Γιατί η Citroën φεύγει από την Αυστραλία ύστερα από 123 χρόνια;
Η Citroën είναι η εταιρεία με τη μακροβιότερη συνεχή παρουσία στην Αυστραλία, αλλά τώρα τα μαζεύει και φεύγει.
Η Citroën επιβεβαίωσε ότι θα σταματήσει να δέχεται παραγγελίες για νέα μοντέλα στην Αυστραλία, με καταληκτική ημερομηνία την 1η Νοεμβρίου.
Σηματοδοτώντας την παύση της μακροβιότερης συνεχούς παρουσίας από όλες τις εταιρείες αυτοκινήτων, αρχής γενομένης από το 1923. Ο λόγος εναπόκειται στις χαμηλές πωλήσεις που σημειώνουν τα μοντέλα της Citroën την τελευταία 5ετία, με ετήσιες ταξινομήσεις που κυμαίνονται γύρω στις 200 για ολόκληρη τη χώρα.
Καλή η ιστορική συνέχεια, αλλά πρέπει να γεμίζει και το ταμείο
Η σημερινή γκάμα περιλαμβάνει το προηγούμενο C3, το C4, το C5 Aircross και το C5 X. Οι Αυστραλοί αγοραστές δεν θα πάρουν ποτέ στα χέρια τους τη νέα γενιά των C3 και C3 Aircross. Οι ετήσιες πωλήσεις της Citroën στην Αυστραλία μειώθηκαν από το μέγιστο των 3.803 μονάδων το 2007 στις 175 πωλήσεις το 2021, χωρίς να εμφανίσουν πραγματικά σημάδια ανάκαμψης έκτοτε.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Νέα πιο προσιτή plug-in υβριδική έκδοση για το Citroën C5 X
Το πρώτο 6μηνο του 2024, η εταιρεία ταξινόμησε μόνο 87 οχήματα στην αχανή χώρα της Ωκεανίας. Που σημαίνει ότι βρέθηκε πίσω ακόμα κι από πανάκριβες εξωτικές μάρκες, όπως η Maserati (200), η Ferrari (113), η Lotus (102), η Bentley (102) κι οριακά μπροστά από την Aston Martin (86). Στην πραγματικότητα, μόνο η McLaren (41) κι η Rolls-Royce (26) πούλησαν σημαντικά λιγότερες μονάδες από τη γαλλική μαζική μάρκα τους πρώτους έξι μήνες της χρονιάς.
Ο τοπικός διανομέας Inchcape Australia ανακοίνωσε ότι θα τιμήσει την 5ετή εγγύηση απεριόριστων μιλίων που συνοδεύει όλα τα ταξινομημένα Citroën, στα 35 υπάρχοντα κέντρα εξυπηρέτησης.
Ο David Owen, γενικός διευθυντής της Citroën Αυστραλίας, δήλωσε: «Ενώ αναγνωρίζουμε και γιορτάζουμε την πλούσια Ιστορία της Citroën στην αυστραλιανή αγορά, πρέπει να κοιτάξουμε το μέλλον και να εξετάσουμε την ταχέως εξελισσόμενη, δυναμική κι ανταγωνιστική φύση της βιομηχανίας και της τοπικής αγοράς, παράλληλα με τις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των καταναλωτών».
Το τοπικό στέλεχος πρόσθεσε ότι η απόφαση για διακοπή των πωλήσεων καινούργιων οχημάτων «δεν πάρθηκε επιπόλαια. Γνωρίζουμε ότι θα συνεχίσουν να υπάρχουν ιδιοκτήτες Citroën στην Αυστραλία, με πολλά ενεργά οχήματα στον δρόμο. Η παθιασμένη ομάδα μας και το δίκτυο αντιπροσώπων δεσμεύονται να υποστηρίζουν τις συνεχείς ανάγκες συντήρησης των οχημάτων των πελατών μας».