H Toyota παραμένει με τη βούλα η πιο αξιόπιστη μάρκα στον κόσμο
Τα 2/3 των κατασκευαστών έπεσαν σε αξιοπιστία, αλλά η Toyota κι η Lexus παρέμειναν στην κορυφή.
Η πιο πρόσφατη μελέτη της J.D. Power αποδεικνύεται εξαιρετικά χρήσιμη σε όποιον βρίσκεται σε αναζήτηση αυτοκινήτου. Οι οδηγοί αντιμετωπίζουν κατά μέσο όρο 190 θέματα ανά 100 νέα οχήματα, με την Toyota να έχει το χαμηλότερο νούμερο.
Το κακό είναι ότι τα προβλήματα αυξήθηκαν κατά τέσσερα ανά 100 οχήματα σε σχέση με 12 μήνες νωρίτερα.
Για μια ακόμα χρονιά, Toyota και Lexus παραμένουν οι πιο απροβλημάτιστοι κατασκευαστές
Ακόμη χειρότερα, ο ρυθμός με τον οποίο εμφανίζονται τα προβλήματα έχει ανέβει. Στην αντίστοιχη μελέτη για το 2022, το 12% των ιδιοκτητών αντιμετώπισαν πρόβλημα, ενώ τώρα το ποσοστό είναι στο 17%.
Θα πρέπει να σημειωθεί εδώ ότι η μελέτη αξιοπιστίας οχημάτων στις ΗΠΑ για το 2024 της JD Power συγκέντρωσε στοιχεία από 30.595 ιδιοκτήτες οχημάτων του 2021, μετά από τρία χρόνια ιδιοκτησίας. Η μελέτη πραγματοποιήθηκε από τον Αύγουστο έως τον Νοέμβριο του 2023.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ J.D. Power 2022, oι πιο αξιόπιστες και οι πιο ζημιάρικες μάρκες
Ευτυχώς, σύμφωνα με τον ανώτερο διευθυντή συγκριτικής αξιολόγησης αυτοκινήτων της JD Power, Frank Hanley, ίσως μπορούμε να αναγνωρίσουμε ελαφρυντικούς παράγοντες. Η πτώση της αξιοπιστίας μπορεί πιθανότατα να αποδοθεί στην πανδημία, στην έλλειψη ημιαγωγών και στις πιέσεις που ασκούνται στην αλυσίδα εφοδιασμού. Καθώς τα προβλήματα ομαλοποιούνται, ελπίζουμε ότι θα βελτιωθεί η κατάσταση.
«Η μέση ηλικία των οχημάτων στους αμερικανικούς δρόμους σήμερα είναι περίπου 12 χρόνια, γεγονός που υπογραμμίζει τη σημασία της κατασκευής ενός οχήματος σχεδιασμένου να αντέχει στον χρόνο», δήλωσε ο Hanley. Αντίστοιχος είναι ο μέσος όρος και στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αν και στην πατρίδα μας, τα πράγματα είναι σαφώς χειρότερα. Η μέση ηλικία είναι τα 17 χρόνια.
Να ξεκαθαρίσουμε επίσης ότι η έρευνα είναι ποσοτική κι όχι ποιοτική. Αν κάποιος αντιμετωπίζει ολική καταστροφή του κινητήρα, προφανώς είναι πολύ σοβαρότερο πρόβλημα σε σχέση με κάποιον που απευθύνεται στην αντιπροσωπεία για να λύσει ένα ζήτημα του infotainment.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ J.D. Power, φθίνουσα η ποιότητα των νέων αυτοκινήτων
Αναφέρουμε το τελευταιό επειδή τα 49,1 προβλήματα ανά 100 οχήματα αφορούν τα συστήματα infotainment. Είναι δηλαδή περίπου διπλάσια από τον αμέσως επόμενο πιο προβληματικό τομέα, θέματα που αφορούν το αμάξωμα. Η σύνδεση με το Apple CarPlay και το Android Auto είναι τα πιο συχνά ζητήματα, ενώ το ενσωματωμένο σύστημα αναγνώρισης φωνής βρίσκεται στη δεύτερη θέση.
Δεδομένου ότι τα χαρακτηριστικά προηγμένης τεχνολογίας είναι μερικά από τα πιο προβληματικά, μπορεί να μην σας εκπλήσσει όταν μάθετε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα είναι αυτά για τα οποία οι ιδιοκτήτες διαμαρτύρονται περισσότερο. Τα ηλεκτρικά αντιμετωπίζουν 256 προβλήματα ανά 100 οχήματα, τα plug-in hybrid 216, τα υβριδικά 191 και τα αμιγώς θερμικά μόλις 187 προβλήματα. Όχι και παράλογο, δεδομένου ότι πρόκειται για την παλιότερη και πιο δοκιμασμένη τεχνολογία.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ J.D. Power, τα νέα αυτοκίνητα είναι πιο προβληματικά
Επίσης, η J.D. Power διαπιστώνει ότι το 39% των ιδιοκτητών EV δηλώνουν ότι έχουν αντικαταστήσει τα ελαστικά τους μετά από τρία χρόνια ιδιοκτησίας. Για τους κατόχους θερμικών οχημάτων, μόλις το 20% των ιδιοκτητών χρειάστηκε να αλλάξουν τα ελαστικά τους. Κάτι που εξηγείται από το αυξημένο βάρος των ηλεκτρικών.
Ποια μάρκα είναι η πιο αξιόπιστη; Η απάντηση είναι εύκολη: Η Toyota. Έχει μόλις 147 προβλήματα ανά 100 οχήματα, ενώ η πολυτελής μάρκα της, η Lexus, ηγείται της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας για δεύτερη συνεχή χρονιά, με μόλις 135 προβλήματα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ J.D. Power: Ποια είναι τα πιο αξιόπιστα και ποια τα πιο «ζημιάρικα» αυτοκίνητα
Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η εταιρεία κερδίζει τα περισσότερα βραβεία αξιοπιστίας ανά μοντέλο. Στην πραγματικότητα, τα εννέα βραβεία αξιοπιστίας της Toyota είναι τα περισσότερα που έχει κερδίσει οποιαδήποτε μάρκα σε μελέτη από το 2017, όταν η ίδια κέρδισε 10 βραβεία.
Στην άλλη άκρη του πίνακα βρίσκουμε την Chrysler, με 310 προβλήματα ανά 100 οχήματα, στη δεύτερη την Audi με 275 και στην τρίτη είναι η Land Rover κι η Volkswagen, σχεδόν ισοπαλία με 268 και 267 αντίστοιχα.
Η Tesla δεν περιλαμβάνεται στη μελέτη καθώς, σύμφωνα με την J.D. Power, δεν πληροί τα κριτήρια της μελέτης. Ωστόσο, εκτιμάται ότι θα λάμβανε βαθμολογία 252 ζητημάτων ανά 100 οχήματα, επίδοση που θα την τοποθετούσε στις πέντε τελευταίες μάρκες.
Όταν πρόκειται για μεμονωμένα μοντέλα, η κορυφαία θέση του πιο αξιόπιστου μοντέλου δεν ανήκει σε ένα Toyota ή Lexus, αλλά στις Porsche 718, που περιλαμβάνουν τη ρόουντστερ Boxster και την κουπέ Cayman.