Η Mazda σχεδιάζει το πρώτο της πλαίσιο από ανθρακονήματα

Η Mazda σχεδιάζει το πρώτο της πλαίσιο από ανθρακονήματα

Η Mazda δεν έχει κατασκευάσει ποτέ αυτοκίνητο με κάρμπον πλαίσιο, αλλά τεχνικά έγγραφα της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας δείχνουν ότι εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο.

Mazda

Η Mazda είναι από τις λίγες εταιρείες που προσπαθούν τόσο επίμονα να κρατήσουν χαμηλά το βάρος. Στο MX-5 τρίτης γενιάς, διαφήμιζε με καμάρι πόσα γραμμάρια περιέκοψε από τον κεντρικό καθρέφτη. Και στην τέταρτη γενιά του μοντέλου, έριξε το βάρος του στο επίπεδο του πρώτου, του κλασικού Miata, δηλαδή κάτω από τον τόνο.

Τώρα, μια πατέντα ευρεσιτεχνίας που χορηγήθηκε στην αυτοκινητοβιομηχανία αναφέρεται σε λεπτομέρειες σχετικά με τις μεθόδους και τις διαδικασίες που θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει η Mazda για να γλιτώσει κι άλλο βάρος.

Πώς θα γίνει αυτό; Μα, με κάρμπον πλαίσιο!

Δεν αναφέρεται συγκεκριμένο μοντέλο, παρά μόνο ότι -δυστυχώς- θα έχει τέσσερις πόρτες. Μπορεί λοιπόν εμείς για τις ανάγκες του άρθρου να έχουμε πλαισιώσει το κείμενο με φωτογραφίες του Mazda Iconic SP, αλλά δυστυχώς θα είναι μάλλον ένα σεντάν παρά ένα σπορ μοντέλο.

Mazda

Καθώς η Mazda είναι φειδωλή στις ανακοινώσεις της, εικάζουμε ότι ίσως οι Ιάπωνες εξετάζουν αυτήν την τεχνολογία για να γλιτώσουν βάρος στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δεν χρειάζεται να βιαστούμε με τα ηλεκτρικά, λέει η Mazda

Η αυτοκινητοβιομηχανία φαίνεται να ενδιαφέρεται ιδιαίτερα να παντρέψει φύλλα από ανθρακονήματα σε διαφορετικές κατευθύνσεις, ώστε να δημιουργήσει ένα υλικό που θα είναι ανθεκτικό προς κάθε κατεύθυνση.

Mazda

Αυτό δεν καθορίζει μόνο τις ιδιότητες καθαυτού του υλικού, αλλά επηρεάζει και το πού θα μπορούσε θα χρησιμοποιηθεί σε ένα αυτοκίνητο. Αν ήταν όντως τόσο ισχυρό, θα μπορούσε να μπει ακόμα και στις κολόνες της οροφής και τους προφυλακτήρες. Με βάση τις νομικές λεπτομέρειες του εγγράφου, το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας εκχωρήθηκε τόσο στη Mazda, όσο και στην Nippon Steel Chemical & Material Co., Ltd.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Οι πωλήσεις του Mazda MX-5 αυξήθηκαν κατά 50% μες στο 2023

Η Mazda γενικώς δεν κάθεται ήσυχη. Από την 1η Φεβρουαρίου 2024, μια ομάδα 36 μηχανικών συνεργάζεται με στόχο την περαιτέρω εξέλιξη της τεχνολογίας των Wankel.

Mazda

Ο Ichiro Hirose, επικεφαλής τεχνολογίας της Mazda, δήλωσε ότι οι περιστροφικοί κινητήρες διακρίνονται για το μικρό τους μέγεθος, γεγονός που καθιστά ευκολότερη τη χωροταξία τους σε ένα υβριδικό όχημα. Δεύτερον, δεν παράγουν κραδασμούς, που είναι ενοχλητικοί σε ένα ηλεκτρικό όχημα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ To Mazda Iconic SP μπορεί να «κοντύνει» σε μέγεθος Miata

Δεν ξέρουμε πότε ή αν όντως ένα ανθρακονημάτινο Mazda θα βγει στους δρόμους, αλλά λατρεύουμε τον τρόπο που σκέφτονται οι μηχανικοί της.

Mazda

Έχουν πάντα ριζοσπαστικές ιδέες, που ξεφεύγουν από την πεπατημένη. Ασχέτως αν η υλοποίηση έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα ή όχι.

Στο κάτω-κάτω, ποιος δεν θα ήθελε ένα Wankel υβριδικό ή ηλεκτρικό σεντάν Mazda που, χάρη στο πλαίσιο από κάρμπον, θα είναι σημαντικά ελαφρύτερο από τον ανταγωνισμό;

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube