27 πιο υψηλόστροφοι κινητήρες παραγωγής όλων των εποχών

27 πιο υψηλόστροφοι κινητήρες παραγωγής όλων των εποχών

Μπορεί πλέον να κυριαρχεί το downsizing και τα τουρμπάκια χαμηλού κυβισμού, αλλά οι υψηλόστροφοι κινητήρες έχουν πάντα μοναδική γοητεία.

υψηλόστροφοι κινητήρες

3κύλινδρα μοτέρ, ακόμα και σε αυτοκίνητα επιδόσεων όπως η Koenigsegg Gemera. Τουρμπάκια που στην καθημερινότητα καλύπτουν το έλλειμμα ροπής χαμηλά. 

Όλα καλά και άγια, αλλά οι υψηλόστροφοι κινητήρες με τα μπόλικα κυβικά παραμένουν ακαταμάχητοι και θα είναι όλο και πιο ακριβοθώρητοι στα επόμενα χρόνια. Τους συγκεντρώσαμε και σας τους παρουσιάζουμε.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Οι 12 μικρότεροι κινητήρες παραγωγής όλων των εποχών

Lamborghini Huracán STO - 8.500 rpm

υψηλόστροφοι κινητήρες

Με τις λέξεις «Super Trofeo Omolagata» στο όνομά της, η Lamborghini Huracán STO είναι πολύ ξεχωριστή. Στην καρδιά του σχεδιασμένου για την πίστα μοντέλου βρίσκεται ο ίδιος V10 των 5.2 lt με άλλες εκδόσεις της Huracán με κόφτη στις 8.500 rpm. Παράγει 640 ίππους, αρκετούς για να εκτοξεύσει την ελαφριά STO στα 100 km/h σε 3,0.

Αυτό που ξεχωρίζει τον κινητήρα V10 της Lamborghini δεν είναι τόσο το ιλιγγιώδες όριο στροφών όσο ο τρόπος που εφορμά προς την κόκκινη γραμμή. Σε αντίθεση με ορισμένους από τους υπερτροφοδοτούμενους αντιπάλους της, η STO είναι ατμοσφαιρική κι αυστηρά πισωκίνητη.


McLaren 570S - 8.500 rpm

υψηλόστροφοι κινητήρες

Αν για ένα ατμοσφαιρικό σύνολο είναι κάπως πιο συνηθισμένο να στροφάρει ψηλά, για έναν twin-turbo είναι πιο περίπλοκο κι απαιτητικό. Ο διπλά υπερτροφοδοτούμενος V8 των 3.799 cc της McLaren ανεβάζει μέχρι τις 8.500 rpm, αν κι η μέγιστη ισχύς των 570 ίππων αποδίδεται 1.000 rpm πιο χαμηλά.

Η μέγιστη ροπή της 570S έρχεται ακόμη πιο κάτω στη ζώνη στροφών, με τη μέγιστη τιμή να εμφανίζεται ψηλά για υπερτροφοδοτούμενο: 600 Nm μεταξύ 5.000 και 6.500 rpm. Με τέτοια νούμερα, η κεντρομήχανη Βρετανίδα επιταχύνει από στάση στα 100 σε 3,4κι έχει τελική ταχύτητα 328 km/h.


Audi R8 Coupé Performance 5.2 FSI V10 (620 PS) - 8.700 rpm

υψηλόστροφοι κινητήρες

Το Audi R8 μπορεί να μοιράζεται τον V10 των 5,2 lt με τη Lamborghini Huracán, αλλά η μητρική εταιρεία Audi ήθελε κάτι ανώτερο για να τονώσει την έλλειψη κύρους του τέκνου της σε σχέση με της ιταλικής φίρμας. Αυτό εξηγεί γιατί ο κινητήρας του R8 περιστρέφεται ακόμα υψηλότερα σε σχέση με το ίδιο μοτέρ στη μικρή Lambo.

Η μέγιστη ισχύς των 620 ίππων φτάνει στις 8.000 rpm, δίνοντας ένα χρήσιμο περιθώριο προτού απαιτηθεί αλλαγή ταχύτητας στο 7τάχυτο κιβώτιο S tronic. Στον κόφτη, η Audi δηλώνει ότι κάθε έμβολο διανύει 26,9 m ανά δευτερόλεπτο!


Ferrari F12tdf - 8.900 rpm

υψηλόστροφοι κινητήρες

Αν πρόκειται να δώσετε σε ένα μοντέλο το όνομα του πιο υποβλητικού αγώνα ποδηλασίας που έγινε ποτέ, καλύτερα να είναι κάτι ξεχωριστό κι η Ferrari F12tdf ήταν ακριβώς αυτό. Από εμφάνιση ήταν σαφώς μια νικήτρια κι απέτισε φόρο τιμής στα μοντέλα 250GT της δεκαετίας του 1960, ενώ κάτω από το καπό της tdf βρισκόταν ένας V12 με 6.262 cc και 780 ίππους, 40 περισσότερους σε σχέση με τη βασική F12.

Αυτός ο κινητήρας ζυγοσταθμίστηκε επιμελώς και χρησιμοποιήθηκαν ελαφρύτερα υλικά σε ορισμένα από τα εσωτερικά του εξαρτήματα. Το αποτέλεσμα ήταν ένα μοτέρ που μπορούσε να γυρίσει στις 8.900 rpm.


Bugatti Tourbillion - 9.000 rpm

υψηλόστροφοι κινητήρες

Ύστερα από δύο 10ετίες με τον W16 και τα τέσσερα τούρμπο του, η Bugatti ήθελε κάτι πιο εξωτικό. Επανέφερε λοιπόν τη διάταξη V16 που είχαμε να δούμε από το 1993 και τη Cizeta-Moroder V16T. Ο Mate Rimac, νέος CEO της Bugatti, επέμενε η αντικαταστάτρια της Chiron να είναι θερμική, τη στιγμή που το συμβούλιο του Ομίλου VW θεωρούσε ότι έπρεπε να είναι αμιγώς ηλεκτρική. Τελικά εισακούστηκε ο Κροάτης κι η νέα Tourbillion φορά έναν ατμοσφαιρικό 8,3 lt, που τον εξέλιξε η Cosworth. Αποδίδει 1.000 ίππους και μπορεί να στροφάρει έως τις 9.000 rpm.

Άλλους 800 συνεισφέρουν οι τρεις ηλεκτροκινητήρες, δύο στον εμπρός άξονα κι ένας ακόμα στον πίσω. Συνδυάζονται με μια μπαταρία 25 kW που βασίζεται σε αρχιτεκτονική 800 volt. Πέρα από την εισφορά τους σε ισχύ, προσδίδουν στο γαλλικό hypercar ηλεκτρική αυτονομία 60 km.


Honda S2000 - 9.000 rpm

υψηλόστροφοι κινητήρες

Ένα μοτέρ ποίημα που αγαπήθηκε όσο κανένα άλλο στην πατρίδα μας. Στο λανσάρισμά του το 1999, ως δώρο των 50ών γενεθλίων στον εαυτό της, η Honda απέδωσε την υψηλότερη ειδική ισχύ (ίπποι ανά λίτρο) ατμοσφαιρικού κινητήρα στον κόσμο, με 240 ίππους από μόλις 1.997 cc. 

Για να αποκτήσεις πρόσβαση σε αυτήν την ισχύ, έπρεπε να δουλέψεις σκληρά τον κινητήρα ως τον κόφτη στις 9.000 rpm. Όπως γραφόταν εκείνη την εποχή στις δοκιμές των περιοδικών, «μέχρι τις 5.500 rpm., το S2000 πηγαίνει σαν το ΜΧ-5 1.8 δεύτερης γενιάς. Μόνο που στις 5.500 rpm, στο ΜΧ-5 ανεβάζεις, ενώ στο Honda κατεβάζεις».


Ferrari 458 - 9.000 rpm

υψηλόστροφοι κινητήρες

Η Ferrari 458 είχε τεράστιο αντίκτυπο όταν κατέφτασε το 2009 για να αντικαταστήσει την F430. Μόνο και μόνο εξαιτίας της σχεδίασής της, είχε κάνει τεράστιο βήμα προς τα εμπρός σε σχέση με την προκάτοχό της, αλλά η Ferrari ήθελε να βεβαιωθεί ότι θα υπήρχε ξεκάθαρη αναβάθμιση και στις επιδόσεις. Έτσι ο V8 των 4,5 lt της 458 απέδιδε 570 ίππους ακριβώς στον κόφτη, στις μεθυστικές 9.000 rpm.

Εάν η 458 έβρισκε χώρο να φτάσει στον κόφτη με την τελευταία σχέση, ξεπερνούσε τα 325 km/h. Για να επιτρέψει στον κινητήρα να περιστρέφεται τόσο γρήγορα, είχε έμβολα επικαλυμμένα με γραφίτη.


Lexus LFA - 9.000 rpm

υψηλόστροφοι κινητήρες

Το LFA ήταν μια προσπάθεια της Lexus να δημιουργήσει κάτι μοναδικό, περισσότερο για την υστεροφημία και λιγότερο για τα κέρδη. Κάτι που θα προσέδιδε κύρος σε όλη την γκάμα της. Στην καρδιά του βρισκόταν ένας κινητήρας V10 4,8 lt που μπορούσε να στροφάρει μέχρι τις 9000 rpm. Το εντυπωσιακό ήταν ότι μπορούσε να ανεβάζει στροφές τόσο γρήγορα, που η Lexus δήλωσε ότι χρησιμοποίησε ψηφιακό αντί για αναλογικό στροφόμετρο καθώς το τελευταίο δεν προλάβαινε να συμβαδίσει με τον τρόπο που ο κινητήρας ανεβοκατέβαζε rpm σε κάθε αλλαγή ταχύτητας.

Ο κινητήρας των 560 ίππων χρησιμοποιήθηκε μόνο στο LFA κι ενώ σίγουρα έδωσε στη Lexus το φωτοστέφανο που επιδίωκε, δεν μπορούσε να τον εξελίξει μόνη της. Κατέφυγε στη βοήθεια της Yamaha, με την πλούσια τεχνογνωσία σε υψηλόστροφους κινητήρες από τις μοτοσικλέτες της. Χρησιμοποίησε τιτάνιο στις μπιέλες και τις βαλβίδες για να μειώσει το βάρος και την περιστρεφόμενη μάζα των μηχανικών μερών. Για να μειωθεί όσο το δυνατόν το βάρος τους και να απογειωθεί η ευστροφία τους, επιλέχθηκε V10 αντί για V8, ώστε τα πιστόνια να είναι μικρότερα άρα κι ελαφρύτερα.


Porsche 911 (991) GT3 - 9.000 rpm

υψηλόστροφοι κινητήρες

Αναμφίβολα κάτι ιδιαίτερα εκλεκτό στην γκάμα της Porsche 911, η GT3 είναι ένα αυτοκίνητο που διεγείρει κάθε αίσθηση όταν την οδηγείς. Μεγάλο μέρος οφείλεται στον κινητήρα των 4.0 lt της γενιάς 991 που περιστρέφεται μέχρι τις 9.000 rpm. Με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει στις 8.400 rpm, δεν υπάρχει αντικειμενική ανάγκη να προχωρήσετε πέρα ​​από αυτό το σημείο, αλλά αυτός ο ήχος θα σας κάνει να αγγίζετε την κόκκινη γραμμή κάθε φορά που είστε σε αγριεμένη διάθεση.

Η γενεαλογία της GT3 αναπαράγεται στους αγώνες κι αυτό είναι καταφανές στα τεχνικά χαρακτηριστικά του κινητήρα, τα οποία είναι πολύ κοντά σε προδιαγραφές με το αγωνιστικό αυτοκίνητο του Cup Πρωταθλήματος. Άλλωστε, κατασκευάζεται στην ίδια γραμμή παραγωγής με τις αγωνιστικές εκδόσεις από την Porsche Motorsport.


Pagani Huayra R - 9.000 rpm

υψηλόστροφοι κινητήρες

Κανονικά δε θα έπρεπε να βρίσκεται στη λίστα, διότι αυτή αφορά αυτοκίνητα παραγωγής κι όχι πιστάδικες εκδόσεις, αλλά ποιος μπορεί να αγνοήσει μία Pagani που στροφάρει στις 9.000 rpm; Ο ατμοσφαιρικός V12 των 6.0 lt της AMG νιώθει πολύ άνετα στις υψηλές στροφές. 

Αποδίδει 850 ίππους στις 8.250, η μέγιστη ροπή είναι στα 750 Nm από τις 5.500 ως τις 8.300 rpm κι ο κόφτης έρχεται εκεί ψηλά, στις 9.000 rpm. Με 6άρι σειριακό κιβώτιο και βάρος μόλις 1.050 kg, η Hyara R είναι ένα πολύ γρήγορο track-day car, αλλά κι ένα από τα ακριβότερα: Υπολογίστε €2,6 εκατομμύρια, προ φόρων.


Porsche 918 Spyder - 9.150 rpm

υψηλόστροφοι κινητήρες

Η διάταξη V8 στον κινητήρα δεν είναι ακριβώς η πρώτη επιλογή των μηχανικών που επιδιώκουν να κατασκευάσουν έναν υψηλόστροφο μοτέρ. Αλλά πάλι, πότε η Porsche επέλεγε τον εύκολο δρόμο; Σκεφτείτε τι άθλο έχει κάνει για να καταφέρει να δαμάσει ένα λάθος της μηχανολογίας: Την τοποθέτηση του κινητήρα τέρμα πίσω στην 911. Αν μη τι άλλο, τους αρέσουν τα δύσκολα!

Έτσι λοιπόν, η 918 Spyder φοράει έναν V8 4,6 lt. Είναι σχετικά μικρός για V8, κάτι που βοηθά κάθε έμβολο να έχει πιο περιορισμένες διαστάσεις. Η μέγιστη ισχύς των 600 ίππων φτάνει στις 8.600 rpm, αλλά κρατήστε το πόδι σας στο γκάζι και θα στροφάρει μέχρι τις 9.150!


Ferrari LaFerrari - 9.250 rpm

υψηλόστροφοι κινητήρες

Ο κινητήρας της LaFerrari βασίζεται στo σύνολο της F12tdf, αλλά παρ' ότι θα είχε τους επιπλέον ίππους του υβριδικού συστήματος, η Ferrari δεν ήταν ικανοποιημένη. Έπρεπε ο θερμικός κινητήρας της να είναι ανώτερος από της μικρότερης αδερφής. 

Έτσι, ο V12 των 6.3 lt απέκτησε ακόμη ελαφρύτερα εσωτερικά μέρη και το όριο των στροφών αυξήθηκε στις 9.250 rpm, με τη μέγιστη ισχύ των 800 ίππων να αποδίδεται στις 9.000 rpm. Για να μην ξεχνιόμαστε: Μιλάμε για 800 ατμοσφαιρικούς ίππους, ξέχωρα η υβριδική υποβοήθηση! Η κορυφαία LaFerrari μπορούσε να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 3,0και να ξεπεράσει τα 350!


Suzuki Cappuccino - 9.300 rpm

υψηλόστροφοι κινητήρες

Ελάχιστα αυτοκίνητα παραγωγής ακούγονται καλύτερα από τον μικροσκοπικό 3κύλινδρο κινητήρα ενός Suzuki Cappuccino που σκαρφαλώνει προς τον κόφτη στις 9.300 rpm. Μπορεί να μην είναι το γρηγορότερο μοντέλο, ακόμα κι όταν οδηγείται με αυτόν τον τρόπο. Αλλά απλά δε σε νοιάζει καθώς θα είσαι απασχολημένος με το να απολαμβάνεις τον ήχο και να περνάς στην επόμενη ταχύτητα για να το βιώσεις ξανά από την αρχή.

Ακόμη καλύτερα, ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 657 cc της Suzuki είναι απίθανο να θέσει σε κίνδυνο το δίπλωμά σου, ακόμα κι όταν αξιοποιεί στο έπακρο τους 64 ίππους του. Θα μπορούσε να βγάλει περισσότερους, αλλά είναι περιορισμένος ώστε να εμπίπτει στην ιαπωνική κατηγορία Kei cars. Η τελική ταχύτητα είναι μόλις 150 km/h.


Mazda RX-8 Cosmo - 9.500 rpm

υψηλόστροφοι κινητήρες

Οι περιστροφικοί κινητήρες προσφέρονται για υψηλό στροφάρισμα καθώς δεν υπάρχουν έμβολα που ανεβοκατεβαίνουν μέσα σε έναν κύλινδρο. Αντίθετα, υπάρχει ένας τριγωνικός ρότορας που περιστρέφεται γύρω από έναν κεντρικό άξονα. Είναι μια διάταξη στην οποία φαίνεται να πιστεύει πια μόνο η Mazda. Το τελευταίο μοντέλο στο οποίο χρησιμοποιήθηκε κινητήρας Wankel ήταν το RX-8, ενώ τώρα τον καρπωνόμαστε στο MX-30 e-Skyactiv R-EV. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Wankel χάρισε στη Mazda νίκη στο Le Mans!

Η έκδοση Cosmo των 231 ίππων του RX-8 του περιστροφικού κινητήρα των 1,3 lt είναι σχεδίαση διπλού ρότορα. Μπορεί να μην έχει πλούσια ροπή χαμηλά, αλλά αποζημιώνει ψηλά αποδίδοντας τη μέγιστη ισχύ των 231 ίππων στις 8.200 κι έχοντας κόφτη στις 9.500 rpm.


Honda S800 - 9.500 rpm

υψηλόστροφοι κινητήρες

Η εμπειρία της Honda στις μοτοσικλέτες κι ιδιαίτερα στις αγωνιστικές είχε μεγάλη επιρροή στο σπορ μοντέλο S800. Αυτό το μικρό ρόουντστερ αποτέλεσε αντίπαλο του MG Midget και του Triumph Spitfire, αλλά υπερείχε χάρη στον 4κύλινδρο κινητήρα των 791 cc.

Μπορεί να είχε μικρή χωρητικότητα, αλλά με τόσο στροφάρισμα μπορούσε να αποδώσει 70 ίππους στις 8.000 rpm, ενώ είχε άλλες 1.500 μέχρι τον κόφτη. Παρά το λιλιπούτειο μέγεθός του, μπορούσε να πιάσει τα 160 km/h, ενώ όταν οδηγούνταν ήρεμα, έκαιγε κάτω από 7 lt στα 100, κορυφαία επίδοση για την εποχή και την κατηγορία.


Ferrari 812 Competizione - 9.500 rpm

υψηλόστροφοι κινητήρες

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο ισχυρότερος μη εξηλεκτρισμένος κινητήρας που έχει κατασκευάσει ποτέ η ιταλική φίρμα. Ο βελτιωμένος ατμοσφαιρικός V12 της Ferrari θα μπορούσε να στροφάρει και πάνω από τις 9.500 rpm, αλλά οι τεχνικοί αποφάσισαν ότι κάτι τέτοιο θα έπληττε την αξιοπιστία του. Αποδίδει 830 ίππους στις 9.250 rpm, 30 επιπλέον σε σχέση με την 812 Superfast. 

Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων που χάρη σε νέα ρύθμιση προσφέρει ταχύτερες αλλαγές κατά 5%.


Ferrari Daytona SP3 - 9.500 rpm

υψηλόστροφοι κινητήρες

Το τρίτο μέλος της οικογένειας Icona, η Ferrari Daytona SP3, που κατασκευάζεται σε περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων, αποτίνει φόρο τιμής στα αγωνιστικά μοντέλα της δεκαετίας του ’60. Συγκεκριμένα, στο χατ-τρικ που πέτυχε στις 24 Ώρες της Daytona το 1967. Στη έδρα της Ford, το βάθρο εκείνη τη χρονιά μονοπώλησαν μια 330 P3/4, μια 330 P4 και μία 412P.

Ο κινητήρας της Ferrari Daytona SP3 προέρχεται από τον V12 των 6,5 lt της 812 Competizione, αλλά εδώ τοποθετείται κέντρο-πίσω/πίσω κι έχει να αντιμετωπίσει βάρος 1.485 kg. Το μοτέρ αποδίδει 840 ίππους, απόδοση που αποτελεί ρεκόρ για κινητήρα αποκλειστικά εσωτερικής καύσης στη Ferrari. Και 700 Nm στις 7.250 rpm.

Ο V12 συνδυάζεται με ένα νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων. Συνδυασμός που κατά το εργοστάσιο δίνει στη Ferrari Daytona SP3 μέγιστη ταχύτητα 340 km/h, ενώ χρειάζονται μόλις 2,85 για να φτάσει από στάση τα 100 km/h.


Lamborghini Revuelto - 9.500 rpm

υψηλόστροφοι κινητήρες

Το πρώτο επαναφορτιζόμενο υβριδικό των Ιταλών ενσωματώνει έναν νέο ατμοσφαιρικό V12 κινητήρα 6,5 lt, ο οποίος συνδυάζεται με τρεις ηλεκτροκινητήρες. Ο V12 παράγει 825 ίππους και 725 Nm, ενώ οι ηλεκτροκινητήρες, οι δύο στο μπροστινό μέρος, αποδίδουν συνδυαστικά 190 ίππους και 82 Nm και καθιστούν τη Revuelto τετρακίνητη. Το αυτόματο κιβώτιο DCT οκτώ σχέσεων θα χρησιμοποιηθεί και στον διάδοχο της Huracán.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Lamborghini Revuelto μετανιώνει που προκάλεσε την SF90

Η Lamborghini Revuelto των 1.015 ίππων μπορεί να επιταχύνει από τα 0 στα 100 km/h σε 2,5, στα 200 km/h σε λιγότερο από 7, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 350 km/h. Μπορεί να κινηθεί κι αμιγώς ηλεκτρικά για 10 km, χάρη στην μπαταρία των 3,8 kWh. Επίσης, η Ιταλίδα κινείται πάντα ηλεκτρικά όταν επιλέγεις την όπισθεν.


Ferrari 12Cilindri - 9.500 rpm

υψηλόστροφοι κινητήρες

Η μονάδα των 6,5 lt και 65 μοιρών είναι η τελευταία εξέλιξη του F140 V12 της Ferrari, που χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στην Enzo πριν από δύο δεκαετίες. Στη Ferrari 12Cilindri αποδίδει 830 ατμοσφαιρικούς ίππους στις 9.250 rpm και 678 Nm στις 7.250 rpm, με τον κόφτη να επενεργεί στις 9.500 rpm.

Είναι λίγο παράδοξο για ένα μοντέλο που παρουσιάστηκε το 2024, να μην υπάρχει η παραμικρή υποβοήθηση. Είτε από τούρμπο ή κομπρέσορα, είτε από την μπαταρία κάποιου υβριδικού συστήματος. 


Ariel Atom V8 - 10.600 rpm

υψηλόστροφοι κινητήρες

Το Ariel Atom V8 έχει νούμερα που σοκάρουν, εκτός από μια μεθυστική οδηγική εμπειρία: Αποδίδει 500 ίππους, ζυγίζει μόλις 550 kg και χρειάζεται μόλις 2,3για να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h. Είναι επίσης πιο γρήγορο από στάση στα 100 mph (160 km/h) από μια Bugatti Veyron. Ωστόσο, ένας από τους πιο ιλιγγιώδειςς αριθμούς του είναι οι 10.600 rpm του κινητήρα.

Το 3λιτρο σύνολο αποτελείται στην πράξη από δύο κινητήρες Suzuki Hayabusa που συνδέονται σε έναν κοινό στροφαλοφόρο άξονα. Αυτό εξηγεί γιατί η μέγιστη ροπή αποδίδεται στις 7.750 rpm.


Czinger 21C - 11.000 rpm

υψηλόστροφοι κινητήρες

Σχεδιάζεται και κατασκευάζεται στην Καλιφόρνια, χρησιμοποιεί έναν κινητήρα twin-turbo V8 2,88 lt που στροφάρει στις 11.000 rpm και συνεργάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες στο εμπρός μέρος για να προσφέρει συνολική ισχύ 1.250 ίππων. Κατέχει μάλιστα το ρεκόρ ταχύτερου αυτοκινήτου παραγωγής στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood και θα κατασκευαστούν συνολικά 80 αυτοκίνητα.

Υπάρχουν δύο ακόμα εκδόσεις: Η 21C V Max που μπορεί να φτάσει τα 407 αντί για τα 352 km/h. Κι η Blackbird 21C, η ταχύτερη της γκάμας. Έχει 1.350 ίππους κι είναι ακόμα πιο εστιασμένη στην οδήγηση στην πίστα, αλλά θα παραχθεί σε μόλις τέσσερα τεμάχια.


Aston Martin Valkyrie/Gordon Murray T.33 - 11.100 rpm

υψηλόστροφοι κινητήρες

Η Aston Martin Valkyrie και το Gordon Murray T.33 έχουν δύο κοινά σημεία: Αμφότερα εκμεταλλεύτηκαν τη μηχανική λαμπρότητα των τεχνικών της Cosworth για να παράγουν εντυπωσιακούς V12 κι αμφότερα έχουν κινητήρες που ανεβάζουν ως τις 11.100 rpm. 

Η βρετανική εταιρεία ξέρει πώς να φτιάχνει υψηλόστροφα ατμοσφαιρικά μοτέρ, μόνο που στην περίπτωση της Valkyrie, ο V12 των 6,5 lt συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα για μέγιστη ισχύ 1.176 ίππων. 

υψηλόστροφοι κινητήρες

Το T.33 απαρνείται κάθε μορφή υβριδικότητας, οπότε ο V12 των 3,9 lt αποδίδει «μόνο» 617 ίππους στις 10.250 rpm, ενώ το 75% της μέγιστης ροπής είναι διαθέσιμο ήδη από τις 2.500 rpm.


Nilu27 - 12.000 rpm

υψηλόστροφοι κινητήρες

Κατασκευασμένος από τη νεοζηλανδική Hartley Engines, κατά παραγγελία του Sasha Selipanov, πρώην σχεδιαστή της Koenigsegg και της Bugatti, ο ατμοσφαιρικός V12 των 6,5 lt στροφάρει έως τις 12.000 rpm. Ενώ αποδίδει 1.070 ίππους στις 11.000 rpm και 860 Nm. Σε συνδυασμό με το 7άρι χειροκίνητο κιβώτιο, επιταχύνει το Nilu27 από στάση στα 100 km/h σε λιγότερα από 3”, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 400 km/h. Ζυγίζει 1.200 kg, οπότε παραλίγο θα είχε ένα κιλό στον ίππο.

Σε αντίθεση με τους περισσότερους V12, οι οποίοι διαθέτουν εισαγωγές στο εσωτερικό του «V» κι εξαγωγές στην εξωτερική μεριά, το Nilu27 τα κάνει ανάποδα. Κάτι που χαρίζει ένα μοναδικό οπτικό φαινόμενο, με την 3D εκτυπωμένη εξάτμιση της Inconel να είναι ορατή, καθώς δεν υπάρχει πίσω καπό.


Gordon Murray T.50 - 12.100 rpm

υψηλόστροφοι κινητήρες

Ο Gordon Murray δε συμπαθεί τα ημίμετρα και τις μετριότητες. Θυμάστε που είχε ντύσει με φύλλο χρυσού το μηχανοστάσιο της McLaren F1, επειδή ήταν το υλικό με την καλύτερη απαγωγή θερμότητας; Τώρα με το νέο του υπεραυτοκίνητο T.50, ήθελε κινητήρα V12 κι έπρεπε να είναι ο καλύτερος. Η Cosworth Engineering σχεδίασε τον κινητήρα των 4.0 lt, ο οποίος ακούγεται κι ανεβάζει στροφές σα μοτέρ της Formula 1 της δεκαετίας του 1990, καθώς στροφάρει έως τις 12.100 rpm.

Ο κινητήρας αποδίδει 663 ίππους στις 11.500 rpm., ενώ κι η ροπή είναι μικρή (467 Nm) κι αποδίδεται ψηλά (9.000 rpm). Τα νούμερα είναι χαμηλά σε σύγκριση με τα hypercars της εποχής μας, αλλά το Τ.50 είναι σαφώς πιο ελαφρύ από αυτά: Ζυγίζει μόλις 986 kg!


Red Bull RB17 - 15.000 rpm

υψηλόστροφοι κινητήρες

Η Red Bull RB17 είναι ένα πιστάδικο υπερόπλο που μπορεί να γυρίσει μια πίστα ταχύτερα από ένα μονοθέσιο της Formula 1, υποστηρίζει με πολύ καμάρι ο δημιουργός του, Adrian Newey. Το αρχικό πλάνο ήταν να έχει κίνηση στους τέσσερις τροχούς με έναν twin-turbo V8 να κινεί τους πίσω τροχούς κι έναν ηλεκτροκινητήρα τους μπροστινούς. Ωστόσο, το μοντέλο παραγωγής θα χρησιμοποιεί έναν υψηλόστροφο ατμοσφαιρικό V10 που εξελίχθηκε από την Cosworth και θα συνδυάζεται με ένα πιο συμβατικό υβριδικό σύστημα.

Ο V10 των 1.000 ίππων θα ανεβάζει έως τις 15.000 rpm. Ο ηλεκτροκινητήρας των 200 ίππων θα παρέχει υποβοήθηση, αλλά και θα κινεί το αυτοκίνητο όταν επιλέγεται όπισθεν. Σιγά το βάρος άλλωστε. Η Red Bull RB17 ζυγίζει μόλις 805 kg στην ελαφρύτερη μορφή της.

Αν και δεν μπορεί να κυκλοφορήσει νόμιμα στον δρόμο, η συντήρησή της δεν είναι περίπλοκη. Ο κινητήρας λειτουργεί με κοινή βενζίνη κι έχει εγγύηση δύο ετών/4.000 km. Το κανονικό σέρβις μπορεί να γίνει οπουδήποτε, αλλά κάθε 8.000 km θα πρέπει να επισκεφτεί τα κεντρικά της εταιρείας.


Chrysler Turbine Car - 44.600 rpm

υψηλόστροφοι κινητήρες

Η αρχή της δεκαετίας του 1960 είναι γνωστή ως Jet Age για την πρόοδο που συντελέστηκε στην αεροναυπηγική κι η Chrysler προσπάθησε να την προσεταιριστεί με το Turbine Car. Μόνο 55 κατασκευάστηκαν ως οχήματα δοκιμών και μόνο 10 απέφυγαν την καταστροφή. 

Ο στροβιλοκινητήρας δεν απέδιδε καμιά σπουδαία ισχύ, μόλις 130 ίππους, αλλά το μυστικό κρυβόταν στη ροπή: 576 Nm ήταν πολύ σοβαρό νούμερο για την εποχή, επομένως χάριζε ζωηρές επιδόσεις στο μεσαίου μεγέθους δίθυρο μοντέλο. Δυστυχώς, η Chrysler έπαυσε το πρότζεκτ.


Rover Jet 1 - 56.000 rpm

υψηλόστροφοι κινητήρες

Για να είμαστε ακριβείς, πρέπει να παραδεχτούμε ότι το παραπάνω μοντέλο δεν μπήκε ποτέ στην παραγωγή, αλλά το Rover JET1 αποτελεί μια άξια προσπάθεια της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας της δεκαετίας του 1950. Καθώς οι κινητήρες jet κυριολεκτικά απογειώνονταν στον αεροναυτικό κόσμο, η Rover εφάρμοσε αυτή την τεχνολογία στα αυτοκίνητά της και κατασκεύασε το JET1 που βασιζόταν σε ένα P4.

Ο κινητήρας απέδιδε 145 ίππους, περισσότερους από οποιονδήποτε Rover εκείνης της εποχής. Μπορούσε να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 11,0, καθιστώντας το πολύ γρήγορο για τα τότε δεδομένα. Ανέβαζε μέχρι τις 56.000 rpm κι η Rover συνεργάστηκε με την BRM για να εξελίξουν ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο του Le Mans που θα στρόφαρε μέχρι τις 65.000 rpm, αλλά η τεχνολογία δεν πέρασε σε κάποιο μοντέλο δρόμου. Το πρωτότυπο εκτείθεται σήμερα στο Μουσείο Επιστημών του Λονδίνου.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube