Αλλάζει φιλοσοφία η Toyota υπό τις οδηγίες του Koji Sato;

Αλλάζει φιλοσοφία η Toyota υπό τις οδηγίες του Koji Sato;

Ο διάδοχος του Akio Toyoda, Koji Sato, υποσχέθηκε μια δραστική αλλαγή στρατηγικής για τη Νο1 αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο...

Κανείς δεν περίμενε ότι ο ισχυρός άνδρας της Toyota, Akio Toyoda, θα παρέδιδε τα σκήπτρα της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας σε μια τόσο «κρίσιμη» περίοδο. Έστω κι αν ο διάδοχος του, Koji Sato, μετρά 15 και πλέον χρόνια σε νευραλγικές θέσεις μέσα στον όμιλο και χαίρει της εκτίμησης και της εμπιστοσύνης του Toyoda.

O Sato λοιπόν που θα αναλάβει επίσημα τα καθήκοντα του από την 1η Απριλίου, υποσχέθηκε μια δραστική αλλαγή στη στρατηγική της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο.

Ο επερχόμενος διευθύνων σύμβουλος του ιαπωνικού κολοσσού ανακοίνωσε χτες τη νέα του ομάδα και υποσχέθηκε να επιταχύνει με γοργούς ρυθμούς την μετάβαση του οργανισμού προς την ηλεκτροκίνηση, ξεκινώντας από το luxury brand του ομίλου, την Lexus. Ο Sato ανέφερε επίσης ότι η νέα πλατφόρμα αποκλειστικά για τα μοντέλα της Toyota, θα παρουσιαστεί το 2026. Και έπεται συνέχεια...

Toyota

Η αλήθεια είναι πως ο Toyoda δεν ήταν και συνεχίζει να μην είναι ένθερμος υποστηρικτής της ηλεκτροκίνησης. Μάλιστα, οι φήμες θέλουν να έχει δεχτεί τεράστιες πιέσεις από υψηλόβαθμα στελέχη του ομίλου προκειμένου να δώσει το «οκ», ώστε να κάνει η εταιρεία το επόμενο μεγάλο βήμα προς την ηλεκτροκίνηση για να μην καταλήξει –όπως χαρακτηριστικά γράφτηκε και στον ιαπωνικό Τύπο- η Nokia της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ο Toyoda υπέκυψε στις πιέσεις, παρουσίασε πριν από λίγο καιρό ένα φιλόδοξο ηλεκτρικό πλάνο με περισσότερα από 30 EV’s μέχρι το 2030 και ακολούθως... παραιτήθηκε. Η αλήθεια είναι πως η σχέση της Toyota με τα ηλεκτρικά μοντέλα παραμένει τρόπο τινά, ασυνεπής. 

Οι Ιάπωνες έχουν αυτή τη στιγμή ένα μόνο ηλεκτρικό όχημα στη γκάμα τους, το bZ4X, όταν σύσσωμος ο ανταγωνισμός έχει σχεδόν εγκαταλείψει κάθε εξέλιξη θερμικού μοντέλου! Πόσο πιο κόντρα στο σύστημα θα μπορούσε να πάει η Toyota;

Ο Koji Sato σε δηλώσεις του έκανε λόγο για μια τριπλή στρατηγική δράσης, η οποία περιλαμβάνει την ανάπτυξη νέων ηλεκτρικών οχημάτων, την αυτάρκεια του ομίλου σε πρώτες ύλες καθώς και την επίτευξη ουδέτερου ανθρακικού αποτυπώματος για το περιβάλλον. 

Παρόλο που πολλοί έσπευσαν να ερμηνεύσουν τις δηλώσεις του Sato ως μια παραδοχή ήττας στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, ο νέος CEO του ομίλου ξεκαθάρισε πως οι νέες αυτές δράσεις δε θα επηρεάσουν επ’ ουδενί τις επενδύσεις σε υβριδικά, plug-in υβριδικά και υδρογονοκίνητα οχήματα!

Μάλιστα, στάθηκε δίπλα στο πρωτότυπο επαγγελματικό όχημα “IMV 0 concept”, αναφέροντας χαρακτηριστικά: «Η Toyota θα συνεχίσει να παράγει οχήματα με θερμικούς κινητήρες, γιατί ο κόσμος τα έχει πραγματικά ανάγκη». 

Toyota

O Sato φαίνεται πως είναι κομματάκι πιο διαλλακτικός από τον Toyoda σε ότι αφορά τα ηλεκτρικά μοντέλα. Το πλάνο του νέου ισχυρού άνδρα του ομίλου θέλει τη Lexus να μεταλλάσσεται σε μια πλήρως ηλεκτρική φίρμα έως το 2035. Ο Sato δήλωσε ότι η Lexus θα πουλά 1 εκατομμύριο EV’s παγκοσμίως μέχρι το 2030, ενώ η Toyota στο σύνολό της, στοχεύει σε πωλήσεις 3,5 εκατ. ηλεκτρικών οχημάτων στο ίδιο χρονικό πλαίσιο. Αυτό είναι βέβαια ένα πολύ φιλόδοξο σχέδιο, δεδομένου ότι η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία πούλησε λιγότερα από 24.500 EV’s τη χρονιά που μας πέρασε.  

Αυτό που είναι βέβαιο, είναι ότι ο Sato έχει ένα πολύ δύσκολο έργο μπροστά του. Θα πρέπει να ισορροπήσει ανάμεσα στα «θέλω» της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας που είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με την πρίζα και στα «θέλω» της ίδιας του της εταιρείας, η οποία θεωρεί τα ηλεκτρικά μοντέλα μια φούσκα, προτείνοντας ως την πιο ενδεδειγμένη λύση τα υβριδικά οχήματα. 

Στην ομιλία του πριν παρουσιάσει το νέο ισχυρό άνδρα του ομίλου, ο Akio Toyoda, έκανε την εξής δήλωση: «Η νέα ομάδα μπορεί να πετύχει ό,τι δεν μπόρεσα να επιτύχω εγώ». Η δήλωση του αυτή μάλλον μπέρδεψε περισσότερο κοινό και ειδικούς παρά τους διαφώτισε. 

Να πετύχει η νέα ομάδα στον τομέα της ηλεκτροκίνησης ή μήπως να πετύχει επιβάλλοντας τον τρόπο σκέψης της Toyota; Ο χρόνος θα δείξει. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η Νο1 αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο είναι ίσως η μοναδική εταιρεία που μπορεί να παίξει άνετα σε διπλό ταμπλό. Και ίσως στο τέλος φανεί τελικά ποιος είχε δίκιο και ποιος άδικο...

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube