκε προς πώληση στη Γαλλία από τον Robert Saliot και το Saliot Garage. Για μια ακόμη φορά, εμπορικά δεν απέδωσε. Έκτοτε, εξαφανίστηκε από προσώπου Γης για αρκετά χρόνια έως ότου ο Phillip Moch, ένας expert στα οχήματα Voisin το ανακάλυψε, το απέκτησε και το ανακατασκεύασε πλήρως στα αρχικά του πρότυπα!
Rolls-Royce 40/50 Silver Ghost
Το σασί και ο κινητήρας της Rolls-Royce 40/50 είχαν πολλά ονόματα και ρόλους. Μάλιστα, αποτελούσαν έως και τη βάση για την κατασκευή μιας σειράς θωρακισμένων οχημάτων του στρατού! Ωστόσο, όταν το βρετανικό περιοδικό AutoCar τη χαρακτήρισε ως «το καλύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο» ένας μύθος γεννήθηκε. Το μοντέλο που θα παρελάσει από το Concours of Elegance 2021 έχει αριθμό πλαισίου 60551 και ήταν το 12ο όχημα που κύλησε από από τη γραμμή παραγωγής της βρετανικής φίρμας. Σε μια εποχή που τα περισσότερα αυτοκίνητα ήταν θορυβώδη και αναξιόπιστα, η σχετική ηρεμία στην κίνηση της 40/50 και ο υψηλός βαθμός αντοχής της, σε συνδυασμό με το ασημί χρώμα στη βαφή του αμαξώματος της, της προσέδωσαν το προσωνύμιο Silver Ghost ή ελληνιστί ασημένιο φάντασμα. Το αυτοκίνητο έσπασε βέβαια κάθε ρεκόρ αξιοπιστίας, διανύοντας μεταξύ άλλων αποστάσεις άνω των 15.000 μιλίων χωρίς την παραμικρή βλάβη!
Alfa Romeo Giulia TZ2
Ο Zagato μπορεί να είναι γνωστός για τα εξωφρενικά και μερικές φορές προκλητικά σχέδια του, αλλά η καρδιά της αρχικής αποστολής της ιταλικής Carrozzeria, ήταν να κατασκευάζει οχήματα ελαφριά και κυρίως αεροδυναμικά. Το TZ2 διέθετε αμάξωμα εξ ολοκλήρου κατασκευασμένο από αλουμίνιο με το βάρος να μη ξεπερνά τα 650 kg, ενώ ο αεροδυναμικός σχεδιασμός του είχε ως σήμα κατατεθέν την «ουρά» «Coda Tronca». Μόλις οκτώ τέτοια αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν, όλα για αγωνιστικούς σκοπούς και χρησιμοποιούσαν έναν 4κύλινδρο κινητήρα 1,6 lt που προσέφερε στο ελαφρύ αμάξωμα τελική ταχύτητα άνω των 200 km/h. H μεγαλύτερη επιτυχία της Alfa Romeo Giulia TZ2 υπήρξε η πρώτη θέση στον αγώνα αντοχής του Targa Florio, με τον Enrico Pinto και το Nino Todaro πίσω από το τιμόνι της.
Όπως προαναφέραμε, στο φετινό Concours of Elegance θα παρελάσουν 1.000 μοναδικές κατασκευές της αυτοκινητοβιομηχανίας, με το main event να περιλαμβάνει περισσότερα από 60 σπάνια μοντέλα τα οποία μπορείτε να δείτε και στον πίνακα που ακολουθεί.
Έτος | Μοντέλο |
1907 | Rolls-Royce Silver Ghost 40/50 'The Silver Ghost' |
1913 | Mercer Raceabout Type 35-J |
1914 | Rolls-Royce Silver Ghost |
1914 | Rolls-Royce Silver Ghost VDP '26RB' |
1921 | Bamford & Martin Aston Martin A3 |
1922 | Lorraine-Dietrich B 3-6 |
1924 | Bentley Motors 3-Litre 'Pick-Up' |
1926 | Bentley 6 1/2-Litre DHC |
1927 | Rolls-Royce 20 HP Tourer by Barker |
1928 | Bentley 4.5-Litre Le Mans Sports Team Car |
1930 | Bentley 41-Litre |
1931 | Bentley 4 1/2-Litre Supercharged Sports Tourer |
1932 | Alfa Romeo P3 Tipo B |
1932 | Bentley 8-Litre Saloon by H.J Mulliner |
1933 | Talbot London AV105 Brooklands |
1933 | Lancia Dilambda 232 |
1934 | Voisin Type C-27 Aérosport |
1934 | Bugatti Type 59 |
1935 | Bugatti Type 57 Stelvio |
1935 | Hispano-Suiza M-70 |
1936 | Jaguar SS100 2.5-Litre Open Two-Seater |
1937 | Rolls-Royce Phantom III HJ Mulliner Saloon |
1938 | Maybach SW38 Special Roadster |
1948 | Delahaye 135M Fixed Head Coupe by Chapron |
1949 | Bristol 401 Cabrolet Pinin farina |
1949 | Bentley Mark VI Saloon by Hooper & Co |
1950 | Ferrari 166 Inter Cabriolet Stabilimenti Farina |
1951 | Alfa Romeo 6C 2500 SS |
1951 | Jaguar XK120 OTS |
1953 | Rolls-Royce Silver Wraith 4-Door DHC by Hooper |
1953 | Delahaye 135 MS CL Spéciale Faget Varnet |
1954 | Ferrari 250 GT Europa |
1955 | Aston Martin DB3S Coupe |
1956 | Bentley S1 Continental DHC Park Ward |
1957 | Ferrari 250 GT 'Tour de France' |
1957 | BMW 503 Cabriolet |
1957 | Mercedes-Benz 300 SL Roadster |
1958 | Ferrari 250 GT LWB California Spyder |
1958 | Bentley S1 'Honeymoon Express' by Freestone & Webb |
1958 | Bentley S1 Continental 2-Door Coupe |
1959 | Porsche 356 B Roadster |
1960 | Ferrari 250 GT Coupe Pininfarina |
1961 | Aston Martin DB4 GT Zagato |
1961 | Jaguar E-Type 3.8-Litre FHC |
1962 | Jaguar E-Type 3.8-Litre Roadster |
1962 | Ferrari 250 GT 'Berlinetta' |
1962 | FMR Messerschmitt KR 200 De Lux |
1963 | Aston Martin DB4 Series 5 Vantage |
1964 | Porsche 901 Copue |
1965 | Aston Martin DB6 Short Chassis Volante |
1965 | Ferrari 275 GTB |
1966 | Alfa Romeo TZ2 |
1967 | Ferrari 275 GTB/4 |
1968 | Iso Grifo 7-Litre Coupe |
1969 | Porsche 917 K |
1970 | Porsche 917 K |
1971 | Porsche 908/3 |
1971 | Citrοen SM Mylord |
1973 | Porsche 911 Carrera RSR |
1974 | Porsche 911 Carrera RSR Turbo |
1975 | Gulf Mirage GR8 |
1976 | Porsche 936 |
1979 | Aston Martin Bulldog |
1979 | Rolls-Royce Phantom VI HJ Mulliner Park Ward Limousine |
1981 | Lancia Beta Monte-Carlo Group V |
1983 | Lancia LC2 |
1983 | Lancia 037 Rally |
1984 | Lamborghini Countach LP 5000 S |
1990 | Williams FW13B |
1991 | Ferrari F40 Berlinetta |
1996 | McLaren F1 GTR 11R |
1997 | Ferrari F50 |
2004 | Porsche Carrera GT |
2005 | Ferrari Enzo |