Αύξηση 28,8% στις ευρωπαϊκές πωλήσεις τον Μάρτιο
Τον Μάρτιο του 2023, η αγορά αυτοκίνητου στην ΕΕ κατέγραψε σημαντική αύξηση της τάξεως του 28,8%, σπάζοντας το φράγμα του ενός εκατομμυρίου ταξινομήσεων.
1.087.939 ήταν για την ακρίβεια οι πωλήσεις των νέων αυτοκινήτων τον Μάρτιο του 2023 στην ΕΕ. Όλες οι μεγάλες αγορές είδαν διψήφια ποσοστά αύξησης, με την Ισπανία και την Ιταλία να σημειώνουν τις καλύτερες επιδόσεις.
Το πρώτο 3μηνο λοιπόν του 2023 κλείνει με θετικό πρόσημο για την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, με σχεδόν 2,7 εκατ. ταξινομήσεις και αύξηση σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα της τάξεως του 17,9%.
Μεταξύ των τεσσάρων μεγάλων αγορών της ΕΕ, η Ισπανία (+44,5%) σημείωσε την μεγαλύτερη αύξηση στις πωλήσεις της, ακολουθούμενη από την Ιταλία (+26,2%), την Γαλλία (+15,2%) και τη Γερμανία (+6,5%).
Ο Μάρτιος εμφάνισε επίσης σημαντικές αυξήσεις στο μερίδιο αγοράς των υβριδικών αυτοκινήτων (+24,3%) αλλά και των αμιγώς ηλεκτρικών (+13,9%). Παρόλα αυτά, τα αυτοκίνητα με θερμικά σύνολα εξακολουθούν να διατηρούν το μεγαλύτερο μερίδιο από την πίτα της αγοράς, με 37,5%
Στην ΕΕ ταξινομήθηκαν 151.573 νέα ηλεκτρικά μοντέλα, με ορισμένες αγορές μάλιστα να εμφανίζουν αυξήσεις ρεκόρ στην εν λόγω κλάση, όπως της Ολλανδίας, που είδε τη ζήτηση για BEV οχήματα να εκτινάσσεται κατά 132,6%.
Τα υβριδικά μοντέλα πήγαν επίσης περίφημα σε πωλήσεις, με 320.987 ταξινομήσεις, εμφανίζοντας διψήφιες αυξήσεις στις τέσσερις βασικές αγορές της ΕΕ, με την πιο εντυπωσιακή άνοδο να εμφανίζουν οι αγορές της Ισπανίας (+75,3%) και της Ιταλίας (+47,8%).
Στον αντίποδα, τα plug-in hybrid μοντέλα έχασαν περαιτέρω έδαφος, με απώλειες της τάξεως του 1,6% κλείνοντας με μερίδιο αγοράς 7,2%, έναντι 8,8% που ήταν τον Μάρτιο του 2022.
Αντίθετα, τα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου εμφάνισαν μια εντυπωσιακή άνοδο στις πωλήσεις τους που άγγιξε το 30% (+29.9%). Στην παρούσα φάση, τα εν λόγω μοντέλα αντιπροσωπεύουν το 37,5% του συνόλου των πωλήσεων της ευρωπαϊκής αγοράς με τους καταναλωτές σε Ισπανία (+82%), Ιταλία (+45.5%), Γαλλία (+24.4%) αλλά και Γερμανία (+22.8%) να στηρίζουν έμπρακτα τις εν λόγω προτάσεις.
Στη γλώσσα των αριθμών, το πρώτο 3μηνο του 2023, έχουν ταξινομηθεί στην ΕΕ σχεδόν 1 εκατ. μοντέλα με κινητήρες βενζίνης αποδεικνύοντας στην πράξη ότι παραμένουν η βασική επιλογή των υποψηφίων αγοραστών. Οι ντίζελ προτάσεις, παρότι αύξησαν και αυτές τις ταξινομήσεις τους κατά 11,8%, έχουν πλέον μερίδιο αγοράς 14,5%, μειωμένο κατά 1,1% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2022.