Horacio Pagani, ούτε ηλεκτρικά ούτε υβριδικά! Bενζίνη μόνο!

Horacio Pagani, ούτε ηλεκτρικά ούτε υβριδικά! Bενζίνη μόνο!

Το σκεπτικό του Horacio Pagani είναι πολύ απλό κι ουσιαστικό: Προσφέρουμε ό,τι θέλουν οι πελάτες.

Horacio Pagani

Όταν ήρθε η ώρα για τον διάδοχο της Pagani Huayra, ο κινητήρας ήταν το πρώτο και πιο σημαντικό εξάρτημα που έπρεπε να αποφασιστεί. Ο Horacio Pagani κι η ομάδα του συνεργάστηκαν στενά με τη Mercedes-AMG για να αποφασίσουν.

Η προφανής λύση ήταν ένας υβριδικός  twin-turbo V8. Ωστόσο, έγινε γρήγορα προφανές ότι ο εξηλεκτρισμός του ιταλικού υπεραυτοκίνητου θα πρόσθετε υπερβολικό βάρος και θα κατέστρεψε τη συνταγή της επιτυχίας. Ο Horacio Pagani ήταν κατηγορηματικός: Δεν ήταν ακόμα ώρα για μια υβριδική Pagani, ακόμα κι αν αυτό θα στερούσε κάμποσους ίππους από το νέο του μοντέλου.

Αν ο Αργεντίνος πρέπει να διαλέξει ανάμεσα σε επιπλέον ισχύ αλλά με παραπανίσια κιλά, προτιμά την πιο αδύναμη αλλά ελαφρύτερη επιλογή

Horacio Pagani

Η Utopia παρουσιάστηκε τελικά τον Σεπτέμβριο του 2022, έχοντας στο κέντρο έναν διτούρμπινο V12 6,0 lt. Αποδίδει 864 ίππους και μπορεί να παραγγελθεί με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Επιλογή που τιμά περίπου το 70% των αγοραστών της. Χωρίς ηλεκτρικούς κινητήρες, χωρίς μπαταρίες, χωρίς τίποτα. Ακόμα κι αν τα παραπάνω θα προσέδιδαν στην Utopia 4ψήφιο νούμερο ισχύος. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το 70% των Pagani Utopia πωλείται με χειροκίνητο κιβώτιο

«Στην πραγματικότητα, κανείς δεν ενδιαφέρεται για ένα υβριδικό υπεραυτοκίνητο», δήλωσε ο Horacio Pagani στην παρουσίαση της Utopia Roadster. «Και το λέω παρότι έχω μερικά υβριδικά μοντέλα στη συλλογή μου. Έχω μια Porsche 918 και μερικά ακόμα. Αλλά όταν έρθει η ώρα να επιλέξω μια Porsche για μια γρήγορη βόλτα, θα πάρω την 911R ή την Carrera GT μου».

Horacio Pagani

«Οι πελάτες μας σκέφτονται το ίδιο. Αν τους ρωτήσεις, οι περισσότεροι θα σου πουν ότι ένα υβριδικό έχει όλα τα προβλήματα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου κι όλα τα προβλήματα ενός με κινητήρα εσωτερικής καύσης — μαζί με υψηλότερο κόστος αγοράς και συντήρησης».

Ο Αργεντινός οραματιστής εξήγησε ότι το 2017, μια ολόκληρη ομάδα συγκεντρώθηκε για να εξετάσει τα διάφορα συστήματα πρόωσης, αλλά ο συνδυασμός του μεγαλύτερου βάρους και της έλλειψης ενδιαφέροντος των πελατών ήταν καθοριστικός.

Horacio Pagani

«Εξετάσαμε την περίπτωση ενός υβριδικού V8, αλλά το αυτοκίνητο θα ήταν πολύ βαρύ, 400 ή 500 kg παραπάνω κι οι πελάτες μας δεν ήθελαν με τίποτα κάτι τέτοιο. Πρέπει να φτιάξουμε αυτό που ο πελάτης θα αγοράσει από εμάς», είπε.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Pagani Utopia Roadster, ίδιο βάρος με την κουπέ, από €3,1 εκατομμύρια

«Το 2017, δημιουργήσαμε μια ομάδα για να δουλέψουμε πάνω σε ένα EV. Όλη η ομάδα ήταν ενθουσιασμένη — συμπεριλαμβανομένου κι εμένα. Θα εργαζόμασταν μαζί με τη Mercedes-AMG κι άλλους συνεργάτες. Είχαμε επικοινωνία και με τη Lucid, η οποία διαθέτει εξαιρετική EV τεχνολογία. Αλλά οι πελάτες δεν ενδιαφέρθηκαν για κάτι τέτοιο».

Horacio Pagani

«Δεν είμαστε πεισματάρηδες ή πολέμιοι των ηλεκτρικών και των υβριδικών — όλα είναι νέες προκλήσεις. Η Pagani είναι μια οικογένεια, δεν έχουμε μια τεράστια αυτοκινητοβιομηχανία ή έναν Όμιλο από πίσω μας. Πρέπει να φτιάξουμε αυτό που θέλει να αγοράσει ο πελάτης και πρέπει να έχουμε προσαρμοστικότητα στις απαιτήσεις των καιρών», πρόσθεσε.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ H Pagani είπε «όχι» σε υβριδικό σύνολο 1.000 PS για την Utopia

Όχι πολύ μακριά από εκεί που έγινε η παρουσίαση, η Lamborghini παρουσίασε την Temerario. Ναι, την υβριδική με τους τρεις ηλεκτροκινητήρες και τους 920 ίππους. Είναι κάμποσες 100άδες ίππους ισχυρότερη από την Huracán, αλλά ζυγίζει 268 kg περισσότερο από τη Huracán LP-640 EVO. Αυτό ακριβώς ήθελε να αποφύγει ο Οράτιος.

Horacio Pagani

Αντίστοιχα διλήμματα και πονοκεφάλους αντιμετώπισε κι ο Mate Rimac, όταν κλήθηκε να καταλήξει στον V16 της Bugatti Tourbillon. Το διοικητικό συμβούλιο της VW επέμενε να είναι 100% ηλεκτρική, αλλά ο Κροάτης υπερασπίσθηκε της υβριδικής ατμοσφαιρικής οδού κι εισακούστηκε.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πώς ο Mate Rimac κατέληξε στον V16 στη νέα Bugatti Tourbillon;

Η πορεία του μάλιστα ήταν αντίστροφη από του Pagani. Ενώ ο Αργεντινός ξεκίνησε με ατμοσφαιρικά σύνολα και σταδιακά ενσωμάτωσε την υπετροφοδότηση, η Tourbillon απαρνήθηκε τα τέσσερα τούρμπο της Chiron και τα αντικατέστησε με ατμοσφαιρικό V16 κι επαναφορτιζόμενη υβριδική τεχνολογία. Αποτέλεσμα; 1.800 ίπποι, μηδενική υστέρηση, ηλεκτρική λειτουργία στην πόλη, γαρνιρισμένη με μικρότερο βάρος από την Chiron.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube