Chrysler: Πιθανό κλείσιμο μετά από τη συγχώνευση FCA και PSA

Chrysler: Πιθανό κλείσιμο μετά από τη συγχώνευση FCA και PSA

Με χαμηλές πωλήσεις και χωρίς πλούσια γκάμα μοντέλων, η Chrysler είναι ο αδύναμος κρίκος.

Η αμερικανική Chrysler ίσως καταργηθεί από την οικογένεια του υπερομίλου Stellantis μετά από τη συγχώνευση FCA και PSA σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα στο διεθνή τύπο. Να θυμίσουμε πως η Chrysler προσφέρει σήμερα το αειθαλές σεντάν 300 και το πολυμορφικό Pacifica, με τις πωλήσεις της να σημειώνουν πτωτική τάση χωρίς κάποιο SUV να την στηρίξει.

Ο Carlos Tavares, CEO του PSA Group και μελλοντικός CEO του Stellantis είναι γνωστός για τις απόψεις του όσον αφορά τις μάρκες αυτοκινήτων που δεν είναι κερδοφόρες. Σε αυτό το πλαίσιο, θεωρείται πιθανό να κλείσει την Chrysler, καταργώντας παράλληλα μια σειρά από μοντέλα με χαμηλές πωλήσεις.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Οι μέτοχοι του Groupe PSA είπαν το «ΟΚ» για τη συγχώνευση με την FCA

Ήδη, οι FCA και PSA συζητούν για κοινές πλατφόρμες και εξαρτήματα στις δεκάδες μάρκες τους, με στόχο να μειώσουν τα κόστη εξέλιξης και παραγωγής. Αυτό θα έχει επιπτώσεις και σε αρκετές θέσεις εργασίας, καθώς ιταλικά (Alfa Romeo, FIAT), γερμανικά (Opel) και αμερικανικά (Chrysler, Jeep, Dodge, Ram) μοντέλα θα υιοθετούν ολοένα και περισσότερη τεχνολογία από το γαλλικό γκρουπ (Peugeot, Citroen, DS).

Ο Tavares που πάντα ήθελε να εισάγει τον όμιλο PSA στην αγορά των ΗΠΑ, θα αναλάβει τη θέση του CEO στον όμιλο Stellantis το νωρίτερο στα τέλη Ιανουαρίου. Το πιο πιθανό σενάριο είναι να ασχοληθεί αρχικά με την αγορά της Ευρώπης, καθώς εκεί είναι που η FCA μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την αποδοτικότητά της. Αυτό θα γίνει με την καλύτερη εκμετάλλευση των δυνατοτήτων των εργοστασίων της στην Ιταλία, τα οποία ενώ μπορούν να παράξουν 1,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα το χρόνο, παράγουν μερικές εκατοντάδες χιλιάδες.

Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο είναι η ανάγκη για επίτευξη των στόχων χαμηλών εκπομπών ρύπων, κάτι που μπορεί να γίνει με ευρύτερη χρήση των μικρών θερμικών κινητήρων και της τεχνολογίας εξηλεκτρισμού που διαθέτει η PSA.

Αντίθετα, οι επιχειρήσεις της FCA στη Βόρεια Αμερική με τις Jeep και Ram, θα παραμείνουν σε μεγάλο βαθμό χωρίς αλλαγές, καθώς είναι ιδιαίτερα κερδοφόρες. Η δυσκολότερη αποστολή  για το Stellantis θα είναι η ανάπτυξη στις αγορές της Ασίας και ιδιαίτερα σε αυτήν της Κίνας, εκεί που οι PSA και FCA ήταν αδύναμες.

[Πηγή: APnews]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube