BYD, αύξηση καθαρών κερδών κατά 80% το 2023
Το 2023 δίχως αμφιβολία ήταν μία χρονιά ορόσημο για την BYD, μιας και οι αυξημένες πωλήσεις οδήγησαν σε αύξηση καθαρών κερδών κατά 80%.
Η BYD, o κινεζικός κολοσσός που ήρθε στην Ελλάδα υπό τη σκέπη του Ομίλου Σφακιανάκη, είδε τα καθαρά της κέρδη να αυξάνονται κατά 80% μέσα στο 2023.
Πώς μεταφράζεται αυτό σε αριθμούς; 30,04 δισεκατομμυρίων γουάν, ήτοι €3,83 δισ. Η ετήσια οικονομική αναφορά της φίρμας δείχνει ότι η BYD είχε έσοδα € 76,76 δισ. το 2023, με ετήσια αύξηση 42,04%.
Οι δαπάνες για την έρευνα και την ανάπτυξη νέων μοντέλων καταγράφηκαν πέρσι στα €5,04 δισ. με ετήσια αύξηση 112,15%. Το 2023, ο όγκος των ετήσιων πωλήσεων αυτοκινήτων τεχνολογίας NEV της BYD ξεπέρασε τα 3,02 εκατομμύρια μονάδες, κατέχοντας την πρώτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη πωλήσεων.
Η BYD είδε τα καθαρά της κέρδη να αυξάνονται κατά 80%, φτάνοντας έτσι τα €3,83 δισ.
Τι μέλει γενέσθαι όμως για το 2024; Η BYD έχει θέσει ως στόχο να αυξήσει τις πωλήσεις τις κατά 20%, φτάνοντας με αυτόν το τρόπο τις 3,6 εκατομμύρια μονάδες, όπως αποκαλύπτει ρεπορτάζ του Automotive News Europe. Όσον αφορά τις πωλήσεις στο εξωτερικό, οι άνθρωποι της κινεζικής φίρμας επιθυμούν να πουλήσουν περί τα 500.000 αυτοκίνητα το 2024, για να φτάσουν τις ένα εκατομμύριο πωλήσεις το 2025, σύμφωνα με τον πρόεδρο της BYD, Wang Chuanfu.
Οι παρατηρήσεις του αφεντικού της εταιρείας ήρθαν αφού η BYD ανακοίνωσε την πιο αργή τριμηνιαία αύξηση των κερδών της εδώ και δύο χρόνια, καθώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών έχασαν δυναμική της στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, στην Κίνα. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ο Chuanfu διατύπωσε την άποψη ότι ότι κατά τα επόμενα τρία έως πέντε χρόνια, το μερίδιο αγοράς των ξένων εμπορικών σημάτων στην Κίνα θα μειωθεί από το 40% στο 10%.
Παράλληλα, υποστήριξε πως τα περιθώρια κέρδους της φίρμας από τα αυτοκίνητα θα μειωθεί φέτος, ωστόσο μοιάζει πεπεισμένος πως η κερδοφορία της εταιρείας θα παραμείνει σταθερή, χάρη στις βελτιωμένες πωλήσεις.
Να θυμίσουμε σε αυτό το σημείο πως επί του παρόντος, η BYD φέρνει στην Ελλάδα τα Atto 3 και Seal. Το πρώτο είναι ένα σύγχρονο C-SUV που βασίζεται στην προηγμένη πλατφόρμα e-Platform 3.0, την οποία η BYD έχει αναπτύξει αποκλειστικά για τα νέα ηλεκτρικά της μοντέλα. Κάτω από το καπό του βρίσκεται ένας ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη, απόδοσης 204 ίππων και 310 Nm.
Οι μπαταρίες ενεργειακής χωρητικότητας 60,4 kWh υπόσχονται αυτονομία που μπορεί να αγγίξει τα 420 km. Στην χώρα μας θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού, με την τιμή του, χωρίς την κρατική επιδότηση να ξεκινά από τις €37.990 στην έκδοση Comfort και από τις €39.990 στην έκδοση Design. Αυτό σημαίνει ότι με την κρατική επιδότηση, η τιμή του θα ακουμπά τις €30.000.
To έτερο μοντέλο της BYD στην ελληνική αγορά, το Seal, είναι ένα ελκυστικό σεντάν που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τους δυτικούς ανταγωνιστές του. Με μήκος που αγγίζει τα 4,8 m και μεταξόνιο τα 2,9 m το Seal διαθέτει επαρκείς χώρους ακόμα και για πέντε ενήλικες επιβάτες, σύμφωνα με την εταιρεία.
Στο μενού υπάρχουν τόσο δικίνητες όσο και τετρακίνητες εκδόσεις, απόδοσης 313 ή 530 ίππων (επιτάχυνση 0-100 km/h σε 3,8" στις κορυφαίες εκδόσεις και τελική ταχύτητα 180 km/h), με την αυτονομία να αγγίζει τα 570 km κατά WLTP. Αρχικά, θα είναι διαθέσιμο σε τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού, με τιμή εκκίνησης τις €45.990 (χωρίς την κρατική επιδότηση.
Σταδιακά, η BYD θα φέρει στη χώρα μας κι άλλα αυτοκίνητα της πλούσια γκάμας της, αρχής γενομένης από το BYD Dolphin, το αυτοκίνητο πόλης της φίρμας, το κόστος του οποίου αναμένεται να βρεθεί κοντά στις €25.000.