Garage queen, όχημα που αγοράζεται με σκοπό να διατηρηθεί σε κλιματιζόμενο γκαράζ, ώστε να πουληθεί ακριβότερα μετά από χρόνια. Προφανώς έχοντας διανύσει ελάχιστα χιλιόμετρα. Να, όπως τούτη η McLaren Elva που έχει μόλις 11!
Με 815 ίππους και 800 Nm σε 1.148 kg και τις αισθήσεις σε υπερδιέγερση από την επαφή με τον αέρα, κανείς δεν αμφιβάλλει ότι η οδήγηση της McLaren Elva θα είναι μια άγρια εμπειρία. Αλλά φαίνεται πως αυτοί που έχουν τα χρήματα για να αποκτήσουν μία, κόπτονται πρωτίστως για την αποδοτική επένδυση των χρημάτων τους.
Την πήρε ως επένδυση και δεν την έχει οδηγήσει σχεδόν καθόλου. Δεν είναι ούτε ο πρώτος ούτε ο τελευταίος
Το εσωτερικό της φαίνεται απίστευτα αμόλυντο, με μινιμαλιστική αισθητική και το λευκό ταμπλό που σε κάνει να νιώθεις ότι το αμάξωμα έχει εισβάλλει στην καμπίνα.
Στην καρδιά του θηρίου βρίσκεται ένας διπλά υπερτροφοδοτούμενος V8 4,0 lt, που στέλνει 800 Nm στους πίσω τροχούς μέσω ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων. Χρειάζεται 2,8” για τα 100 km/h, ενώ σε 3,9” ακόμα θα πιάσει τα 200.
Καλύπτει το 1/4 του μιλίου σε 9,9”, ενώ θα σταματήσει να επιταχύνει στα 326 km/h. Χρειάζεται μόλις 29,5 m για να ακινητοποιηθεί από τα 100 km/h. Αν τα παραπάνω νούμερα σας φαίνονται σοκαριστικά, φανταστείτε πόσο πιο βάναυση θα είναι η αίσθηση με τον αέρα μες στα μούτρα. Και τον θόρυβο στα αυτιά.
Όταν ήταν καινούργια, η McLaren Elva κόστιζε €1,6 εκατομμύρια, πριν αρχίσουν να αθροίζονται τα καλούδια των έξτρα. Η συγκεκριμένη έχει ίσως τα λιγότερα διανυθέντα km παγκοσμίως.
Οπότε, αν νιώθετε ότι κάτι σας τρώει στην τσέπη, ρίξτε μια ματιά στη δημοπρασία. Λήγει το βράδυ της Μεγάλης Πέμπτης και μέχρι τη στιγμή της συγγραφής του άρθρου, η υψηλότερη προσφορά είναι στα $126.000 (€ 117.550).
-Τι δουλειά θες να κάνεις όταν μεγαλώσεις, τον ρωτούσαν όταν ήταν πιτσιρίκος. -Να γράφω σε περιοδικό για αυτοκίνητα, απαντούσε ευθαρσώς. Μπορεί να τα ξεκοκάλιζε από τη Γ' Δημοτικού, αλλά δεν ήξερε ακόμα τις έννοιες δημοσιογράφος, συντάκτης Ειδικού Τύπου, δοκιμαστής, αρθρογράφος. Το παιδικό όνειρο πραγματοποιήθηκε εκείνο τον μακρινό Γενάρη του 2000, τότε που τον εμπιστεύθηκαν στο εβδομαδιαίο ελληνικό Autocar. Βέβαια, τότε τον είχαν ξεγελάσει τρόπον τινά: είχε διαβάσει μια αγγελία για συντάκτες στο Drive, το αγαπημένο του περιοδικό. Αλλά όταν πέρασε τη συνέντευξη, του ανακοίνωσαν ότι τον προόριζαν για το (νεοσυσταθέν τότε, συγχωρεμένο τώρα) Autocar. Τώρα, σχεδόν 24 χρόνια αργότερα, η "αδικία" αποκαθίσταται.
Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media