Αυστραλία, ειδικό δίπλωμα για σούπερκαρ
Η Αυστραλία γίνεται η πρώτη χώρα του κόσμου που θεσπίζει ειδικό δίπλωμα για όσους επιθυμούν να οδηγήσουν σούπερκαρ..
Είναι αλήθεια ότι για να οδηγήσεις τα σούπερκαρ του σήμερα δεν χρειάζεται να πληροίς κάποια συγκεκριμένα κριτήρια, πέρα από μεγάλο πορτοφόλι. Η Αυστραλία όμως αλλάζει τα δεδομένα.
Tον τελευταίο καιρό βλέπουμε όλο και περισσότερα ατυχήματα με δημοφιλή σούπερκαρ. Δεν μιλάμε άλλωστε για απλά σπορ αυτοκίνητα, αλλά για μοντέλα που στην πλειονότητά τους φτάνουν τα 200 km/h σε λιγότερο από 10”, ενώ η τελική τους ταχύτητα ξεπερνά κατά πολύ τα 300 km/h.
Κάπως έτσι, οι αρμόδιες αρχές, εδώ και χρόνια ψάχνουν τρόπους προκειμένου οι οδηγοί αυτών των αυτοκινήτων να οδηγούν σύννομα, εντός των ορίων του ΚΟΚ. Η αρχή λοιπόν γίνεται στη μακρινή Αυστραλία, η οποία προχωρά σε μια κίνηση με γνώμονα την οδική ασφάλεια. Ποια είναι αυτή η κίνηση; Όσοι έχουν στην κατοχή τους ή επιθυμούν να προσθέσουν στη συλλογή τους σούπερκαρ, θα πρέπει πρώτα να αποκτήσουν την κατάλληλη άδεια οδήγησης, από την 1η Δεκεμβρίου του 2024.
Η οδήγηση σούπερκαρ στην Αυστραλία, από 1η Δεκεμβρίου 2024 θα γίνεται μετά την παρακολούθηση ειδικών μαθημάτων ασφαλούς οδήγησης
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ο ήχος της Lamborghini Revuelto ανασταίνει και νεκρούς [video]
Όσοι λοιπόν επιθυμούν να λάβουν την άδεια U, για οχήματα εξαιρετικά υψηλής ισχύος (UHPV), θα κληθούν να ολοκληρώσουν ένα ειδικό εκπαιδευτικό διαδικτυακό πρόγραμμα (βρίσκεται ακόμα υπό διαμόρφωση), προσαρμοσμένο στις ανάγκες οδήγησης τέτοιων οχημάτων. Σκοπός του προγράμματος αυτού είναι να αφυπνίσει αλλά και να ενημερώσει τους οδηγούς μπροστά στους κινδύνους που ελλοχεύουν από την οδήγηση αυτής την κατηγορίας των οχημάτων.
Επιπροσθέτως, υποχρεωτική θα είναι η διατήρηση των ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης (ADAS) , όπως το ESP και το ABS. Εάν απενεργοποιηθούν σε δημόσιο δρόμο, οι αρχές θα μπορούν να προχωρήσουν στην επιβολή πρόστιμου έως και 3.000 στον παραβάτη.
Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε πως η Νότια Αυστραλία ορίζει ως UHPV κάθε όχημα με μικτή μάζα οχήματος μικρότερη από 4.500 kg που έχει λόγο ισχύος προς βάρος μεγαλύτερο από 375 ίππους ανά τόνο. Τα λεωφορεία και οι μοτοσικλέτες θα εξαιρεθούν από αυτόν τον κανόνα.
Πολλοί θα σκεφτούν πως η Αυστραλία, αλλά και όσες μελλοντικές χώρες το εφαρμόσουν, (αν το εφαρμόσουν) θέλουν να πολεμήσουν τα supercars. Πρόθεση όμως των αρχών είναι να στείλουν το μήνυμα πως όσο μεγαλύτερη είναι η ιπποδύναμη τόσο μεγαλύτερη είναι η ευθύνη και η συνακόλουθη προσοχή. Άλλωστε οι μνήμες από το τραγικό περιστατικό με τη Sophia Naismith είναι ακόμα νωπές. Το περασμένο καλοκαίρι, η 15χρονη κοπέλα σκοτώθηκε από τον οδηγό μιας Lamborghini Huracán ενώ περπατούσε σε ένα μονοπάτι έξω από ένα εστιατόριο.