BMW: Το πρόβλημα με την έλλειψη των microchip θα λυθεί σε δύο χρόνια
H Ευρώπη πρέπει άμεσα να σταματήσει να εξαρτάται από τις κινεζικές εταιρείες.
Η BMW AG αναμένει ότι η παγκόσμια έλλειψη microchip που φρενάρει την παραγωγή αυτοκινήτων θα επιλυθεί σύντομα, οριοθετώντας το τέλος της κρίσης μέσα στην επόμενη διετία.
«Υπάρχει έντονη κρίση σε παγκόσμιο επίπεδο, οπότε αναμένεται η ισορροπία προσφοράς και ζήτησης το αργότερο εντός δύο ετών», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της BMW Oliver Zipse σε συνέντευξή του.
Η έλλειψη των συγκεκριμένων ανταλλακτικών που χρησιμοποιούνται ευρέως στην αυτοκινητοβιομηχανία, ανάγκασε τους κατασκευαστές να περιορίσουν την παραγωγή τους. Ενώ η Ford Motor Co. τον περασμένο μήνα υπολόγισε ότι η έλλειψη θα μειώσει τα κέρδη της κατά 2,5 δισ. δολάρια φέτος, η BMW έχει αναφέρει μόνο περιορισμένες διακοπές σε δύο ευρωπαϊκά εργοστάσια μέχρι στιγμής.
Η... αισιόδοξη άποψη του Zipse έρχεται σε αντίθεση με αυτήν ορισμένων από τους συναδέλφους του. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Renault SA, Luca De Meo, δήλωσε την Πέμπτη ότι η κρίση των microchip αποκάλυψε την «τρομακτική» ευθραυστότητα των πολύπλοκων γραμμών εφοδιασμού όπου ολόκληρες βιομηχανίες εξαρτώνται από εξαιρετικά εξειδικευμένους κατασκευαστές.
Η Volkswagen AG προειδοποίησε ότι η έλλειψη θα γίνει πιο έντονη το δεύτερο τρίμηνο.
Οι Ευρωπαίοι πρέπει να απογαλακτιστούν από κινεζικές εταιρίες
Οι λόγοι για την αρνητική αυτή εξέλιξη ποικίλουν. Κατ' αρχήν είναι η πανδημία, η οποία έχει πλήξει τις εφοδιαστικές αλυσίδες. Για παράδειγμα: Λόγω της παγκόσμιας κρίσης η παραγωγή ημιαγωγών περιορίστηκε σημαντικά, ενώ κανείς δεν περίμενε ότι η παγκόσμια οικονομία θα ανέκαμπτε τόσο γρήγορα.
Παράλληλα η πανδημία επιτάχυνε τη διαδικασία ψηφιοποίησης και η αυξημένη τηλεργασία εκτόξευσε τη ζήτηση διεθνώς για κομπιούτερ και κινητά, δηλαδή και για microchip. Ευθύνη για τις διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες αποδίδεται και στο ατύχημα του πλοίου κοντέινερ Ever Given, το οποίο έκλεισε το Μάρτιο για σχεδόν μια εβδομάδα τη διώρυγα του Σουέζ.
Θα χρειαστεί χρόνος για να αποκατασταθούν πλήρως οι εφοδιαστικές αλυσίδες έτσι ώστε η βιομηχανική παραγωγή να επανέλθει σε επίπεδα προ πανδημίας. «Η διαδικασία κάθε άλλο παρά εύκολη είναι», εκτιμά εκπρόσωπος από το οικονομικό ινστιτούτο Ifo. «Δεν μπορείς από τη μια μέρα στην άλλη να αναπτύξεις καινούργιες αλυσίδες εφοδιασμού. Υποθέτω ότι πολλές επιχειρήσεις αναζητούν τώρα εναλλακτικές λύσεις για την προμήθεια απαραίτητων πρώτων υλών. Όμως οι ευρωπαϊκές βιομηχανίες χρειάζονται χρόνο, έτσι ώστε να απογαλακτιστούν, τουλάχιστον εν μέρει, από την παραγωγή στη Κίνα».