Απαγόρευσαν σποτ BMW και MG για ψευδή διαφήμιση στα EV
Αν και τα ηλεκτρικά θεωρούνται αυτοκίνητα με «μηδενικές εκπομπές», αυτό δεν ισχύει κατά τη γνώμη της βρετανικής διαφημιστικής ρυθμιστικής αρχής, η οποία μόλις λογόκρινε δύο διαφημιστικά σποτ.
Λόγω των τεχνικών προδιαγραφών του, χωρίς λογοπαίγνιο, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν έχει εξάτμιση. Έτσι, θεωρήθηκε ευρέως αυτοκίνητο «χωρίς εκπομπές».
Ωστόσο, κάποιοι παίζουν με τις λέξεις. Τελευταίο παράδειγμα η βρετανική Advertising Standarts Authority (ASA), η οποία αποφάνθηκε για διαφημιστικά σποτ της BMW και της MG Motor.
Ασφαλώς και είναι σημαντικό να λαμβάνονται υπόψη όλες οι πηγές εκπομπών. Ωστόσο, η αντικειμενικότητα των ρυθμιστικών αρχών είναι επίσης σημαντική
Αφού ανέλυσε τις διαφημίσεις από αυτούς τους δύο κατασκευαστές, η ASA ζήτησε από τους ενδιαφερόμενους να αποσύρουν τις διαφημιστικές καμπάνιες τους. Ο λόγος; Οι δύο διαφημίσεις αναδείκνυαν την έννοια ενός αυτοκινήτου μηδενικών εκπομπών, η οποία, σύμφωνα με την ASA, είναι παραπλανητική: «Όταν οδηγούνται ηλεκτρικά, δεν παράγονται εκπομπές» ανέφερε η αρχή, αλλά διευκρίνισε ότι τα αποτελέσματα είναι πολύ διαφορετικά «κατά τη διάρκεια της κατασκευής ή την επαναφόρτιση του αυτοκινήτου με χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από το δίκτυο».
Η βρετανική διαφημιστική ρυθμιστική αρχή φαίνεται λοιπόν να είναι από αυτούς που τους αρέσει να παίζουν με τις λέξεις, αθροίζοντας και την παραμικρή πηγή εκπομπών, άμεση και έμμεση, γύρω από το ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Μια απόφαση που δεν έμεινε ασχολίαστη από τον Colin Walker, επικεφαλής του τομέα μεταφορών της Energy and Climate Intelligence Unit: «Είναι σύνηθες τα αυτοκίνητα, ανεξάρτητα από τον τύπο καυσίμου, να αξιολογούνται σύμφωνα με το CO2 που εκπέμπουν μέσω της εξάτμισης» δήλωσε ο διευθυντής μεταφορών της Energy and Climate Intelligence Unit. Και πρόσθεσε ότι η ίδια η βρετανική κυβέρνηση ανακοίνωσε στόχους πωλήσεων για οχήματα μηδενικών εκπομπών! Η Energy and Climate Intelligence Unit είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός που υποστηρίζει ενημερωμένο διάλογο για θέματα ενέργειας και κλιματικής αλλαγής στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Ασφαλώς και είναι σημαντικό να λαμβάνονται υπόψη όλες οι πηγές εκπομπών. Ωστόσο, η αντικειμενικότητα των αρχών είναι επίσης σημαντική. Μέχρι σήμερα, δεν έχουμε δει καμία διαφήμιση για θερμικά αυτοκίνητα να λογοκρίνεται επειδή οι εγκεκριμένες εκπομπές CO2 δεν έλαβαν υπόψη αυτές της κατασκευής του αυτοκινήτου, της παραγωγής καυσίμου από την εξόρυξη στην αντλία του πρατηρίου και τα διάφορα μεταφορικά…