Βρετανία: Από το 2030 τέλος τα αυτοκίνητα με συμβατικούς κινητήρες
Ωστόσο έως το 2035 θα επιτρέπεται η πώληση κάποιων υβριδικών αυτοκινήτων.
Ο πρωθυπουργός της Βρετανίας Boris Johnson επιβεβαίωσε ότι η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου θα επιβάλλει απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων και φορτηγών με κινητήρες βενζίνης και ντίζελ από το 2030, επιτρέποντας σε κάποια υβριδικά να πωλούνται έως το 2035.
Η απαγόρευση αποτελεί μέρος ενός σχεδίου 10 σημείων που έθεσε ο πρωθυπουργός για να καταστήσει το Ηνωμένο Βασίλειο ουδέτερο άνθρακα έως το 2050.
Ο Johnson τόνισε πως η κυβέρνηση θα επενδύσει περισσότερα από 2,8 δισεκατομμύρια στερλίνες σε ηλεκτρικά οχήματα, δημιουργώντας παράλληλα πολλά σημεία φόρτισης αλλά και εργοστάσιο κατασκευής μπαταριών για EV. Αυτό - είπε - θα μας επιτρέψει να τερματίσουμε την πώληση νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων και φορτηγών στο 2030.
Αρχικά η Βρετανία είχε θέσει το έτος 2040 ως οριακό για την απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα, αλλά τώρα έφερε αυτήν την προσθεσμία μια ολόκληρη δεκαετία νωρίτερα.
Η χρηματοδότηση ύψους 2,8 δισεκατομμυρίων λιρών είναι πιθανό να επιμεριστεί μεταξύ των δαπανών για την ανάπτυξη τόσο δημόσιας όσο και ιδιωτικής υποδομής φόρτισης και μέσω της συνέχισης των επιχορηγήσεων που προσφέρονται σε αγοραστές οχημάτων μηδενικών ή εξαιρετικά χαμηλών εκπομπών.
Συνολικά, 75.946 νέα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πωληθεί στο Ηνωμένο Βασίλειο μέχρι το 2020, αντιπροσωπεύοντας το 5,5% του συνόλου των 1.384.601 οχημάτων.
Ο Mike Hawes, διευθύνων σύμβουλος της Εταιρείας Κατασκευαστών και Εμπορευμάτων Αυτοκινήτων (SMMT), δήλωσε: «Στηρίζουμε το σχέδιο της κυβέρνησης. Οι κατασκευαστές έχουν επενδύσει δισεκατομμύρια για να κατασκυεάσουν οχήματα μηδενικών ρύπων, αλλά αυτή η νέα προθεσμία βάζει στο τραπέζι μια τεράστια πρόκληση. Και αυτή είναι να μπορούν οι ιδιοκτήτες EV να φορτίζουν τόσο εύκολα τα αυτοκίνητά τους όσο εύκολη είναι η διαδικασία ανεφοδιασμού τους σήμερα από το βενζινάδικο.
Από την άλλη, ο σύνδεσμος των βενζινοπωλών λέει ότι στηρίζει την κυβέρνηση, αλλά το 2030 που θέτει ως χρόνο μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση σημαίνει πως η αγορά θα είναι εξαρτημένη από τους Κινέζους σε ό,τι έχει να κάνει με την παραγωγή μπαταριών, ενώ παράλληλα επικρίνει την κυβέρνηση ότι δεν έχει κάνει κάτι για να προάγει άλλες εναλλακτικές μορφές καθαρής κίνησης, όπως το υδρογόνο. Και αυτό - τονίζουν - όταν η Γερμανία επενδύει €7 δισ. για να επιταχύνει την ανάπτυξη της τεχνολογίας της υδρογονοκίνησης.