Αυτές είναι οι custom Ferrari του Gianni Agnelli

Αυτές είναι οι custom Ferrari του Gianni Agnelli

Η νέα έκθεση στο Μουσείο «Enzo Ferrari» στη Μόντενα, παρουσιάζει όλες τις Ferrari που κατασκευάστηκαν κατά παραγγελία για τον Gianni Agnelli.

Αυτή η μοναδική συλλογή πέραν του ότι δίνει τη δυνατότητα στο κοινό να δει από κοντά -διαδικτυακά από 1η Απριλίου, κλείνοντας θέση εδώ- τις μοναδικές αυτές δημιουργίες, αποτελεί και μια τρανή απόδειξη της εξαιρετικής σχέσης που είχαν δύο από τις πλέον χαρισματικές μορφές στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας: Ο Enzo Ferrari και ο Gianni Agnelli.

Η έκθεση φέρει τον τίτλο «Elegance of the Legend» και είναι ένα αφιέρωμα, ένας φόρος τιμής της Ferrari στον άνθρωπο, συνεργάτη και πιστό φίλο του Enzo Ferrari, Gianni Agnelli (σήμερα συμπληρώνονται 100 χρόνια από τη γέννηση του).

ferrari 1

O Agnelli, προτού ακόμα αποκτήσει το πλειοψηφικό πακέτο στη Ferrari, υπήρξε ένας από τους μεγαλύτερους θαυμαστές της εταιρείας και του ίδιου του Enzo Ferrari. Από την πλευρά του και ο ίδιος ο Ferrari εκτιμούσε βαθύτατα τον άνθρωπο Agnelli, τις ιδέες και τη διορατικότητα του. Η στενή αυτή σχέση του δίδυμου, δημιούργησε μια σπάνια συλλογή από πανέμορφα, εξατομικευμένα και σαγηνευτικά αυτοκίνητα, τα οποία ανήκαν στην προσωπική συλλογή του Gianni Agnelli!

166

Ένα τέτοιο αυτοκίνητο ήταν η Ferrari 166 MM. Ο Agnelli, ήταν τόσο γοητευμένος από αυτό που αντίκρισε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο το 1948 που επινόησε έναν εντελώς νέο όρο για να περιγράψει τις κομψές γραμμές του αυτοκινήτου. Η λέξη «barchetta» (μικρή βαρκούλα ή καραβάκι) που προσέδωσε στο εν λόγω μοντέλο έκτοτε χρησιμοποιείται στον κλάδο για να περιγράψει αυτοκίνητα ανοιχτού τύπου. Εξαιρετικά προσαρμοσμένο στα «θέλω» του Agnelli, το αυτοκίνητο δημιουργήθηκε σε πράσινο χρώμα και με πολλές έξτρα πινελιές στην καμπίνα του. Αυτή ήταν η πρώτη custom made Ferrari για λογαριασμό του Agnelli. 

212

Το επόμενο αυτοκίνητο κατά παραγγελία του Agnelli, ήταν η Ferrari 212 Inter, το 1952. Το μπλε αμάξωμα με τη λευκή οροφή (σε απόχρωση μανόλιας), έφερε μια εντελώς νέα τάση στην αυτοκινητοβιομηχανία, που ειδικά σήμερα, είναι από τα μεγαλύτερα trends. Επιπλέον, το όχημα διέθετε έξτρα, πιο ισχυρούς προβολείς για τις βραδυνές βόλτες του «Avvocato».

375

Η έκθεση συνεχίζεται με την υπέροχη και διαχρονική 375 America, ένα κουπέ που δημιουργήθηκε από τη Ferrari το 1955 σε συνεργασία με τον Pininfarina. O Agnelli, την απέκτησε κατευθείαν, ζητώντας να προσαρμόσουν τον εσωτερικό διάκοσμο με χρώματα και υλικά της αρεσκείας του, τοποθετώντας μάλιστα κι ένα χειροποίητο ρολόι στο κέντρο του ταμπλό, μια ειδική κατασκευή, από εξειδικευμένο οίκο ωρολογοποιίας στην Ελβετία. 

Μια ακόμα Ferrari που λάτρεψε ο «Avvocato» ήταν η 400 Superamerica, του 1959. Δια χειρός Pininfarina, αυτό το πανέμορφο δημιούργημα, άνοιξε ένα εντελώς νέο κεφάλαιο για τη Ferrari στην κατηγορία των Grand Touring οχημάτων.

Το 1966, ο Agnelli, απέκτησε την 365 P Speciale, με το 3θέσιο όχημα, να βάφεται κατά παραγγελία σε χρώμα ασημί με μια λεπτή μαύρη λωρίδα να διατρέχει το αμάξωμα του απ’ άκρη σ’ άκρη. 

Το 1984, η Ferrari, παρουσιάζει τη θρυλική Testarossa! Ο Agnelli, σύμφωνα με τις φήμες, ξετρελάθηκε από το σχεδιασμό του μοντέλου και ζήτησε από τη Ferrari να του κατασκευάσει μια ανοιχτή έκδοση η οποία θεωρούσε ότι θα ταίριαζε απόλυτα στις γραμμές του οχήματος. Παρότι η ιταλική εταιρεία δεν είχε προγραμματίσει κάποια ανοιχτή έκδοση της Testarossa, η επιθυμία του Agnelli έγινε πράξη! Γκρι χρώμα αμάξωμα, λευκό top και Navy blue για την καμπίνα. Άψογο...

f40

Πέντε χρόνια αργότερα και πιο συγκεκριμένα το 1989, o 68χρονος τότε Agnelli, δε μπόρεσε να αντισταθεί στη γοητεία και το σκληροπυρηνικό χαρακτήρα της F40. Φυσικά και απέκτησε το μοντέλο, επειδή όμως ένας τραυματισμός που είχε στο αριστερό του πόδι από νεαρή ηλικία τον δυσκόλευε πλέον αφάνταστα στις αλλαγές ταχυτήτων ζήτησε από τη Ferrari να του κατασκευάσει μια αυτόματη F40! H Ferrari, συνεργάστηκε με την Valeo και δημιούργησαν ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων που διέθετε και αυτόματο τρόπο λειτουργίας.Το σύστημα είχε έναν έξυπνο ηλεκτρονικό συμπλέκτη που ενεργοποιείτο αυτόματα, όταν ο κινητήρας χρειαζόταν να αλλάξει ταχύτητα. 

Τελευταία παραγγελία του Agnelli στη Ferrari, ήταν μια 360 Spider. Δεν ήταν όμως για την προσωπική του συλλογή αλλά για γαμήλιο δώρο στο Luca di Montezemolo, ισχυρό άνδρα εκείνη την εποχή της Ferrari. H 360 Spider ήταν βαμμένη σε γκρι χρώμα με λεπτές μπλε γραμμές.

f111

Η έκθεση, ολοκληρώνεται, με το μονοθέσιο της Ferrari του 2003. Αποκαλύφθηκε από τη Scuderia στις 7 Φεβρουαρίου του 2003 προς τιμήν του Gianni Agnelli, ο οποίος είχε φύγει από τη ζωή στις 24 Ιανουαρίου. Αυτή ήταν μια πραγματικά εγκάρδια χειρονομία από ολόκληρη την οικογένεια της Ferrari στη μνήμη του Gianni Agnelli. 

Ο πρόεδρος της Ferrari, John Elkann, δήλωσε αναφορικά με την έκθεση «Elegance of the Legend»: «Η έκθεση που ξεκινά είναι ιδιαίτερης σημασίας για εμένα όχι μόνο γιατί αποδεικνύει τον τεράστιο σεβασμό και το πραγματικό πάθος που είχε ο παππούς μου για τα αυτοκίνητα της Ferrari αλλά κυρίως, γιατί μέσα από αυτές τις δημιουργίες αντιλαμβάνεται κανείς τη σχέση αγάπης και εκτίμησης που υπήρχε ανάμεσα στον παππού μου και τον Enzo Ferrari», για να πάρει τη σκυτάλη των δηλώσεων ο αντιπρόεδρος Piero Ferrari λέγοντας τα εξής:

«Υπήρχε αμοιβαίος σεβασμός και εκτίμηση ανάμεσα σε δυο σπουδαίους άντρες. Ο πατέρας μου θυμάμαι είχε εντυπωσιαστεί από τη δύναμη, το πνεύμα και την ικανότητα του Gianni. Καταλάβαιναν ο ένας τον άλλο διαισθητικά και η σχέση αυτή εδραιώθηκε με την πάροδο των ετών, με αποκορύφωμα τη συμφωνία του 1969, που δημιούργησε μία από τις ισχυρότερες συνεργασίες στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ήμουν με τον πατέρα μου εκείνη την ιστορική ημέρα και είχα τη χαρά να γνωρίσω και από κοντά τον Agnelli. Μια εμπειρία που δε θα ξεχάσω όσο ζω».

[Photo: enzari.com]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube