«Μην πυροβολείτε τους κινητήρες πετρελαίου», λέει η Toyota

«Μην πυροβολείτε τους κινητήρες πετρελαίου», λέει η Toyota

Η Toyota πιστεύει ότι οι κινητήρες ντίζελ έχουν πολύ μέλλον μπροστά τους.

Toyota

Μπορεί οι υπόλοιποι κατασκευαστές να εγκαταλείπουν σταδιακά τους κινητήρες ντίζελ, αλλά η Toyota πιστεύει πολύ στο συγκεκριμένο καύσιμο. Αν κι η δημοτικότητά του έχει μειωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ισχυρίζεται ότι το πετρέλαιο έχει ακόμη πολύ μέλλον.

Ο υπεύθυνος πωλήσεων και μάρκετινγκ της Toyota Australia, Sean Hanley, πιστεύει ότι «το ντίζελ, παρά την κοινή πεποίθηση, δεν έχει πεθάνει. Και δεν πρόκειται να το κάνει σύντομα».

Όποιος θεωρεί ότι το πετρέλαιο «μετράει μέρες» είναι γελασμένος, λέει η Toyota

Το ανώτερο στέλεχος δήλωσε ότι το πετρέλαιο παραμένει «μια πολύ αξιόπιστη πηγή καυσίμου», ειδικά στην περίπτωση οχημάτων όπως τα φορτηγά και τα μεγάλα SUV.

Toyota

Ωστόσο, ο Hanley αναγνωρίζει ότι ο κινητήρας ντίζελ θα πρέπει να προσαρμοστεί σε όλο και πιο αυστηρούς κανονισμούς εκπομπών για να επιβιώσει. Αυτός είναι ο λόγος που η Toyota λάνσαρε πρόσφατα ένα Hilux με ήπια υβριδική υποβοήθηση του 4κύλινδρου κινητήρα turbodiesel 2,8 lt.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Αυτό είναι το τελευταίο ντίζελ Volvo που κατασκευάστηκε ποτέ

Ο 61χρονος δεν αποκλείει το ενδεχόμενο ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης που θα λειτουργεί με συνθετικό ντίζελ. Ταυτόχρονα, η Toyota προσπαθεί να κρατήσει τους ΜΕΚ ζωντανούς κάνοντάς τους να λειτουργούν με υδρογόνο. Δοκιμάζει υδρογονοκίνητα πρωτότυπα GR Yaris και GR Corolla και μάλιστα ο Βρετανός ηθοποιός, Rowan Atkinson, οδήγησε ένα Yaris H2 στο Goodwood Festival of Speed.

Toyota

Πριν από μερικούς μήνες, ο πρόεδρος Akio Toyoda ανακοίνωσε ότι μια νέα οικογένεια κινητήρων εσωτερικής καύσης βρίσκεται στα σκαριά, σηματοδοτώντας την πρόθεση της εταιρείας να συνεχίσει μακροπρόθεσμα να πουλάει θερμικά μοντέλα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ο Akio Toyoda επιμένει: Τα ηλεκτρικά δεν θα ξεπεράσουν το 30%

Αν επαληθευτεί η ρήση του εμβληματικού προέδρου και τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα δεν υπερβούν ποτέ το 30% της αγοράς, το υπόλοιπο 70% θα εξακολουθούν να έχουν κινητήρες εσωτερικής καύσης. Που -μεταξύ άλλων- θα γεμίζουν με βενζίνη και πετρέλαιο. Η Toyota πιστεύει ότι τα συνθετικά καύσιμα και το υδρογόνο θα μπορούσαν να γίνουν βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις κάποια στιγμή. 

Toyota

Θα είναι όλο και πιο δύσκολο για την Toyota -αλλά και κάθε κατασκευαστή- να πουλά οχήματα με κινητήρες ντίζελ σε αγορές όπου οι κανονισμοί θα γίνονται ολοένα κι αυστηρότεροι, με κυριότερη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Χωρίς κινητήρες πετρελαίου η 3η γενιά του Dacia Duster

Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν καταργήσει τους κινητήρες πετρελαίου εντελώς από τα μικρά τους μοντέλα στην ΕΕ, γεγονός που εξηγεί γιατί οι ντίζελ είχαν μερίδιο αγοράς μόλις 13,6% πέρυσι, από 16,4% το 2022.

Toyota

Το 2023, τα EV ξεπέρασαν τις πωλήσεις ντίζελ στην ΕΕ για πρώτη φορά, αντιπροσωπεύοντας το 14,6% των συνολικών ταξινομήσεων. Τα υβριδικά ήταν επίσης πολύ πιο δημοφιλή από τα ντίζελ, με μερίδιο 25,8%. 

Τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά αντιπροσώπευαν το 7,7%, με τη Mercedes-Benz να είναι η μοναδική που συνδυάζει PHEV με κινητήρες πετρελαίου.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube