Αστρονομικό πρόστιμο στον προμηθευτή ντίζελ του Ομίλου Stellantis
Η Cummins, ειδικός στα μοτέρ ντίζελ και προμηθεύτρια των pick-up της Ram, πιάστηκε στα πράσα όπως η Volkswagen από τις αμερικανικές αρχές. Με μια συσκευή παραπλάνησης στις μετρήσεις ρύπων.
Κανείς δεν έχει ξεχάσει ακόμη το dieselgate της Volkswagen στις Ηνωμένες Πολιτείες την τελευταία δεκαετία.
Το σκάνδαλο με την παραπλάνηση στη μέτρηση των ρύπων, το οποίο κόστισε στον γερμανικό όμιλο περίπου 2,8 δισεκατομμύρια δολάρια σε πρόστιμα που καταβλήθηκαν στο αμερικανικό κράτος. Πέρα από τα τεράστια ποσά που κλήθηκε και ακόμα καλείται να πληρώσει για να αποζημιώσει πελάτες.
Η Cummins καλείται να πληρώσει πρόστιμο $1,67 δισ. και να οργανώσει μια γιγάντια ανάκληση, με τον Όμιλο Stellantis να κατηγορεί την προμηθεύτρια για το πρόβλημα που δημιουργήθηκε
Βέβαια, ο Όμιλος Volkswagen δεν ήταν ο μόνος, καθώς και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες ενεπλάκησαν τα τελευταία χρόνια σε παρόμοιες καταστάσεις. Με πιο κοινή, την επίτευξη πολύ καλύτερων αποτελεσμάτων στις δοκιμές μέτρησης ρύπων απ’ ό,τι σε πραγματικές συνθήκες. Αυτή τη φορά ήταν η Cummins, εξειδικευμένη εταιρεία στους κινητήρες ντίζελ στις Ηνωμένες Πολιτείες, η οποία αντιμετωπίζει τεράστιο πρόστιμο.
Όπως αποδείχθηκε, οι κινητήρες της διαθέτουν σύστημα που επιτρέπει τη νόθευση των μετρήσεων εκπομπών ρύπων. Η φίρμα θεωρήθηκε ύποπτη από το αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης ότι είχε εγκαταστήσει συσκευή χειραγώγησης σε τουλάχιστον 630.000 Ram 2500 και 3500 μεταξύ των ετών 2013 και 2019. Αλλά κι ένα σύστημα με παρόμοιο σκοπό σε 330.000 άλλα οχήματα που πωλήθηκαν μεταξύ 2019 και 2023. Με όλα τα μοντέλα pick-up να ανήκουν στον Όμιλο Stellantis, επομένως.
Η Cummins, που καλείται τώρα να πληρώσει πρόστιμο 1,67 δισεκατομμυρίων δολαρίων στο αμερικανικό κράτος, εξακολουθεί να αρνείται τα γεγονότα βάσει των οποίων κατηγορείται: «Η εταιρεία δεν βρήκε καμία απόδειξη εξαπάτησης σε αυτό το επίπεδο από τους εργαζομένους της και αρνείται οποιαδήποτε πρόθεση να εξαπατήσει».
Η Cummins όμως είναι υποχρεωμένη να οργανώσει την ανάκληση των επηρεαζόμενων μοντέλων, με τον Όμιλο Stellantis να κατηγορεί την προμηθεύτρια εταιρεία για τα προβλήματά του.