Αυτό είναι το τελευταίο Audi TT που κατασκευάστηκε ποτέ
Μετά από 25 χρόνια μάχιμης υπηρεσίας, το Audi TT βγαίνει στη σύνταξη.
Έφτασε πια η άχαρη στιγμή να αποχαιρετήσουμε οριστικά το Audi TT. Η γερμανική εταιρεία είχε γνωστοποιήσει από καιρό την πρόθεσή της να τραβήξει την πρίζα, αλλά πλέον το τελευταίο ΤΤ βγήκε από τη γραμμή παραγωγής.
Αρχικά παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 1995, ενώ το μοντέλο παραγωγής πρώτης γενιάς κυκλοφόρησε τρία χρόνια αργότερα ως κουπέ, με το ρόουντστερ να ακολουθεί το 1999.
Σε έναν κόσμο που ποδηγετείται από ψηλά μοντέλα, σπορ διθέσια όπως το Audi TT φαίνεται ότι δεν έχουν θέση
Μετά από 25 χρόνια παραγωγής και τρεις γενιές, το τελευταίο Tourist Trophy βγήκε από τη γραμμή συναρμολόγησης στο εργοστάσιο της Audi στο Györ στην Ουγγαρία.
Από τις 18 Φεβρουαρίου 1998 έως τις 10 Νοεμβρίου 2023, κατασκευάστηκαν συνολικά 662.762 οχήματα. Το τελευταίο της φυλής είναι ένα TTS Coupe με τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 2,0 lt και 4κίνηση Quattro.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ 25 χρόνια μετά, το Audi TT παραμένει ένα σύμβολο σχεδίασης
Με την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία να κυριαρχείται πλέον από crossover και SUV, δεν δηλώνουμε έκπληκτοι που μοντέλα όπως το TT αποσύρονται μετά από ένα τέταρτο του αιώνα.
Ίσως όμως κάποιοι άλλοι σπεύσουν να καλύψουν το κενό, όπως η Toyota που σκέπτεται να αναβιώσει τη Celica. Ειδικά από τη στιγμή που ο απερχών διευθύνων σύμβουλος Akio Toyoda στηρίζει αναφανδόν μια τέτοια κίνηση.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ο Akio Toyoda ζητά απεγνωσμένα μια νέα Toyota Celica
Η ανακοίνωση έγινε από τον επίσημο γερμανικό λογαριασμό της Audi στο Instagram. Πριν βγει στη σύνταξη, το γερμανικό μοντέλο τιμήθηκε με επετειακές εκδόσεις, όπως η TT RS iconic edition που κατασκευάστηκε σε μόλις 100 κομμάτια.
Η απόσυρσή του ουσιαστικά ξεκινά τη σταδιακή κατάργηση του 5κύλινδρου κινητήρα, ο οποίος εξακολουθεί να είναι διαθέσιμος στα μοντέλα RS3 και RS Q3. Στην ακμή του, το σπορ μοντέλο προσφέρθηκε με έναν ακόμη μεγαλύτερο κινητήρα καθώς οι δύο πρώτες γενιές ήταν διαθέσιμες με 6κύλινδρο μοτέρ 3.2 lt.
Όσον αφορά το μέλλον, υπάρχει πιθανότητα να ξαναδούμε το TT ως αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, αλλά δεν έχει ληφθεί ακόμη κάποια οριστική απόφαση.