Ποια μοντέλα έχουν τη μεγαλύτερη απαξίωση μετά από ένα έτος;

Ποια μοντέλα έχουν τη μεγαλύτερη απαξίωση μετά από ένα έτος;

Έρευνα που έγινε στην αμερικανική αγορά δείχνει το μέγεθος της αξίας που χάνουν τα αυτοκίνητα μετά από ένα μόλις έτος ιδιοκτησίας.

απαξίωση

Δεν είναι μυστικό ότι τα νέα αυτοκίνητα χάνουν αμέσως αξία μόλις βγουν από την αντιπροσωπεία. Αλλά δεν αντιμετωπίζουν όλα τα μοντέλα αντίστοιχη απαξίωση τιμής. Έρευνα που έγινε στην αμερικανική αγορά δείχνει ποιοι είναι οι μεγαλοί χαμένοι και ποιοι αυτοί που έχουν τη λιγότερη χασούρα μετά από ένα μόλις έτος ιδιοκτησίας.

Τη χειρότερη απαξίωση λοιπόν την αντιμετωπίζει η Mercedes-Benz EQS. Το πολυτελές γερμανικό EV χάνει -κάθεστε;- το απίστευτο 48,7% της μέσης νέας τιμής του μετά από μόλις ένα χρόνο, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε από την iSeeCars. Αυτό ισοδυναμεί με $65.143, ουσιαστικά σα να πετάξετε στα σκουπίδια μια ολοκαίνουργια E-Class.

Πιάνει τη μισή τιμή μετά από ένα μόλις χρόνο; Απίστευτη κι όμως αληθινή απαξίωση!

απαξίωση

Δεν είναι το μόνο ηλεκτρικό όχημα στη λίστα με τα μοντέλα με τη μεγαλύτερη απαξίωση. Πέντε από τα δέκα χειρότερα μοντέλα της μελέτης είναι ηλεκτρικά, με το Nissan LEAF να βρίσκεται στη δεύτερη θέση. Χάνει μόνο $15.786 κατά μέσο όρο, αλλά αυτό είναι επειδή κοστίζει λίγο εξαρχής. Το ποσοστό της απαξίωσης φτάνει το 45%.

Η Jaguar κατέχει τη διάκριση του χειρότερου θερμικού μοντέλου με την F-Pace στην τρίτη θέση, με μείωση $28.555 $ ή το 35,4% της αξίας της. Η Alfa Romeo δεν υστερεί πολύ με την Giulia στο 33,4%, σημειώνοντας πτώση $16.297 κατά μέσο όρο. Το Kia EV6 κατατάσσεται πέμπτο με 33,3%, χάνοντας $18.081.

απαξίωση

Τη 10άδα συμπληρώνουν το Hyundai Ioniq 5 (32,9%), το Volkswagen ID.4 με το ίδιο ποσοστό, η Alfa Romeo Stelvio (32,3%), το Nissan Murano (32%) κι η Mercedes-Benz S-Class (31,5%).

Υπάρχουν κάποια μοντέλα που όχι μόνο δεν αντιμετωπίζουν απαξίωση, αλλά πωλούνται ακριβότερα από τα καινούργια. Αυτό είναι το Range Rover Sport, το οποίο βρίσκεται σε έλλειψη στην αγορά των ΗΠΑ, οπότε πωλείται 2,8% ακριβότερα σε σχέση με την τιμή που αγοράστηκε πέρσι. 

απαξίωση

Κάτι αντίστοιχο είχαμε πέρσι και στην πατρίδα μας, όταν τα Yaris Cross πωλούνταν ακριβότερα από όσο αγοράστηκαν, ένεκα της πολύμηνης καθυστέρησης στις παραδόσεις. 

Συμβαίνει ακόμα με το Suzuki Jimny, που διατίθεται μόνο ως επαγγελματικό όχημα. Κάτι που έχει εκτοξεύσει τις τιμές των μεταχειρισμένων επιβατικών Jimny, ενίοτε πάνω από τα €30 χιλιάρικα. 

απαξίωση

Το Kia Rio σταμάτησε να πωλείται, ενώ υπάρχει ακόμα υψηλή ζήτηση για προσιτά μοντέλα στην αμερικανική ήπειρο. Έτσι, αν το αγοράσατε πέρσι, θα το πουλήσετε φέτος χάνοντας μόλις $21! 

Την 3άδα συμπληρώνει η Mercedes-Benz G-Class με απαξίωση μόλις 2,3%, διασώζοντας το κύρος της γερμανικής εταιρείας που είχε δύο τερματισμούς στη 10άδα της ντροπής.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube