Το υβριδικό σύστημα στη νέα BMW M5 ζυγίζει όσο ένα Caterham
Πόσα από τα 2.435 kg της νέας BMW M5 οφείλονται στο υβριδικό σύστημα; Τα 400, λένε οι ιθύνοντες.
H νέα BMW M5 παρουσιάστηκε προχτές, με το βάρος της να συγκεντρώνει πληθώρα αρνητικών σχολίων. Τερματίζοντας τη ζυγαριά στα 2.435 kg, κάνει την απερχόμενη M5 των 1.971 kg να φαντάζει πούπουλο.
Με τόσο απόβαρο, η νέα BMW M5 ζυγίσει στην πράξη όσο ένα βαρύ διπλοκάμπινο, όπως το Ford Ranger Raptor (2.454 kg). Το πρόσθετο βάρος μπορεί να εξηγήσει γιατί, ακόμη και με 16% περισσότερη ισχύ, η BMW M5 του 2025 είναι στην πραγματικότητα πιο αργή από το απερχόμενο μοντέλο κατά 0,2” στην επιτάχυνση 0-60 mph (0-97 km/h).
Αμ θέλετε 700+ ίππους, αμ θέλετε να κινείστε ηλεκτρικά μες στην πόλη. Όλα αυτά ζυγίζουν, κύριοι...
Πού οφείλεται όμως αυτή η επιβάρυνση; Ο Frank van Meel της BMW M είναι διαφωτιστικός και σαφής: Στο επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα. «Ναι, το PHEV σύστημα προσθέτει 400 kg, αλλά έχετε υπόψη σας ότι σε αυτή την κατηγορία αμαξώματος, ένα απλό υβριδικό σύστημα προσθέτει ήδη 150-200 kg».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Dodge Charger, το πρώτο ηλεκτρικό muscle car στην Ιστορία ζυγίζει 2.648 kg
Δεν διασαφήνισε αν εννοεί μια ήπια ή μια full hybrid διάταξη αλλά υπεραμύνθηκε της απόφασης των Γερμανών να υποστούν τα επιπλέον κιλά. «Για εμάς, ήταν λογικό να επιλέξουμε την πλήρη λύση και να καρπωθούμε το πλήρες πλεονέκτημα της ηλεκτροκίνησης αντί να αποδεχόμαστε ημίμετρα», συμπλήρωσε ο διευθύνων σύμβουλος της BMW M.
«Στους αγώνες, προσθέτουν έρμα για να πετύχουν καλύτερο ζύγισμα. Το δικό μας έρμα είναι η μπαταρία και προσφέρει χαμηλότερο κέντρο βάρους από την προηγούμενη BMW M5».
Δεν θα μπορούσε να υπάρξει αντίστοιχο αποτέλεσμα με μια ελαφρύτερη διάταξη; «Όχι, αν δεν επιλέγαμε ένα PHEV σύστημα, θα υπήρχε μια στιγμιαία ενίσχυση στην ιπποδύναμη. Αλλά μόνο ένα plug-in hybrid παρέχει συνεχή ηλεκτρική ισχύ. Έτσι, καρπωνόμαστε 69 km ηλεκτρικής αυτονομίας και 200 περισσότερους ίππους. Κάτι σαφώς πιο πειστικό».
Όταν ρωτήθηκε για τη μετάβαση της Mercedes-AMG C63 σε τέσσερις κυλίνδρους, ο van Meel δήλωσε ότι η ομάδα του εξέτασε τη λύση ενός 6κύλινδρου σε σειρά για να μειώσει το βάρος, πριν κατασταλάξει τελικά στον V8.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Νέα BMW M5, ο βασιλιάς είναι γυμνός με 727 ίππους και 2.435 kg
«Θα ήμασταν τρελοί αν επιλέγαμε έναν 4κύλινδρο. Αλλά κι ο 6κύλινδρος σε σειρά δίνει ένα πολύ μακρύ μπροστινό μέρος. Και χρειαζόμαστε μεγάλο κιβώτιο ταχυτήτων για να αντεπεξέλθουμε στη ροπή των 1.000 Nm. Οπότε το μήκος θα ξέφευγε. Ο V8 είναι η καλύτερη λύση, γιατί είναι ένας κινητήρας που βγάζει συναίσθημα, αλλά έχει και σχετικά συμπαγείς διαστάσεις».
Όταν ρωτήθηκε για το αν οι Γερμανοί αξιολόγησαν μια αμιγώς ηλεκτρική M5, απάντησε ότι αυτή η ιδέα απορρίφθηκε, καθώς η τρέχουσα τεχνολογία δεν μπορεί να ανταποκριθεί στη διαρκή απόδοση και τη μεγάλη αυτονομία που περιμένουν οι αγοραστές από μια BMW M5.
Στοιχηματίζουμε πάντως ότι υπάρχει σημαντική πιθανότητα μια πλήρως ηλεκτρική M5 να ήταν πιο ελαφριά από την τρέχουσα έκδοση.