Bugatti: Πόσο κοστίζει η συντήρηση μιας Chiron Pur Sport σε βάθος 4ετίας;
Τα ποσά που απαιτεί η συντήρηση μιας Bugatti Chiron Pur Sport σε βάθος 4ετίας, η πλειονότητα των κοινών θνητών αυτού του πλανήτη, μπορεί μονάχα να τα φανταστεί!
Ξεπερνάμε το γεγονός, ότι για να αποκτήσει κανείς μια Chiron Pur Sport, πρέπει να ελαφρύνει τον τραπεζικό του λογαριασμό κατά 3 εκατ. ευρώ. Προφανώς, για να μπει κανείς στη διαδικασία να αποκτήσει ένα τέτοιο αυτοκίνητο, «τα χει». Κοινή λογική. Θα ισχυριστείτε τώρα και σωστά, ότι από τη στιγμή που τα χρήματα για την αγορά δεν είναι πρόβλημα γιατί να τον νοιάξει πόσο θα του κοστίσει η συντήρηση;
Αυτή η κάστα πελατών, εξυπακούεται, πως δεν της καίγεται καρφί για το «μετά»... Δε σημαίνει ωστόσο πως έστω και ως πληροφορία, δεν ιντριγκάρει. Ακόμα κι αν στο τέλος σε μελαγχολεί. Γιατί τα ποσά που απαιτούνται για τη συντήρηση και μόνο ενός τέτοιου οχήματος οι κοινοί θνητοί δε θα καταφέρουμε να τα βγάλουμε ποτέ στη ζωή μας!
Οι πληροφορίες και τα οικονομικά στοιχεία που θα διαβάσετε, προέρχονται από το νεοσύστατο showroom της φίρμας στην Σιγκαπούρη. Επίσης, δεν περιλαμβάνουν φόρους, εργασία, μεταφορά και κόστη ταξιδιού εάν και εφόσον το όχημα χρειαστεί να μεταβεί εκεί από κάποιο άλλο προορισμό.
Επιλέγοντας λοιπόν το πρόγραμμα εξυπηρέτησης που προσφέρει η Bugatti, έχετε στη διάθεση σας μια ομάδα 10 εξειδικευμένων τεχνικών της εταιρείας οι οποίοι είναι διαθέσιμοι να ταξιδέψουν σε οποιαδήποτε γωνιά της Γης για να σας εξυπηρετήσουν. Επιπλέον, υπάρχει διαθέσιμη για εσάς, μια τηλεφωνική υπηρεσία 24/7.
Το πρώτο service τώρα της Chiron Pur Sport θα έρθει στους 14 μήνες από την αγορά της ή στα 16.000 km. Θα αλλαχθούν τα λάδια (Castrol Edge Titanium Technology SAE 10W-60), τα φίλτρα λαδιού, το ψυκτικό υγρό και οι ειδικές «βίδες» για το κάρτερ, με κόστος €21.271. Κι αν πιστεύετε ότι αυτό το ποσό είναι μεγάλο, δείτε τι απαιτεί στη συνέχεια...
Η αντικατάσταση των μπροστινών δίσκων (carbon-ceramic) μαζί με τις 3D printed δαγκάνες τιτανίου, ανεβάζουν τα έξοδα κατά €50.318, ενώ η αλλαγή των υγρών στα φρένα, των «καλωδιώσεων» και λοιπών ακόμα εξαρτημάτων στο σύστημα πέδησης κοστίζει επιπλέον €50.316. Κάθε 14 μήνες ή 16.000 km οφείλει επίσης κάθε ιδιοκτήτης της Chiron Pur Sport να αντικαταστήσει και τις ζάντες, οι οποίες τιμώνται στα €42.641 το σετ.
Ακολούθως θα γίνει αλλαγή ελαστικών. Η Bugatti προσφέρει δυο επιλογές. Τα «δρόμου» και πιο «άνετα» Pirelli Sottozero 3, Michelin Pilot Sport Sport Pax ή Michelin Pilot Sport Cup 2 XL, για €6.822.
Ως δεύτερη επιλογή, υπάρχει το «πιστάδικο» και custom made για τις ανάγκες της Chiron Pur Sport, Michelin Pilot Sport Cup 2R (285/30 R20 εμπρός και 355/25 R21 πίσω ) το οποίο τιμάται €35.735 το σετ.
Στους 42 έως 48 μήνες, θα χρειαστεί να αντικατασταθούν τα τούρμπο (δια χειρός Garrett) του κινητήρα. Υπολογίστε, €22.170. Από τη στιγμή βέβαια που θα μπει χέρι σε αυτό το κομμάτι του μοτέρ προσθέστε και τις όποιες αλλαγές θα γίνουν στο σύστημα ψύξης κ.α, ανεβάζοντας το κόστος κατά €18.718.
Σε αυτούς τους μήνες ζωής, θα πρέπει σύμφωνα με τη Bugatti, να αντικατασταθεί και η δεξαμενή καυσίμου η οποία είναι κατασκευασμένη από ανθρακόνημα και λοιπά «εξωτικά» υλικά και στοιχίζει, €37.437. Τέλος, απαιτούνται ακόμα €24.391 για ρύθμιση του κινητήρα ώστε να κρατιούνται σε καλή κατάσταση οι 1.500 ίπποι του.
Σε περίπτωση που χρειαστεί αλλαγή παρμπρίζ προσθέστε €51.169, ενώ αν χαλάσουν οι υαλοκαθαριστήρες, ακόμα €3.240. Επίσης, σημαντικό! Το χρώμα της Chiron κοστίζει €47.071 και η εταιρεία τονίζει στους κατόχους της πως δεν ενδείκνυται κανένας άλλος τρόπος καθαρισμού πέρα από το «χέρι» και με ειδικά προϊόντα που η ίδια συστήνει!
Κάνοντας τη «σούμα», σε τέσσερα χρόνια (48 μήνες) θα χρειαστεί ο κάτοχος μιας Chiron Pur Sport τουλάχιστον τρεις αλλαγές λαδιού, δύο αλλαγές ελαστικών, ένα σετ φρένων, ρύθμιση κινητήρα, αντικατάσταση των quad τούρμπο, μια δεξαμενή καυσίμου κ.α. Για να μη μακρηγορούμε, η συντήρηση για την 4ετία ανέρχεται στα €407.577 χωρίς φόρους, εργασία ή μεταφορά του οχήματος, σε περίπτωση που χρειαστεί.
Όσοι τώρα κλειδώσουν σε κάποια σάλα τη Chiron Pur Sport ούτως ώστε να αποκτήσει ακόμα μεγαλύτερη -συλλεκτική- αξία στο μέλλον, το δουν δηλαδή ξεκάθαρα ως επένδυση, η συντήρηση κοστίζει κομματάκι, φθηνότερα. Κοντά στα €89.337 για κάθε 14 μήνες... Σε αυτά τα ποσά δεν υπολογίζονται όμως τα ασφάλιστρα, τα οποία όπως αντιλαμβάνεστε, είναι εξωπραγματικά για τέτοιου είδους κατασκευές.
Τίθεται λοιπόν το μεγάλο ερώτημα: Εσείς τι θα κάνατε εάν είχατε στη διάθεση σας μέσα σε μια 4ετία €407.577 για «σπατάλη»;